Spring naar inhoud

- - - - -

Sphynx cattery gezocht.

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
linds
linds
  • 118 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 januari 2019 - 14:13

Hallo,

Ik ben lindsey en heb recent mijn lieve sphynx poes verloren aan een hart afwijking. Nu wil ik graag een nieuw kitten maar wil niet overhaast te werk gaan . Ik wil goed zoeken naar een kitten wat getest is op de nodige zaken en in orde is met inentingen. Kan er mij iemand een paar betrouwbare sphynxcatterys opnoemen. Vind het best lastig om aan mijn zoektocht te starten. Vriendelijke groetjes.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 januari 2019 - 14:28

Bekijk berichtlinds, op 03 januari 2019 - 14:13, zei:

Hallo,

Ik ben lindsey en heb recent mijn lieve sphynx poes verloren aan een hart afwijking. Nu wil ik graag een nieuw kitten maar wil niet overhaast te werk gaan . Ik wil goed zoeken naar een kitten wat getest is op de nodige zaken en in orde is met inentingen. Kan er mij iemand een paar betrouwbare sphynxcatterys opnoemen. Vind het best lastig om aan mijn zoektocht te starten. Vriendelijke groetjes.

Dag Lindsay,

Welkom op het forum en veel sterkte met het verlies.
Sphynxen zijn ongelooflijk gevoelig aan HCM :8

1 van mijn opvanggezinnen is er op een jaar tijd 2 verloren.
Allebei hartfalen.

Sowieso is het erg belangrijk dat de fokkers op hun website vermelden dat ze getest worden (Felv, FIV, HCM en pkd), en dat je die testen ook kan inkijken.
Ook dat ze zich aan de wetgeving houden, en hun kittens steriel en gechipt plaatsen.

Dit is een lijst van sphynx-fokkers, maar hoe ze werken weet ik niet:
https://www.kittente...php?w=6&ras=158

Er zitten er ook enkelen bij uit NL, dan moet het kitten niet steriel zijn voor verhuis, maar wel gechipt en kan pas op zijn 15 weken ten vroegste verhuizen.
Je kan ook altijd wat kattenshows doen.

Uit welke regio kom je? :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

linds
linds
  • 118 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 januari 2019 - 14:52

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik ga goed Mijn tijd nemen en niet op een euro letten bij de aankoop in de hoop dat ik dan de volgende sphynx wat langer bij me mag hebben. Zo veel verdriet om ze af te geven.
Ik ga de lijst na kijken en goed info vragen dan over de testen. Als je zegt katten shows doen, bedoel je dan dat ik op zo een shows gewoon de mensen aanspreek die daar zijn met hun sphynx? Of hoe werkt dat juist?

Grts!!

:fishbowl

Bekijk berichtEvyke81, op 03 januari 2019 - 14:28, zei:

Dag Lindsay,

Welkom op het forum en veel sterkte met het verlies.
Sphynxen zijn ongelooflijk gevoelig aan HCM :8

1 van mijn opvanggezinnen is er op een jaar tijd 2 verloren.
Allebei hartfalen.

Sowieso is het erg belangrijk dat de fokkers op hun website vermelden dat ze getest worden (Felv, FIV, HCM en pkd), en dat je die testen ook kan inkijken.
Ook dat ze zich aan de wetgeving houden, en hun kittens steriel en gechipt plaatsen.

Dit is een lijst van sphynx-fokkers, maar hoe ze werken weet ik niet:
https://www.kittente...php?w=6&ras=158

Er zitten er ook enkelen bij uit NL, dan moet het kitten niet steriel zijn voor verhuis, maar wel gechipt en kan pas op zijn 15 weken ten vroegste verhuizen.
Je kan ook altijd wat kattenshows doen.

