Spring naar inhoud

- - - - -

Het grote KS huwelijkstopic: update p. 12: paar fotootjes van dé dag

• Log in om te reageren
227 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 30 september 2009 - 13:31

Neh, ik start deze topic maar eens op, aangezien we toch met een paar zijn die volgend jaar gaan trouwen, leek me dit wel leuk voor mensen die al getrouwd zijn/gaan trouwen/van plan zijn ooit te trouwen/radicaal tegen trouwen zijn... Voor elk wat wils... :) Alle tips en raadgevingen zijn welkom!

Ik had al eens graag jullie commentaar gehoord over het volgende... Af en toe zoek ik zo al eens tekstjes op om in het misboekje te zetten, overlaatst kwam ik een heel leuk tegen, ik vind het zo een lief en mooi... maar ik heb schrik dat de mensen dat dan verkeerd gaan interpreteren t.o.v. mijn vriend... Terwijl het natuurlijk een metafoor is he... Wat denken jullie ervan?

DE PARABEL VAN HET KLEINE GELE EENDJE.
Er was eens een meisje en dat werd verliefd op een jongen omdat hij zo
verschrikkelijk mooi was.
Op een keer kwam die jongen bij haar op bezoek en omdat hij een verre
reis had gemaakt vroeg ze hem:'Wil je geen bad nemen?'
Ja, dat wou hij best.
Toen hij terug bij haar kwam zei hij spottend:'Wat doet dat stomme gele
eendje nog in de badkamer van zo'n groot meisje?'
En het meisje werd niet enkel beschaamd, maar ook een beetje minder
verliefd.
Ze vond de jongen helemaal niet meer zo mooi en toen de jongen
wegging was zij bijna blij dat hij weg was.
Op een andere keer werd zij verliefd op een jongen omdat hij zo
verschrikkelijk verstandig was.
Ook hij kwam bij haar op bezoek en omdat ook hij een verre reis had
gemaakt vroeg ze:' Wil je geen bad nemen?'
Ja, dat wou hij best.
Toen hij terug bij haar kwam zei hij verbolgen:' Speel jij groot meisje nog
met zo'n stom geel eendje?'.
En het meisje werd niet enkel droevig maar ook een beetje minder
verliefd. Ze vond de jongen helemaal niet meer zo verstandig en toen de
jongen wegging was ze bijna blij dat hij weg was.
Toen werd zij verliefd op een jongen die helemaal niet zo verschrikkelijk
mooi was en helemaal niet zo verschrikkelijk verstandig, maar die zij wel
heel aardig vond.
Op een keer kwam ook die bij haar op bezoek en omdat ook hij een
verre reis had gemaakt, vroeg ze hem: 'Wil je geen bad nemen?'
Ja, dat wou hij best.
Toen hij terug bij haar kwam zei hij vrolijk: 'Heb jij ook al gemerkt dat
wanneer je dat gele eendje onderduwt en weer loslaat dat het dan
pffwwwt doet?'

Bewerkt door lizke, 13 mei 2010 - 16:13.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 30 september 2009 - 13:34

:LOL: :LOL: :LOL:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 30 september 2009 - 14:04

als je ervan maakt:  

Toen werd zij verliefd op een jongen die zij heel aardig vond.

dan is er niks om verkeerd te interpreteren. of je moet in de extreme overdrijving gaan: ze kwam iemand tegen nog mooier dan brad pitt / slimmer dan Einstein /die geen einstein of brad pitt was/ en dan zit je ook wel goed

Mijn tip: beslis wat belangrijk is. er zijn zoveel ditjes en datjes bij een huwelijk die gewoon de kosten opdrijven. Wij hebben onze prioriteiten gesteld en daar ons geld aan gegeven: leuke locatie, goed eten en drinken, mooie kleren, goede fotograaf en geweldige muziek. Dus wij hadden geen autos gehuurd, geen bruidskindjes (voor die paar fotos waar ze op zouden staan), geen kerkelijk huwelijk, geen felicitaties boek, geen extra geld voor mooiere tafeldecoratie en geen bruidstaart (stomweg vergeten :) ,... ), maar we hadden een fantastische trouw en vrienden spreken er nu nog over omdat de sfeer er echt goed inzat op de fuif.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 30 september 2009 - 14:10

wea zei:

als je ervan maakt:

