Spring naar inhoud

- - - - -

Het grote KS huwelijkstopic: update p. 12: paar fotootjes van dé dag

• Log in om te reageren
227 reacties op dit onderwerp
Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 11 januari 2010 - 11:35

lizke zei:

Ok, tijd voor een kleine update!!! :mrgreen:

Al valt er nog niet al te veel up te daten :oops: Volgens mijn vriendinnen zou ik eens dringend in actie moeten schieten O:)

De huwelijksreis gaat naar Griekenland ofwel één van deze twee hotels:

The Ixian Grand (ex-Elina Hotel) in Rhodes, Greece.

GreekislandsGREEKISLANDS - MIRAMARE WONDERLAND - RHODES ISLAND - GREECE

Ofwel wordt het combinatiereis:

4 nachten Santorini + 7 nachten Kreta

Wij zijn al naar The Ixian Grand geweest en is zeker in orde hoor! :)
Miramare ziet er ook fantastisch uit (ligt vlak naast The Ixian Grand) en vind ik persoonlijk wel net iets meer hebben voor een huwelijksreis :)

Rhodos is zowiezo een heel mooi eiland!

Wij zijn voor ons huwelijksreis naar Amirandesgeweest in Kreta... Dat hotel is af af af af af! :LOL: Kreta zelf is niet zo veel soeps...De kant van Chania is wel de moeite, maar de rest is zeer toeristisch.

Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#47 Geplaatst 12 januari 2010 - 08:48

Onze huwelijksreis is ook geboekt!!! :) :)

naar hier: hotel Lapad Dubrovnik

we hebben rechtstreeks bij het hotel geboekt, momenteel was het daar "early 2010 booking" en kreeg je 50% korting, en voor dat bedrag kan je al veel leuke dingen doen ginder

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 12 januari 2010 - 10:31

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#49 Geplaatst 12 januari 2010 - 10:34

Wij gaan van 3 tot 12 mei en dan daarna blijven we nog een weekje gezellig thuis :) (met de poezel :heart: ) ... Onze vlucht naar daar is om 6uur 's morgens en onze terugvlucht is om 22u 's avonds, dus dat zijn toch ook twee dagen gewonnen he. Ik ben eens benieuwd... Is er al iemand naar Tenerife geweest? Wij hebben al een aantal boekjes gekocht en we willen zeker La Gomera eens bezoeken, er is naar het schijnt ook een mooi dierenpark, een vulkaan... Dat komt goed!
Zaterdag voor schoenen zien en zondag voor een kostuum van Dries :) Goh en dan moet ik ook nog een misboekje samenstellen, laat de spirituele teksten maar komen, mensen ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 12 januari 2010 - 10:40

OOOOOOOOOOOOOh :) . Ik ben daar op vakantie geweest, echt een mooi hotel.

La Gomera vond ik ok, maar niet zo geweldig.
Wat je NIET! moet doen is die excursie naar het "maanlandschap", de Teide. Dat kost heel veel en stelt niks, maar dan ook niks voor.

Dat vogelpark is naar het schijnt wel de moeite, maar wij hebben dat niet gedaan.

EEEEEEEEEEN! In Tenerife zijn alle cosmeticaproducten maar half zo duur :) . Ze moeten daar geen invoerrechten en btw betalen, dus heel goedkoop. Ik heb daar toen een hele voorraad Sisley-producten ingedaan. Als er een nog een plaatsje in uw valies is? :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#51 Geplaatst 12 januari 2010 - 10:52

wij komen vrijdags terug en gaan maandag terug werken, omdat we de rest van onze vakantiedagen nodig zullen hebben voor de bouw...

onze heenvlucht is ook 's morgens, maar de terugvlucht ook, dus de laatste dag is bij ons een beetje verloren. Maar er was geen andere keus, dus ja.

in Tenerife ben ik nog ni geweest, dus kan je geen tips geven. Tips voor regio Dubrovnik zijn ook welkom ;)

wij hebben vrijdag weer een afspraak voor het opstellen van de viering, en na de middag gaan we voor Ken zijn kostuum zien. 't kort af he Lizke, ik vind dat het ineens zo snel dichtbij lijkt te komen

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 13 januari 2010 - 08:19

Aperitief zonder hapjes op een trouw, wordt dat vaak gedaan? :louche:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#53 Geplaatst 13 januari 2010 - 08:41

euh...geen idee. Bij ons zit dat er volgens mij wel bij in (moet ik eens nakijken). Wij hebben geen receptie in de feestzaal, daar zat dat zowiezo bij, maar ik dacht bij de ontvangst van de gasten ook.

maar uiteindelijk kiest het koppel dat zelf natuurlijk, of ze dat willen of niet ;) (wij hebben gewoon voor de all-in formule gekozen)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 13 januari 2010 - 08:47

Tis maar dat mijn zus haar verloofde wil besparen en geen hapjes wil geven, maar hij krijgt van iedereen de wind langs voren. Als ik hoor hoeveel extra hapjes kosten, begrijp ik het wel meer, maar je kan al snel zeggen van een trouw zonder hapjes bij de aperitief = not done

Bewerkt door Spanishke, 13 januari 2010 - 08:47.

Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#55 Geplaatst 13 januari 2010 - 09:24

mja, ik vind als zij beslissen dat ze dat weglaten, dat mensen daarvoor niet de wind van voren hoeven te geven. En dat ze het anders zelf betalen he. Als je ziet wat alles kost...wij hebben nu het geluk dat er veel voor ons wordt betaald, maar als je dat niet hebt...ik kan me inbeelden dat je dan op zulke dingen moet besparen hoor. Het telt echt snel op, en zelfs de kleinste dingen kosten redelijk wat geld.

ik weet dat het niet makkelijk is om zulke reacties te negeren, maar als wij zouden beslissen omdat weg te laten, hoeft niemand daar commentaar op te hebben, het is onze trouw, en als het hun niet aanstaat blijven ze maar weg. Klinkt mss cru, maar tegenwoordig krijg je van alles en iedereen zo snel commentaar...het is toch je eigen ding? En het gaat toch vooral ook om het gezellig samenzijn, en die belangrijke dag vieren met familie en vrienden?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 14 januari 2010 - 13:24

jyotsna zei:

mja, ik vind als zij beslissen dat ze dat weglaten, dat mensen daarvoor niet de wind van voren hoeven te geven. En dat ze het anders zelf betalen he. Als je ziet wat alles kost...wij hebben nu het geluk dat er veel voor ons wordt betaald, maar als je dat niet hebt...ik kan me inbeelden dat je dan op zulke dingen moet besparen hoor. Het telt echt snel op, en zelfs de kleinste dingen kosten redelijk wat geld.

ik weet dat het niet makkelijk is om zulke reacties te negeren, maar als wij zouden beslissen omdat weg te laten, hoeft niemand daar commentaar op te hebben, het is onze trouw, en als het hun niet aanstaat blijven ze maar weg. Klinkt mss cru, maar tegenwoordig krijg je van alles en iedereen zo snel commentaar...het is toch je eigen ding? En het gaat toch vooral ook om het gezellig samenzijn, en die belangrijke dag vieren met familie en vrienden?

Ja dat vind ik er dus ook van, mij stoort het niet hoor en als ik het totale bedrag zie, begrijp ik het alleen maar meer en meer :)
Ik vroeg me gewoon af of dat vaak gedaan werd en/of die zaal niet wat teveel durft vragen voor hapjes
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#57 Geplaatst 14 januari 2010 - 13:31

Spanishke zei:

Ja dat vind ik er dus ook van, mij stoort het niet hoor en als ik het totale bedrag zie, begrijp ik het alleen maar meer en meer :)
Ik vroeg me gewoon af of dat vaak gedaan werd en/of die zaal niet wat teveel durft vragen voor hapjes

Ik moet eerlijk zeggen: wij zijn ook eens naar een trouwfeest gegeven waar er een receptie was zonder  hapjes. En toen had ik ook zo het gedacht van: allez, nu een receptie zonder hapjes... en veel mensen hadden daar dus commentaar op. Totdat ik ook zag hoeveel het kost :o :o :o Dat verschil is echt wel groot hoor... en zoals Jyotsna zegt: voor ons wordt er ook redelijk veel betaald, dus wij pakken ook een receptie met hapjes (de goedkoopste dan wel :mrgreen: ) maar mijn beste vrienden bvb. die moeten alles zelf betalen en die gaan ook gewoon wat nootjes en chipjes zetten omdat het gewoon te veel kost... Tel maar eens na als er 150 man op je receptie komt bvb. en die hapjes kosten tussen de 1 en 5 euro per stuk, drie hapjes per persoon... Dan snap ik maar al te goed dat dat een post is waar mensen op willen besparen...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#58 Geplaatst 14 januari 2010 - 13:43

Over kosten gesproken, mijn nichtje had haar trouwfeest bijna helemaal kunnen betalen met de centen die ze van iedereen had gekregen op het trouwfeest.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#59 Geplaatst 14 januari 2010 - 15:11

Lies zei:

Over kosten gesproken, mijn nichtje had haar trouwfeest bijna helemaal kunnen betalen met de centen die ze van iedereen had gekregen op het trouwfeest.

dat was bij ons toch niet het geval hoor en zo zot hebben we niet gedaan. Wij hadden ook maar een kleine receptie en er waren maar een paar hapjes (2 of 3), dan een 3 of 4 gangen menu (god dat ik dat al niet meer weet zeg) en dessert buffet. Ook geen bruidstaart.

Als je nu mensen uitnodigd alleen voor de receptie (wat wij niet hebben gedaan) dan zijn hapjes echt een must. anders, ze krijgen nog wel eten hé.

Mensen geven wel wat, maar daar krijg je echt nooit terug alle kosten uit hoor: zaal, eten , dj, kleren, fotos,....

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#60 Geplaatst 14 januari 2010 - 16:09

ja, daar rekenen wij ook niet op hoor. Het zou mooi zijn, maar als het niet zo is, is het niet.

bij ons is er een receptie met hapjes na de viering (in een tuin), en dan gewoon ontvangst in de feestzaal en een 4-gangenmenu voor de genodigden

en alles wat we krijgen is mooi meegenomen voor de bouw nadien :)