Uit welke regio kom je? :)

Oh en ik ben van Vlaams Brabant,  meer de regio van Leuven. Dorp noemt Rillaar waar ik woon . Maar voor een kitten rijd ik desnoods naar het buitenland hoor 😊

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2019 - 14:53

Bekijk berichtlinds, op 03 januari 2019 - 14:52, zei:

Bedankt voor het snelle antwoord! Ik ga goed Mijn tijd nemen en niet op een euro letten bij de aankoop in de hoop dat ik dan de volgende sphynx wat langer bij me mag hebben. Zo veel verdriet om ze af te geven.
Ik ga de lijst na kijken en goed info vragen dan over de testen. Als je zegt katten shows doen, bedoel je dan dat ik op zo een shows gewoon de mensen aanspreek die daar zijn met hun sphynx? Of hoe werkt dat juist?

Grts!!

:fishbowl

Oh en ik ben van Vlaams Brabant,  meer de regio van Leuven. Dorp noemt Rillaar waar ik woon . Maar voor een kitten rijd ik desnoods naar het buitenland hoor

Ja, kijken naar de showkalender en daar wat fokkers bezoeken.
Daar kan je al zien of er met de fokker een klik is en eventueel je op wat wachtlijsten laten zetten :)

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.705 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 januari 2019 - 17:53

Veel sterkte gewenst :hug:

Wij hebben zelf een sphynxje en 2 htk's.
Ons sphynxje heeft een hobbelig parcours achter de rug qua mandjes ; het is hier haar 5'de thuis.
Wel haar permanente thuis nu ;)

Qua cattery heb ik dus zelf geen ervaring want we hebben haar niet uit de cattery gehaald.
Wel is de cattery vanwaar ze afkomstig is ermee gestopt en de 2de eigenaar was ook een cattery die haar samen met haar zusje op een veel te jonge leeftijd adopteerde uit de eerste cattery.
Vanuit die 2'de cattery vertrok ze omdat ze een knikstaart had (werd er wel aan geopereerd) en ze er dus geen shows konden mee doen, noch mee fokken.
Geen van beide cattery's had ons Luna gechipt :louche:
De veel te vroege adoptieleeftijd en het niet laten chippen, niet nauw kijken waar Luna terecht kwam nadien, enz...die cattery mag dan misschien wel deelnemen en prijzen winnen bij veel shows maar ik zou je ze voor geen haar aanraden, integendeel!

Ben je geen lid van de FB-pagina "Sphynx Lovers"? Daar zijn ze heel streng als cattery iets plaatsen ivm nieuwe nestjes ; de eigenaars van de cattery zijn verplicht alle testen door te geven.
Een halfjaar geleden ongeveer kwam een ander lid hier dezelfde vraag stellen als jij, ook op zoek naar een sphynxje :)
Ik heb haar iemand aangeraden en die is zeer tevreden, zowel van alle testen als het contact ed.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 03 januari 2019 - 17:54.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 10.190 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 03 januari 2019 - 19:30

Ik raad ook de Facebook groep van Sphynx Lovers aan. Daar zitten enkele goede fokkers op die ook anderen kunnen aanraden die de nodige testen enzo doen.

Sorry te horen van het verlies. Ik heb zelf ook een Sphynx, ze is nu 13 jaar. De nestbroer van haar vader had ook HCM, maar zij (en dus wij) zijn er gelukkig van gespaard gebleven. We laten haar (nu nog) jaarlijks testen via echo.

Succes alvast!
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 januari 2019 - 21:06

Bekijk berichtBlackScorpion, op 03 januari 2019 - 19:30, zei:

Ik raad ook de Facebook groep van Sphynx Lovers aan. Daar zitten enkele goede fokkers op die ook anderen kunnen aanraden die de nodige testen enzo doen.

Sorry te horen van het verlies. Ik heb zelf ook een Sphynx, ze is nu 13 jaar. De nestbroer van haar vader had ook HCM, maar zij (en dus wij) zijn er gelukkig van gespaard gebleven. We laten haar (nu nog) jaarlijks testen via echo.

Succes alvast!
Of stuur die fokkers eens naar hier ;)
Geplaatste afbeelding