Toen werd zij verliefd op een jongen die zij heel aardig vond.

dan is er niks om verkeerd te interpreteren. of je moet in de extreme overdrijving gaan: ze kwam iemand tegen nog mooier dan brad pitt / slimmer dan Einstein /die geen einstein of brad pitt was/ en dan zit je ook wel goed

Mijn tip: beslis wat belangrijk is. er zijn zoveel ditjes en datjes bij een huwelijk die gewoon de kosten opdrijven. Wij hebben onze prioriteiten gesteld en daar ons geld aan gegeven: leuke locatie, goed eten en drinken, mooie kleren, goede fotograaf en geweldige muziek. Dus wij hadden geen autos gehuurd, geen bruidskindjes (voor die paar fotos waar ze op zouden staan), geen kerkelijk huwelijk, geen felicitaties boek, geen extra geld voor mooiere tafeldecoratie en geen bruidstaart (stomweg vergeten :) ,... ), maar we hadden een fantastische trouw en vrienden spreken er nu nog over omdat de sfeer er echt goed inzat op de fuif.

Goh! Dat is nog eens een idee! Zo simpel en er toch niet opkomen! Daarom opent een mens dus zulke topics he! :thumb:
En thx voor de tip... Ik ga idd ook niet te veel geld geven aan auto's enzo... Het belangrijkste is idd lekker en een leuk feest! Mijn neef wil per sé onze DJ zijn, en ik weet dat hij heel goed is en daar kan je dan ook al je wensen enzo aan vragen, dus dat is ook wel heel handig :)

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#5 Geplaatst 30 september 2009 - 14:32

heel leuk :LOL: :thumb:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 september 2009 - 19:19

Wij zijn getrouwd tussen de soep en de patatjes... zonder feest, bruidskleding, ea.
Geen ditjes en geen datjes ook ons huwelijk was een fantastische dag zonder zorgen.

Ons huwelijkslied is can't help falling in love with you van Elvis, hoewel we geen feest dus ook geen openingsdans hebben gedaan. Deze tekst bescheef het beste onze ontmoeting en relatie
Wise men say only fools rush in
but I can't help falling in love with you
Shall I stay
would it be a sin
If I can't help falling in love with you
Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
some things are meant to be
take my hand, take my whole life too
for I can't help falling in love with you
Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
some things are meant to be
take my hand, take my whole life too

Bewerkt door dorien_951, 30 september 2009 - 19:26.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#7 Geplaatst 30 september 2009 - 19:22

Ik vind het een heel leuk tekstje! :LOL:
En inderdaad, met een kleine aanpassing kan je 'misverstanden' vermijden..

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 september 2009 - 21:58

Ooh wat een leuke topic! Ondanks ons papieren jubileum ben ik toch nog steeds in huwelijksstemming :LOL:

Wij zijn met een ja-viering getrouwd...een alternatieve viering waarbij vrienden en familie zelf teksten schreven... ontzettend ontroerend!

Onze openingsdans was   ... Het allereerste liedje dat Niels me via internet doorstuurde als hint van... ;) :love3:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 oktober 2009 - 10:23

Met de nodige kleine aanpassingen kunnen er inderdaad geen misverstanden ontstaan bij het tekstje. Het is heel leuk opgebouwd.
Ik zou veel dingen anders doen dan toen wij getrouwd zijn. Maar het meeste spijt heb ik van de video die we door een neef lieten maken, hij kon goed filmen :trance: , ja inderdaad, maar ik heb van ons huwelijk enkel alles van het gemeentehuis op film staan (=10min film) en dan van het feest heeft hij tijdens het eten elke tafel gefilmd bij elke gang van het menu met als gevolg dat het bandje bijna vol gefilmd was als we aan onze openingsdans begonnen en deze er maar half op staat en verder niets meer :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 03 oktober 2009 - 17:35

