Spring naar inhoud

- - - - -

Flippy onze valkparkiet

vogel valkparkiet niet goed in zijn vel

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#1 Geplaatst 29 januari 2019 - 22:29

Flippy onze valkparkiet heeft onlangs een herseninfarct gemaakt en toen was hij ook zijn evenwicht kwijt. Ik heb hem dan de voorgeschreven medicatie stipt gegeven. P wilde na 10 dagen dat ik stopte, want Flippy zag er terug goed uit. Maar nu is hij terug hervallen. En als ik zijn medicatie geef, spuwt hij het terug uit (blijkt vies te smaken). Dus moet die hubby van mij het doen, want Flippy hangt ook meer aan hem dan aan mij en van hem aanvaard hij de medicatie. Maar hij "vergeet" het altijd te geven. En Flippy heeft geen kracht genoeg meer in zijn poten om gewoon rechtop te staan. Vliegen gaat nog prima en met zijn bek omhoog kruipen gaat ook nog goed.
Ik zoek eigenlijk iets waar hij in zou kunnen zitten, zodat hij zijn pootjes kan ontzien. Nu hangt hij daar met zijn bek aan de tralies te slapen. Echt geen zicht.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 januari 2019 - 22:48

Oei ocharme :(

En met een handdoek een nestje maken of zo?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.861 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 30 januari 2019 - 00:17

Zou er zo niets speciaal bestaan voor als ze (tijdelijk) krachtverlies hebben in hun pootjes?
Als de medicatie toch bleek te helpen lijkt het me zeker de moeite om deze verder te geven. Je kan je man gewoon helpen herinneren om het hem te geven.
Wat het ontlasten van zijn pootjes betreft vroeg ik me af of ze jou niet zouden kunnen verder helpen op plaatsen waar ze bijvoorbeeld parkieten en papegaaien kweken.
Wij bezochten jaren geleden eens zo'n "winkel" in Drongen en waren verwonderd wat er allemaal bestaat voor papegaaien enzo.
We mochten ook een kijkje nemen van op afstand in de kamers waar ze de babietjes verzorgden enz.
Als ik het me goed herinner hadden ze er ook verschillende ara's.
Misschien, als je ook zo'n plaatsen/winkels kent, gewoon eens de telefoon nemen en die vraag stellen of er iets bestaat voor hen als ze minder kracht hebben in de pootjes om hen tijdelijk wat te ontlasten op dat vlak?
Hoop dat hij snel terug beter wordt.

Het was, als ik me goed herinner, deze winkel : https://www.papegaaianimales.be/

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 30 januari 2019 - 00:20.

Inge91
Inge91
  • 12.328 berichten

#4 Geplaatst 30 januari 2019 - 08:13

Oei echt wel erg als hij zo moet slapen. Kan de da geen tips geven.
Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 januari 2019 - 10:13

https://www.allesvoo...boe-nest-groot/

Mss zo iets ? En inderdaad de hubby er mee aan doen denken

Bewerkt door Sandra, 30 januari 2019 - 10:14.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 januari 2019 - 18:04

ocharm, ik vind het zo erg voor t beestje, doe je man er maar aan denken aan die medicatie dat het beestje geholpen wordt
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 30 januari 2019 - 20:44

Ik help mijn hubby eraan denken en ben ook bij een da voor vogels geweest. Die doet alles rond vogels, maar hij kon geen advies geven rond hoe Flippy kon geholpen worden om in zijn kooi te zitten. Alles wat we aanbieden, daar heeft hij schrik van. Dat nestje dat Sandra voorstelde, wil hij ook niet, schrik. Nu zit hij op zijn stokje van zijn eetbak met zijn kop in de eetbak.
De da had al ander voer voorgeschreven en hij zou ook meer groenten moeten eten, maar hij weigert om ervan te eten. Ik weet het echt niet meer. Die medicatie helpt wel maar niet voor eeuwig. We zullen erop moeten toezien. Hier nog een foto van hem op zijn kooi, waar hij heel veel zit.

