Spring naar inhoud

- - - - -

Skaði

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Smiko
Smiko
  • 183 berichten

#1 Geplaatst 01 december 2018 - 16:34

Vervolg van het topic in vraag en aanbod.
http://www.kattensit...og-haar-mandje/

Ik mag haar komende vrijdag gaan ophalen. Had eerder gekund maar op deze manier kan ik alles al klaar zetten en aansluitend aan het weekend nog 2 dagen verlof nemen om haar rustig te laten wennen en te introduceren bij haar grote broers.

Oudste is een Pers van +-9 jaar. Superlief en tolerant maar nogal op zichzelf en geen interesse in andere katten.

Andere is een Maine Coone kater van +- 5 jaar oud. Ook heel lief en tolerant maar ook erg enthusiast en nieuwsgierig. Wil altijd spelen etc maar kent zijn eigen kracht soms niet. Daar wil ik de eerste dagen liever bij zijn.

Ik heb bij zooplus alvast wat dingen voor haar besteld om een eigen hoekje in te richten waar ze de eerste uren rustig kan wennen om er dan op eigen tempo uit te komen.

post 2237 0 06976000 1541924027 thumb

Misschien nog een eigen kattenbak met verse vulling en een etensbakje mee voorzien..

Planning is om haar daar eerst te zetten zonder andere katten in de living, mandje open en ze mag er op eigen tempo uit komen. Ze heeft dan alles wat ze nodig heeft in kort bereik (+ hele living), Een 'safe spot' waar ze naar terug kan als ze ergens van zou schrikken.

Zal zelf mee in de living blijven,  wat zappen op de Tv, Playstation, filmpje. Wil vooral een rustige omgeving creeren zodat ze van het begin een veilig gevoel heeft. Daar ben ik verantwoordelijk voor.

Het gaat een enorm verwend Prinsesje worden :)

Nog een paar foto's (niet zelf gemaakt)

Bijgevoegde thumbnails

• post-2237-0-06976000-1541924027_thumb.jpg
  • FB_IMG_1541923766688.jpg
  • post-2237-0-26412800-1541924012_thumb.jpg
  • FB_IMG_1541923812028.jpg

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 december 2018 - 18:21

mooi madammeke !

Inge91
Inge91
  • 11.985 berichten

#3 Geplaatst 01 december 2018 - 22:30

Leuk dat je haar hier komt voorstellen, ze is een pracht meisje. Veel plezier met je lieverd :)
Hopelijk krijgen we nog veel foto's ;)

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 december 2018 - 14:16

Wat een schatje! :loveshower: Veel plezier samen! :)

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.641 berichten

#5 Geplaatst 02 december 2018 - 23:56

Ik hoop dat haar grote broers haar goed gaan opvangen en opleiden :)   Baasje is alvast goed bezig :duim:

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 december 2018 - 07:59

Nog even aftellen dus :d

Speciale naam... hoe spreek je het uit?
En waar heb je die gehaald?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 december 2018 - 22:49

Bekijk berichtInge91, op 01 december 2018 - 22:30, zei:

Leuk dat je haar hier komt voorstellen, ze is een pracht meisje. Veel plezier met je lieverd :)
Hopelijk krijgen we nog veel foto's ;)

ze doet me zo denken aan Chloëtje
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.498 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 04 december 2018 - 00:05

Mooie meid :goofy:
Hoop dat het klikt met de 2 andere...denk wel dat het goed zal komen ;)

Inge91
Inge91
  • 11.985 berichten

#9 Geplaatst 04 december 2018 - 16:07

Bekijk berichtlathyrus, op 03 december 2018 - 22:49, zei:

ze doet me zo denken aan Chloëtje

Mij eigenlijk ook, ziet er echt een schatje uit

Geplaatste afbeelding

Smiko
Smiko
  • 183 berichten

#10 Geplaatst 08 december 2018 - 00:15

Bekijk berichtEvyke81, op 03 december 2018 - 07:59, zei:

Nog even aftellen dus :d

Speciale naam... hoe spreek je het uit?
En waar heb je die gehaald?

De uitspraak ben ik ook nog niet helemaal uit. Denk Skadi, maar Sky zou ook moeten kunnen.

