Spring naar inhoud

- - - - -

kwijlen

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1 Geplaatst 30 september 2009 - 13:45

Ik heb een beetje een rare vraag...
Sinds kort kwijlt Syrah als ik ze opneem om ze te knuffelen... :s
Vroeger deed ze dat niet...
Ik neem ze altijd over mijn schouder als een baby en wandel zo een beetje rond met haar en dan voel ik kwijl druppelen :s
Zou dat iets erg zijn of niet? Ik twijfel of ik hiervoor naar de da zou gaan, tklinkt zo banaal.
Het is begonnen nadat ik op vakantie ben geweest, toen was er iemand in mijn appartement blijven logeren om voor haar te zorgen en die zij me dat Syrah altijd miauwt aan de slaapkamerdeur om 6u30 (wekkertijd) wat ik daarvoor ook nogniet had gemerkt...dat doet ze nu ook nog steeds...
Misschien miste ze me is dit de reactie?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 30 september 2009 - 13:48

De kater bij mijn schoonouders doet dit ook... Het kan ook van genot zijn. Maar het kan ook zijn dat het komt door tandvleesproblemen, dacht ik... Er zullen wel mensen zijn die daar meer van afweten hier. In ieder geval, je kan altijd eens naar je dierenarts bellen he en het uitleggen, hij/zij zal je dan wel zeggen of je ervoor moet langskomen of niet... Zo zou ik het doen! :)

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#3 Geplaatst 30 september 2009 - 14:25

Hoe oud is je poes ?

Misschien toch best naar de DA gaan . De poes van mijn ouders begon op seniorleeftijd ook te kwijlen . Eerst een beetje dan steeds meer . Op den duur kon ze moeilijker eten en bleek er een gezwel in haar mond te zitten(kwaadaardig) .
Poes kreeg nog een tijdje het nodige comfort ,qua voeding dan vooral , want voor de rest had ze nergens last van  en is dan mogen inslapen .

Ik wil je niet ongerust maken maar kwijlen is niet altijd zo onschuldig ....

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#4 Geplaatst 30 september 2009 - 14:39

Oei :s
Nee ze is nog jong (1.5jaar)
Ze heeft het ook alleen als ik ze oppak...
Ja misschien zal ik maar eens naar de DA gaan...hopelijk is het niks ergs...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 30 september 2009 - 14:43

sneeuwwitje zei:

Oei :s
Nee ze is nog jong (1.5jaar)
Ze heeft het ook alleen als ik ze oppak...
Ja misschien zal ik maar eens naar de DA gaan...hopelijk is het niks ergs...

Je moet nu natuurlijk niet direct het ergste denken (ehm... look who's talking O:) ) maar bel je DA eens op en hij zal je wel zeggen wat te doen! Veel succes en hou ons maar op de hoogte!

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#6 Geplaatst 30 september 2009 - 14:46

Ja , ga zeker naar de DA en waarschijnlijk zal het op haar leeftijd niks ergs zijn .

Misschien is het echt wel van de grote deugd !
Onze jongste poes sabbelt zich in slaap (ze sabbelt dan op haar pootje ) .

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#7 Geplaatst 30 september 2009 - 14:48

Kiki kwijlt ook als ik haar onder haar kinnetje aai. Dikke druppels vallen er dan uit.
Verder heeft ze er geen last van.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 30 september 2009 - 19:36

Onzen Chippie kwijlt ook maar da's puur van genot zeg maar...hij doet het altijd als hij geknuffeld of gestreeld wordt...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 30 september 2009 - 20:17

Hier ook een paar kwijleballen. Vooral tijdens het aaien, maar ook tijdens het 'hangen'. lekker bij je komen hangen en dan zo tevreden zijn met jezelf dat je erbij gaat kwijlen (eh, de kat dan, ikke nie hoor ;) ). Dan heb ik een hele natte plek in mn nek :s

Ook tijden het 'kneden' wordt er wat afgekwijld. Wat dan ook leuk is: als dat kat in kwestie 'wakker wordt' en bedenkt dat er een druppel kwijl hangt. Dan kun je zo leuk met je kop schudden namelijk O:)
ieuw! Dan mag ik me daarna even gaan wassen, blugh

Maar dus niets ernstigs verder, ik vind het wel schattig (tenzij ze me onderspetteren, dat is opeens niet zo schattig meer :o )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Loesje85_*
Guest_Loesje85_*

#10 Geplaatst 30 september 2009 - 22:09

Ben vandaag naar DA geweest voor gebitsreiniging voor Bel, en DA zei dat kwijlen vaak voorkomt als er tandvleesontstekingen of tandsteen is.

Misschien dan even de mond laten nakijken bij je DA.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 30 september 2009 - 22:17

Ons Pimmeke die kwijlt ook maar bij hem is het echt van ouderdom, hij is 18j en half. :)   Laat het eens nazien bij je volgende bezoek aan de da en als je te ongerust bel je hem even op. :thumb:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 01 oktober 2009 - 08:20

Bix heeft dat ook een tijdje gedaan. En echt veel, maar alleen als hij aan het genieten was. Nu is dat over.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#13 Geplaatst 01 oktober 2009 - 10:19

:) Dus jullie hebben ook allemaal kwijlballen :)
Hihi grappig hé!
Ik moet binnenkort toch zowiezo eens voor de inentingen gaan (moet nog eens in mijn boekje kijken wanneer juist) en dan zal ik het eens laten nakijken just to be sure :)
Danku voor de reacties :b

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 01 oktober 2009 - 10:23

De kat van mijn zusje deed dit ook altijd, maar alleen tijdens het schootzitten en knuffelen, van genot dus :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: