Spring naar inhoud

- - - - -

Kleine kitten wilt niet eten

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
Nikky&ziggy
Nikky&ziggy
  • 33 berichten

#1 Geplaatst 30 december 2018 - 16:07

Hallo allemaal!

Mijn Britskorthaar is al een kleine poes ze is nu bijna 7 maanden en weegt 2.8 kilo, nu is het zo dat zij de afgelopen dagen weinig eet en steeds maar kleine beetjes hierdoor is ze al 15gram afgevallen.

Het natvoer wil ze in gedeeltes nog wel eten maar haar brokken niet.

Ze slaapt erg veel, maar oogt niet ziek en speelt ook.

Heeft iemand tips??

Bewerkt door Nikky&ziggy, 30 december 2018 - 16:14.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 december 2018 - 20:28

Ze eet toch,al is het weinig.Als het niet betert zou ik toch eens naar de da gaan.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

chanatas
chanatas
  • 5.411 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 30 december 2018 - 22:20

Mijn kitten viel veel af toen ze nog jonger was. Ook diarree enzo . Wat de precieze oorzaak was geen idee. Maar als ze nog eet zou ik het even aankijken.misschien andere brokjes proberen? Of rauw vlees...dat wil nog wel eens  helpen. 15gr  afvallen vind ik niet echt schrikbarend...poep je zo uit...gaat ze meer afvallen ja dan is t een ander verhaal
Geplaatste afbeelding

thuismama
thuismama
  • 11 berichten

#4 Geplaatst 30 december 2018 - 23:06

Koorts nemen? Veel slapen en weinig eten kan op koorts wijzen. Als ze koorts heeft, naar de DA natuurlijk. Ik heb hier een paar weken geleden een verwaarloosd en ziek kitten terug aan het eten gekregen met over te zetten naar rauw voer: beginnen met gekookte kipfilet en dan telkens minder lang koken, tot rauw vlees. Daarna andere soorten toevoegen, en dan gewoon kvv geven. Beestje smult en komt nu elke week bij. Ik geef toe, ik ben helemaal gewonnen voor rauw voeren, al was het maar omdat zowel de poezels als hun kattenbak niet meer vies ruiken!

Nikky&ziggy
Nikky&ziggy
  • 33 berichten

#5 Geplaatst 30 december 2018 - 23:39

Koorts meten kan ik nog wel even doen. Kipfilet ook geprobeerd maar wilde ze ook niet. Ik zal het verder nog even aankijken

Bedankt

Kaprice
Kaprice
  • 4.886 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 31 december 2018 - 13:22

Tonijn in eigen nat? Hier plegen ze er een moord voor...

Nikky&ziggy
Nikky&ziggy
  • 33 berichten

#7 Geplaatst 01 januari 2019 - 12:56

Tonijn laat ze ook staan.
Ze plast nu heel vaak en gaat het gebied dan ook gelijk wassen, heb haar tempratuur opgemeten en die is 36.8

Zal morgen even de da bellen

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#8 Geplaatst 01 januari 2019 - 13:24

36,8 is ondertemperatuur volgens mij. Hou ze goed in het oog, geef warme kussentjes, dekens, etc. Als het nog daalt, best toch direct naar de DA, is erg gevaarlijk. Meerdere dagen niet eten is ook dodelijk (leververvetting). Anders een DA van wacht?
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.886 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 01 januari 2019 - 14:26

Morgen zeker naar een dierenarts, als ze eten laat staan is er iets verkeerd in haar lijfje!

Nikky&ziggy
Nikky&ziggy
  • 33 berichten

#10 Geplaatst 01 januari 2019 - 17:00

Haar tempratuur is gelukkig wat omhoog gegaan,ze is niet nog meer afgevallen maar eten blijft moeizaam. morgen ochtend naar de DA

chanatas
chanatas
  • 5.411 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 01 januari 2019 - 19:29

Sterkte ermee. Mijn oudste wilt vandaag ook niet echt eten. Van natvoer likt  ze alleen de saus. Gister at ze prima..maar heeft mee gesmuld van wat oudjaarshapjes...dus wellicht is dat wat verkeerd gevallen. Maar ga sowieso afspraak maken bij de DA. Vacht ziet er slecht uit, zie haar best veel drinken en ze is vrij mager...toch sneu om je kat zo te zien.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 01 januari 2019 - 20:54

Een kat slaapt sowieso al heel veel. Sommige katten slapen tot 18 uur per 24 uur. Maar als ze anders eet, geen goede stoelgang maakt, weinig of veel drinkt of koorts heeft, zou ik zeggen, morgen direct naar de dierenarts gaan. Dan ben je zeker.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Nikky&ziggy
Nikky&ziggy
  • 33 berichten

#13 Geplaatst 01 januari 2019 - 21:45

Ja inderdaad soms is het ook gewoon zo lastig omdat ze niet kunnen vertellen of ze een baal dag hebben of wat dan ook.

Maar ze gaat erg vaak naar de bak en gaat dan "plassen" even opgelet maar is vaak maar een druppel hierna gaat ze haar konr enz gelijk overmatig likken.

Ga liever een keer te vaak naar de da dan te weinig

chanatas
chanatas
  • 5.411 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 01 januari 2019 - 22:12

Bekijk berichtNikky&ziggy, op 01 januari 2019 - 21:45, zei:

Ja inderdaad soms is het ook gewoon zo lastig omdat ze niet kunnen vertellen of ze een baal dag hebben of wat dan ook.

Maar ze gaat erg vaak naar de bak en gaat dan "plassen" even opgelet maar is vaak maar een druppel hierna gaat ze haar konr enz gelijk overmatig likken.

Ga liever een keer te vaak naar de da dan te weinig

Precies gewoon even na laten checken. Zeker als ze zo klein zijn nog. Je weet toch nooit wat ze mankeren. Sterkte ermee. Ik ga morgen ook de DA  bellen, hopelijk kan ik een beetje snel terecht...anders moet ik naar het spreekuur en dat is lang wachten altijd.
Geplaatste afbeelding

Nikky&ziggy
Nikky&ziggy
  • 33 berichten

#15 Geplaatst 01 januari 2019 - 23:32

Bekijk berichtchanatas, op 01 januari 2019 - 22:12, zei:

Precies gewoon even na laten checken. Zeker als ze zo klein zijn nog. Je weet toch nooit wat ze mankeren. Sterkte ermee. Ik ga morgen ook de DA  bellen, hopelijk kan ik een beetje snel terecht...anders moet ik naar het spreekuur en dat is lang wachten altijd.

Sterkte! En hopen dat het meevalt