Heb het gevonden door te zoeken naar godinnen van de winter/sneeuw, aangezien ze wit is leek me dat wel passend. Daarnaast is er ook een link met Loki (naam van mn zwarte Coone kater)

Skaði is een berggodin uit de Noordse mythologie, de dochter van de reus Thjazi. Als vrouw van de Wanengod Njord is zij zelf ook een wanengod. Ook wordt zij öndurgoð en öndurdís, "Ski Godin"[bron?], genoemd. Zij is verder nog godin van de winter en plaatselijk van de jacht.

https://nl.wikipedia....org/wiki/Skaði

Ben haar deze avond op gaan halen en we zijn een kleine 2 uur geleden thuis aangekomen. Ze is enorm lief en verstopt zich absoluut niet. Ze moet wel nog wat wennen en is nog niet zelf gaan verkennen maar dat komt wel.  Heb haar op de grote  krabton gelegd en daar blijft ze liggen. als je gaat aaien duwt ze zich helemaal in je hand.

Gaat nog een lange nacht worden :)

lilymaya
lilymaya
  • 7.760 berichten

#11 Geplaatst 08 december 2018 - 00:25

Bekijk berichtSmiko, op 08 december 2018 - 00:15, zei:

De uitspraak ben ik ook nog niet helemaal uit. Denk Skadi, maar Sky zou ook moeten kunnen.

Heb het gevonden door te zoeken naar godinnen van de winter/sneeuw, aangezien ze wit is leek me dat wel passend. Daarnaast is er ook een link met Loki (naam van mn zwarte Coone kater)

Ben haar deze avond op gaan halen en we zijn een kleine 2 uur geleden thuis aangekomen. Ze is enorm lief en verstopt zich absoluut niet. Ze moet wel nog wat wennen en is nog niet zelf gaan verkennen maar dat komt wel.  Heb haar op de grote  krabton gelegd en daar blijft ze liggen. als je gaat aaien duwt ze zich helemaal in je hand.

veel succes  met je nieuwe katje :)

Smiko
Smiko
  • 183 berichten

#12 Geplaatst 08 december 2018 - 00:43

Bekijk berichtlilymaya, op 08 december 2018 - 00:25, zei:

veel succes  met je nieuwe katje :)

Dat gaat wel lukken :)

Had er alleen geen rekening mee gehouden dat de deur van de gang naar de living van glas is. De 2 katers zitten aan de andere kant naar binnen te kijken. Ze trekt zich er niet veel van aan, alleen grommen als ze oogcontact met Loki heeft.

Toen ik even naar de WC was had Loki de deur open gemaakt en zat er toch bij, hij bleef wel op afstand en durfde niet dichter te gaan toen ze gromde. Hij had duidelijk respect.
Kleintje heeft dus genoeg pit om voor zichzelf op te komen en een Loki af te schrikken :)

Gato64
Gato64
  • 276 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 08 december 2018 - 07:39

Bekijk berichtSmiko, op 08 december 2018 - 00:15, zei:

Veel succes met je mooi poezeke!
De speciale letter in haar naam wordt als de Engelse 'th' uitgesproken. Heb ik deze zomer in Ijsland dikwijks gezien:)
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.837 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 december 2018 - 09:59

Bekijk berichtGato64, op 08 december 2018 - 07:39, zei:

Veel succes met je mooi poezeke!
De speciale letter in haar naam wordt als de Engelse 'th' uitgesproken. Heb ik deze zomer in Ijsland dikwijks gezien:)
Klopt niet helemaal :) De Engelse "th" is de letter thorn þ in het IJslands. De Scandinavische D (eth ð) verschilt van de TH-klank. Zo schrijf je Thor (om bij de goden te blijven) bijvoorbeeld niet ðor, maar þór, met de letter thorn.

Voor ð zet je je tong inderdaad aan alsof je de Engelse "th"-klank gaat zeggen, maar houdt je tong tegen de achterkant van je bovenste tanden in plaats van tussen je tanden. Het klinkt alsof je een D zou mengen met een dikke L wanneer je wat gedronken hebt. Het is even oefenen, maar je kan ook gewoon de Nederlandse D gebruiken als het niet lukt. Tenzij je elke persoon die over de vloer komt een taallesje wil geven :p

Bewerkt door Machteld., 08 december 2018 - 10:01.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.641 berichten

#15 Geplaatst 08 december 2018 - 15:30

Die gaat de oudere broers onder de plak hebben :)

Succes met de lieverds.

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...