Spring naar inhoud

- - - - -

afscheid van Lena

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#1 Geplaatst 14 december 2018 - 17:25

Mijn liefste poezemeisje,

6 jaar geleden werd ik op slag verliefd op jou toen ik je zag staan op de website van het asiel, ik had 6 maanden tevoren ons Lola verloren, jij was zo goed als een kopie van haar, ik las jouw verleden: je baasje moest naar het rusthuis en jij kreeg vd familie een ticket richting asiel, jij had altijd alleen geleefd met het baasje en je wereldje was erg klein, zo werd me verteld in het asiel. Je was een bange poes en kroop vaak weg in een hoekje, meestal gewoon ergens op de grond, dat was zo al van in het asiel. Gelukkig moest je er maar even blijven want ik kreeg hier fiat van papa om je te komen halen, ik was stiekem al eens naar je komen kijken in het asiel, je was toen 6 jaar werd me verteld.
31 mei 2012: ik had een kamer voor jou klaar gemaakt op de bovenverdieping en had een mooi huisje geïnstalleerd waar je ook meteen inkroop en ik weet nog goed dat je me dadelijk kopjes begon te geven tegen mijn hand toen je op die kamer kwam alsof je dank u wel wou zeggen, dat je hier mocht komen wonen.
Ik liet je langzaam wennen aan de andere poezen en dat ging goed, je zou geen vlieg kwaad hebben gedaan. Bij de dierenarts merkte ik zelfs dat je blijkbaar ook niet bang was voor honden, jij was dan ook één vd eerste poezen die naast onze pup in de zetel ging liggen toen we hem 3 jaar terug in huis haalden, sindsdien was het zowat je vaste plek geworden, naast Brambo in de zetel. Als je al naar buiten ging, was het maar voor even, je bleef hier mooi in het koertje zitten, ging soms al eens tot in het kleine tuintje en als we je naar de grotere tuin brachten, was je meestal heel snel om terug binnen te lopen. Je was zo betrouwbaar, als we je nog buiten lieten een gat in de nacht, als je erom vroeg om nog een luchtje te gaan scheppen, bleef je gewoon mooi in het koertje zitten en kwam even later weer binnen gewandeld. Je was zo rustig en lag meestal ergens te slapen, je smulde zo graag allerlei lekkers en elke morgen kwam je bij ons aan de tafel zitten en tikte je met je pootje tegen ons aan om vleesjes te krijgen. Dit jaar moest je spijtig genoeg vaak onder narcose, voor je tandjes, gescheurde kruisband, maar alles kwam goed en het leek erop dat jij nog even mee zou kunnen. Van over een dikke maand geleden merkte ik dat je veranderd was, je kopje leek wat smaller te zijn geworden, je haartjes waren ook niet meer hetzelfde, je dronk iets meer, je niertjes bleken nochtans nog redelijk in orde te zijn. Een paar weken terug hoorde ik je buikje altijd grommelen en je ging wel op bak zitten maar er kwam niets uit, ik vreesde dat je ergens een tumor zou hebben en vandaag precies een week geleden reed ik met een bang hart naar de dierenarts om een foto te laten nemen van je buikje en alles leek goed te zijn, wat was ik blij,
je leek de dagen erna je ook wat beter te voelen maar dan gebeurde er eergisteren iets wat niemand had verwacht: je toestand ging snel achteruit en bij de dierenarts bleek je in shock te zijn, ik had zo gehoopt dat we een oorzaak zouden vinden waar nog iets aan te doen was, maar gisteren bleek dan dat een bloedklonter naar je achterpootjes was geschoten en daar nog zat waardoor je bijna zo goed als zeker geen enkele kans had om dit te overleven.
Je gaf tegen de middag aan dat het genoeg was geweest en mama kwam in allerijl nog naar je toe gereden om afscheid te nemen en dat gaf je me:
ondanks je pijn, stak je jouw hoofdje in mijn richting en keek me aan, de allerlaatste blik, ik lag tegen je aan en je mocht vertrekken, met heel veel pijn in mijn hart want wat had ik jou nog graag bij me gehouden, vandaag werd je gecremeerd en kon ik een laatste keer jouw zachte pelsje voelen, het krulletjeshaar op je buikje waar ik zo vaak door gestreeld heb, dan legde je je mooi met je pootjes open als teken van vertrouwen.
Lena, liefste Leentje, je plaatsje is leeg hier in huis, we missen je nu al ontzettend erg maar weet dat we oh zo blij waren om jou gekend te hebben, voor altijd in ons hart ! Je mooie snoetje staat nog bij op ons kerstkaartje want die waren al in afdruk maar het is ons niet gegund om er nog een jaartje bij aan te breien...
Het ga je goed daar ginds bij de andere poezen die je hier bij ons gekend hebt.

