Spring naar inhoud

- - - - -

Een kat is niet alleen voor sinterklaas, kerst of feestdagen!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.742 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 06 december 2018 - 16:50

47223895_1179898138843730_117058749536927744_n.jpg

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.641 berichten

#2 Geplaatst 06 december 2018 - 21:03

Prachtig en zo waar!!!!  

:love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3:

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 december 2018 - 22:11

Hoeveel katten en honden worden er nu dezer tijden weer niet cadeau gedaan zonder dat de krijger dit erg wenste?
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

Smiko
Smiko
  • 183 berichten

#4 Geplaatst 08 december 2018 - 00:26

Ben principieel tegen het geven van dieren als een cadeau... Het zijn geen speelgoedjes.
Eeen dier doe je niet cadeau, dat moet iemand weloverwogen nemen terwijl ze bewust zijn van de verantwoordelijkheden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.498 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 december 2018 - 02:18

Lucky kreeg ik heel lang geleden als verjaardagscadeau :loveshower:
Geen moment spijt van gehad. Integendeel, was zo'n schat van een poezeminneke die zoveel moois in ons leven bracht samen met onze Twix vroeger.
Mis hen nog zo vaak... :(

Maar dat was wel héél anders ;
wij hadden al een paar maanden voordien gesprekken gehad i.v.m. een nieuw kitten, een vriendje of vriendinnetje voor onze Twix.
Ik had nog niet zoveel ervaringen met katten en het maakte dus ook niet zoveel uit welk, wat, wanneer,...
In het geniep sprak mijn vriendin af met een bevriend koppel en gingen ze samen naar diverse opvangen en asiels om uiteindelijk voor ons Lucky te kiezen.
Het was het mooiste cadeau ooit.

Ik lees vaak van een "klik" dat er moet zijn en die heb ik nooit echt ervaren daar wij nooit zelf op zoek gegaan zijn naar onze katten.
Onze Twix heeft zichzelf aangekondigd nadat hij (van horen zeggen) niet meer naar huis durfde/wou sinds ze daar een nieuwe hond bij genomen had.
Ons Lucky is wel bewust gekozen door mijn partner in aanwezigheid van 2 vriendinnen.
Onze Miloh vonden we in zijn ééntje buiten huilend toen hij ongeveer 5 weken was en overgelaten aan zijn lot.
Moon was een 3 à 4 maanden oud, ook een zwervertje en kwam regelmatig eten bij mijn moeder buiten.
Ons Luna kozen we dan weer wel zelf, en er was wel een "klik" toen we haar eerst zagen ; die kwam gewoon op onze schouders gekropen :goofy:
Maar ik denk dat de meeste sphynxen snel naar vreemde mensen toegaan.
We hadden weinig bedenktijd en mijn partner wou er ook niet te lang mee wachten omdat ze daar niet goed zat.
Die keuze werd dus onder een bepaalde druk genomen.
Ben superblij dat ze er is, zoveel bij geleerd en prachtige kanten leren kennen van een heel speciaal ras.
Maar dus ook niet eerst afgewacht of er echt een klik was buiten die eerste ontmoeting.

Dat mensen zomaar een dier cadeau doen zonder dat er echt over nagedacht is kan er bij mij niet in.
Ik herinner me mijn nicht toen ze klein was ; kindje wou een hond en een paar dagen later kochten ze een hond.
Leuk de eerste weken tot hij begon te plassen in huis omdat er niet echt mee gewandeld werd.
Nadien zat het diertje vaker in de garage, want wat als hij in huis zou plassen?
En dan nog in een hoekje van de garage, afgezet met een wasrek met op de grond krantenpapier.
Ik heb daar nog bijna staan bleiten toen ik dat zag.

Tegenwoordig verkopen ze genoeg interactief speelgoed, ook in "diervorm" ; dat is het ideale cadeau in zulke gevallen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 08 december 2018 - 02:25.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.242 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 08 december 2018 - 08:26

Dat zouden ze overal moeten hangen waar men een kat kan kopen !!
Super

Geplaatste afbeelding

Taygi
Taygi
  • 27 berichten

#7 Geplaatst 08 december 2018 - 09:45

Mensen die een dier kopen als cadeau en zeker als volledige verassing verdienen een speciale plek in de hel.

Een situatie zoals @HelpLuckyvinden vind ik helemaal oke, als het al besproken is dat je een huisdier wil enzo. Alhoewel ik persoonlijk nog zou twijfelen dat iemand z'n eigen huisdier waar ie 8-15 jaar verantwoordelijk voor is niet zelf zou kunnen uitkiezen, maar ik ben daarin misschien iets te control freak.

En ouders die dieren kopen voor hun kinderen zonder er even over na te denken verdienen ook een speciale plek in de hel. Meestal broodfok en vaak zijn ze dan verast dat zij er voor moeten zorgen.

Onlangs was er iemand die poste op een forum waar ik lid van ben. Hij had allerlei vragen over de opvoeding van een pup. Die pup was ook ziek. Broodfok. En hij bleek de grootvader te zijn; zijn dochter kocht een hond voor haar zoon van 9 en had er dan geen tijd voor. En tjah, die 9 jarige ook niet he. Die grootvader had dan nog het lef om te zeggen dat broodfok tenminste betaalbaar was.

Fuck die mensen, echt waar.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 december 2018 - 12:50

3 weken geleden kregen we telefoon: Mijn buurvrouw heeft van haar broer 2 kittens gekregen, maar die moet die nie hebben.
Mag ze ze afstaan?

Ze waren ocharme 6 weken oud en zaten vol vlooien.

Was een cadeautje voor de neefjes en de nichtjes, maar die mama wou helemaal geen huisdieren.
Ben al blij dat die buurvrouw ons heeft gecontacteerd en dat die mevrouw ze niet gewoon heeft buitengezet.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com