Flippy kijkt.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 januari 2019 - 21:36

Oei dat klink niet zo goed dan , hopelijk voeld hij zich snel weer goed genoeg om op zijn stokje te zitten ?

Welke stokken heeft hij in zijn kooi ?
Mss kan zo iets een optie zijn om zijn pootjes beter te ondersteunen/ontlasten ?

https://www.avonturi...hew-medium.html
https://www.avonturi...rch-medium.html

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 januari 2019 - 08:45

De papegaai van mijn grootouders heeft een poot die "omgekeerd" staat, die heeft hij gebroken als kuiken en niet laten genezen. Hij beet de gips er steeds af. Omdat hij niet op ronde stokken kan blijven zitten, maakt opa platte plankjes voor hem. Daar ligt hij dan op z'n zij te slapen. Het is wel even werk om de juiste lengte te zagen en uitsparingen te maken om ze aan de tralies te hangen, maar de papegaai is ook bang van gekochte dingen. Misschien helpt het ook wel voor Flippy?

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Elma
Elma
  • 3 katten

#10 Geplaatst 31 januari 2019 - 21:07

We hadden vroeger voor onze dwergpapegaai, die teennecrose (afsterven van de teenkootjes) had en niet op een stok kon zitten, een plankje in de kooi gehangen. Die stak tussen de tralies van de lengte naar de breedte en daar had hij heel wat ruimte om op te lopen. Maar ik ben momenteel niet helemaal goed (moet cortisone pakken waarvan ik heel erg vlug moe ben door de diabetes) en mijn hubby heeft alleen oog voor wat echt moet en zijn PC. Hij is echt niet hulpvaardig momenteel.
Ik ga morgen eens bij Horta kijken, daar hebben ze nogal van die spullen. Die schors die Sandra toonde lijkt me wel wat. Als die uil van een hubby nu eens wilde meewerken, dan was het direct opgelost, want ik durf nu geen zaag vastpakken, met mijn toestand. Flippy zou ook een trapje moeten hebben om uit de bodem van zijn kooi te kunnen geraken, want als hij nu op de bodem zit, geraakt hij er niet uit. Het enige voordeel nu is dat hij zich eindelijk laat pakken.

Bewerkt door Elma, 31 januari 2019 - 21:08.

Groetjes van Elma

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#11 Geplaatst 31 januari 2019 - 21:48

Veel beterschap voor jullie beide  :hug:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.861 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 01 februari 2019 - 00:34

Wens jullie ook veel beterschap :hug:

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#13 Geplaatst 01 februari 2019 - 08:45

Hoe is het met flippy vandaag ?

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 01 februari 2019 - 20:34

Nog ongeveer hetzelfde. Hij zal wel nooit genezen, want van een herseninfarct (attaque)heb je littekens en dat geneest niet. Maar we hebben zo'n schors gekocht bij Tom en Co en dar zit hij nu de hele tijd op. Gelukkig had hij er geen angst van. Nu ligt hij te slapen. Hij kan goed vliegen, eten en kruipen door zijn bek te gebruiken, maar in zijn poten zit iets fout. Ik denk eerder dat hij onzeker is van zijn poten en daarom zijn bek gebruikt, ook als hij op dat stuk schors zit die hij vandaag kreeg. Het trapje onder hem op de foto hebben we ook gekocht omdat hij niet naar boven geraakte als hij op de bodem zat. Dat is nu ook opgelost. Hij gebruikt het trapje gelukkig, zonder al te veel angst. Bedankt voor de tip, Sandra, ik wist niet dat het bestond, maar het bevalt hem wel degelijk.

IMG_20190201_203057.jpg

Bewerkt door Elma, 01 februari 2019 - 20:35.

Groetjes van Elma

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.861 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 01 februari 2019 - 20:48

Super dat hij er niet bang van is en gebruik van maakt.
Dat zal hem misschien toch iets meer rust en comfort geven en dat kan enkel in positieve zin bijdragen aan zijn genezing (al is het maar gedeeltelijk).

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: vogel, valkparkiet, niet goed in zijn vel