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN0170 verkleind.jpg
  • DSCN8952.jpg

Bewerkt door mira, 14 december 2018 - 17:26.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 december 2018 - 18:19

Wat mooi geschreven. Nogmaals veel sterkte.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Syntara
Syntara
  • 3.189 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 december 2018 - 18:21

Slaap zacht, Lena...
:hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 december 2018 - 18:42

Heel veel sterkte!  :hug:
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 december 2018 - 19:07

Wat een prachtige meid was ze en die jaartjes dat ze bij jou nog heeft mogen doorbrengen zal ze heel gelukkig geweest zijn.
Rust zacht Lena, veel sterkte gewenst Mira :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 december 2018 - 07:35

Veel stekte met het verlies van mooie Lena.Ze heeft toch nog een mooi leventje gehad bij jou.Je hebt haar bij gestaan tot het laatste.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 december 2018 - 09:04

Heel veel sterkte...
Those who don't believe in magic, will never find it

George&Charly
George&Charly
  • 2.844 berichten

#8 Geplaatst 15 december 2018 - 11:49

:hug:  :hug:  :hug:

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#9 Geplaatst 15 december 2018 - 20:05

Ze was een ware mooie schat.  En zo mooi hoe je haar haar kans hebt gegeven die ze met haar vier pootjes heeft gegrepen om iedereens dikke vriend bij jullie thuis te worden.  Kan me héél goed voorstellen dat dit een diepe en zware leegte achterlaat bij jullie.

Veel, veel sterkte toegewenst op deze toch extra moeilijke dagen doordat de specialere dagen eraan komen en het mooi had geweest had je haar inderdaad nog naast je kunnen hebben.

Dikke knuffel
  Gillian :hug

En rust zacht, lieve Lena.

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#10 Geplaatst 15 december 2018 - 20:46

Inderdaad Gillian, ik had zo gehoopt dat de kerstdagen goed zouden verlopen en dat ik ondanks alle zorgen die er het voorbije jaar waren, niemand zou moeten verliezen, even alle zorgen aan de kant, en alsof het zo moest zijn: Lena ging heen op bijna exact dezelfde datum dan ons Lola 7 jaar geleden, die zo op haar geleek, met amper 3 dagen verschil, het leven zit raar in mekaar. Onze jongste ligt maar treurig op haar plaatsje en miauwt 's nachts alsof die op zoek is naar haar. dank voor je steun, knuffel terug x

lilymaya
lilymaya
  • 7.911 berichten

#11 Geplaatst 15 december 2018 - 21:56

Veel sterkte  Mira :hug:

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#12 Geplaatst 16 december 2018 - 15:15

Bekijk berichtmira, op 15 december 2018 - 20:46, zei:

Inderdaad Gillian, ik had zo gehoopt dat de kerstdagen goed zouden verlopen en dat ik ondanks alle zorgen die er het voorbije jaar waren, niemand zou moeten verliezen, even alle zorgen aan de kant, en alsof het zo moest zijn: Lena ging heen op bijna exact dezelfde datum dan ons Lola 7 jaar geleden, die zo op haar geleek, met amper 3 dagen verschil, het leven zit raar in mekaar. Onze jongste ligt maar treurig op haar plaatsje en miauwt 's nachts alsof die op zoek is naar haar. dank voor je steun, knuffel terug x

Het is nooit gemakkelijk om een schat af te geven, maar inderdaad, je plant al gezellige dagen voor het einde van het jaar met al je lieverds erbij en dan ineens moet je toch afscheid nemen van één ook al heb je samen zo hard gevochten dat jaar om er door heen te komen en had je even hoop dat het nu achter de rug was en dat je nog lang van elkaar kon genieten.  Ik begrijp dat volkomen.  

Knuffel de jongste maar wat extra zodat je wat troost bij elkaar kan vinden.

En mag Lena nu lekker boven aan het ravotten zijn met Lola, vanwaar ze dan ook samen over jullie waken.

Dikke, dikke knuffel
  Gillian :hug:

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#13 Geplaatst 16 december 2018 - 20:43

innige deelneming bij je grote verlies!
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 december 2018 - 10:15

Ach nee toch....Veel sterkte met dit verlies.    Slaap zacht lieve Lena :hart:
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Kaprice
Kaprice
  • 4.908 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 december 2018 - 10:20

40031629_10215897031234873_4327528383668813824_n.jpg