Wij hadden als openingsdans een tango. Iedereen had zoiets 'Amaai, ze heeft hem al meegesleurd op dansles'. maar eigenlijk was het mijn man die ons zonder mijn weten had ingeschreven op de tangoles!

we zaten toen nog maar pas op de les en raakten nogal vlug in de knoop. we hadden dan ook tegen de dj gezegd, van als je ons ziet sukkelen, begin dan al met de volgende plaat. maar voor het eerst slaagden we erin een plaat zonder klungelen uit te dansen. :)

eigenlijk was dat een heel fijne dag: je bent omringd door al je familie en vrienden die je feliciteren met je geluk, je voelt je gewoon super in je schandalig duur kleed, er is lekker eten en veel heerlijke dessertjes en ze draaien alleen muziek die zelf goed vindt! Alleen spijtig dat die dag zo omvloog!

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#11 Geplaatst 06 oktober 2009 - 16:45

ik heb vandaag mijn kleedje gevonden :) echt superleuk dat passen :)

ik hoop mijn ventje toch ook mee op dansles te krijgen, maar ik vrees er een beetje voor of dat gaat lukken :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 oktober 2009 - 18:51

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 09 oktober 2009 - 19:20

iemand tips om de vriend mee te krijgen op dansles?
ik wil dat supergraag, maar hij is beschaamd omdat hij denkt dat hij niet kan dansen O:) en durft dus niet...

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 09 oktober 2009 - 19:28

Aldhissla zei:

iemand tips om de vriend mee te krijgen op dansles?
ik wil dat supergraag, maar hij is beschaamd omdat hij denkt dat hij niet kan dansen O:) en durft dus niet...
Gewoon volhouden met vragen. Ik heb wel zeker 7 jaar bij mijn man gezeurd om dansles te volgen. Het jaar nadat we getrouwd zijn O:) , zijn we ook met dansles begonnen. Ik kreeg toen wel hulp van onze dansende buurman die hem uiteindelijk kon overtuigen. Als het uiteindelijk tegen valt na een proefles kan je toch nog stoppen.

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 09 oktober 2009 - 21:38

Wij hebben er net een huwelijk opzitten. Vorige vrijdag is nl onze peetdochter getrouws. Heel belangrijk is dat jullie goed overeenkomen wat voor soort trouw dat jullie willen. Veel volk, weinig volk, alleen familie, veel hoempa hoempa of een beetje stijlvol enz. Zo had m'n nichtje de prioriteiten gesteld dat er veel vrienden moesten zijn en dat het eten heel lekker moest zijn. Hun auto's waren geitjes, haar kleedje was stijlvol en kort, haar boeketje heel eenvoudig en zo waren ook de tafels. Mooie vaas erop met 1 calla erin, veel theelichtjes (wel een beetje donker om bij te eten) mooie gekleurde waterglazen en voor de rest zelfs geen tafellakens of andere dure garnituren. Spreek dat goed door met je vriend en probeer dan zo snel mogelijk naar een zaal of een plaats te gaan zoeken waar je je feest wil houden. Bespreek een budget met de beide families en probeer je daaraan te houden. Trouwen kan massa's geld kosten.Iets of wat feest en je zit snel boven de 20000 euro!!!
Bekijk alternatieven zoals een frietkot of een pizzabakker, cupcakes inplaats van een dure bruidstaart, koud buffet inplaats van veel garcons en opdienen aan tafels enz enz...
En probeer veel plezier te hebben met de voorbereidingen. Daar herinner je je vaak meer van dan van de dag zelf!
Oja, omdat m'n nichtje in New York ten huwelijk was gevraagd stond heel de bruiloft in het teken van de "Big Apple" .Zo stonden er ook appels op tafel en waren de kaarten rood met een grote witte appel op en een wit sillouet van hun beiden. Een thema, kan zowel een plaats, een kleur of één bepaalde bloem zijn. Daar kan je je feest dan rond opbouwen.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/