Spring naar inhoud

- - - - -

buitenpoes Toby al paar dagen niet gezien na vermoedelijk gevecht

• Log in om te reageren
115 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#91 Geplaatst 18 februari 2019 - 13:15

Ik was nog eens gaan piepen voor ik ging slapen: eerst lag hij op de grond, voor het vuurtje dat er staat, er staat zo een gasstraler omdat er geen verwarming is, hij genoot van de warmte nadien had hij zich in de oude sofa gelegd, ik ging naar hem toe, streelde hem en hij spinde en krulde met zijn lijfje maar deze morgen toen ik ging kijken om 6 u voor ik vertrok naar mijn werk, stond hij klaar om buiten te gaan, hopelijk vond hij het fijn en kan ik hem overtuigen om nog in de achterbouw te slapen.

Inge91
Inge91
  • 12.254 berichten

#92 Geplaatst 18 februari 2019 - 16:44

Wat fijn dat hij de nacht warm heeft kunnen doorbrengen, hopelijk komt hij nu elke nacht bij jou slapen
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#93 Geplaatst 18 februari 2019 - 17:38

Ja, inderdaad een geruststellend gevoel, hij verdient het zo...

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#94 Geplaatst 19 februari 2019 - 11:59

Vind hem echt een super scheetje.  Je wordt gewoon direct verliefd op hem :love2: .  Hoop dat die nog veel gaat terug komen en jou echt gaat adopteren als zijn thuis.  

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#95 Geplaatst 21 februari 2019 - 19:14

Hoe gaat het met Tobt komt hij nog steeds eten en slapen ?

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#96 Geplaatst 21 februari 2019 - 19:34

Gisterenavond is hij nog eens uit eigen beweging de achterbouw in gegaan, hij wou oorspronkelijk weer buiten gaan maar mijn man was buiten en kon de deur dicht doen, dan is hij kalm, hij gaat in het begin wel terug naar de deur kijken maar als hij ziet dat hij niet meer buiten kan, legt hij zich in de zetel en slaapt, 's morgens laat ik hem dan vrij, nu deze avond is hij ook al komen eten, ik vermoed dat hij straks zich nog wel eens zal laten zien maar of hij dan opnieuw de achterbouw zal binnen gaan, das nog de vraag. De nachten zijn nu ook niet meer zo koud en ik merk aan de 2 andere buitenpoezen die de laatste weken aardig op weg waren om binnenpoezen te worden, dat zij nu 's avonds ook weer op verkenning willen gaan en moeilijk willen binnen komen.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#97 Geplaatst 22 februari 2019 - 08:27

Dat klinkt toch alsof hij de klik gemaakt heeft dat er bij jullie een veilig onderkomen is als hij daar behoefte aan heeft  :thumb:

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#98 Geplaatst 22 februari 2019 - 22:18

Ja, heb deze avond aantal keer de deur vd achterbouw gaan open doen en hem tot daar gelokt maar wou niet binnen gaan, nu net, heeft hij zich laten optillen en kon ik hem tot aan de achterbouw dragen, had nochtans 1 hand nodig om klink open te doen maar hij hield zich rustig en liet zich zowat hangen als een lappenpop en ik zette hem op de grond neer, hij keek erg naar de deur maar toen hij zag dat die dicht was, begon hij te eten. Ik hoop dat ik het hem zo gewoon kan maken om daar te slapen, dat zou een hele geruststelling zijn, morgenvroeg rond half 7 krijgt hij zijn vrijheid weer terug en begint hij zich dadelijk te rollen en gaat dan op verkenning, meestal zie ik hem dan weer terug zo tegen 18 u.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#99 Geplaatst 23 februari 2019 - 00:02

Ben blij dat hij tot dan zeker veilig is  :heart:

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#100 Geplaatst 27 februari 2019 - 08:58

Hoe gaat het met Toby ?

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#101 Geplaatst 27 februari 2019 - 10:52

Toby, hij blijft me zorgen baren...
Zoals ik al eerder zei, is hij op eigen initiatief paar keer in achterbouw gegaan, ik heb hem ook al paar keer kunnen oppakken en zo binnen dragen, hij geniet dan binnen wel vd warmte en ligt languit in de zetel maar hij is superblij als de deur dan 's morgens weer open gaat maar eergisteren ging het weer mis: ik merkte hem door de dag op in de tuin, lag lekkeren te luieren in de zon, 's avonds toen ik hem wou optillen, was het voor hem blijkbaar nog te vroeg want hij begon om zich heen te dabben, hij verdween en uur later zat hij aan de achterdeur, ik bekeek hem en zag dat hij weer in een gevecht betrokken was geweest, overal plukken haar en bloed aan zijn poot, zelfde poot dan vorige keer, hij had duidelijk pijn, ik wou hem liefst zo snel mogelijk binnen krijgen in die toestand, het lukte niet om hem op te pakken en hij liep weg, hij verstopte zich onder de dennen, was al paar keer terug gaan kijken en probeerde hem aan te halen maar dat lukte niet. Hij stak zo danig tussen de takken weg dat ik eerst een snoeischaar moest nemen om die onderste takken weg te halen zodat ik bij hem zou kunnen, ik was tot redelijk dicht bij hem kunnen komen maar hij was niet van plan om zich te laten vangen, ik kon hem bij zijn nekvel grijpen en kon hem zo dichterbij trekken maar hij verzette zich hevig dus ik moest snel zijn, verstand op nul en ik droeg hem zo tot in de achterbouw, het was niet fijn, niet voor hem en ook niet voor mij om hem zo te moeten optillen maar het was alles of niets, kon het risico niet lopen dat ik hem zoals vorige keer de eerstkomende dagen niet meer zou zien.
Na een half uur ging ik kijken en was hij weer rustig, hij was wel op zijn hoede. Ik ben dan maar antibiotica beginnen geven in de hoop dat de wonde aan de poot niet begint te onsteken.
's Morgens keek ik en hij gebruikte de poot gewoon dus besloot ik om hem dan maar weer vrij te laten, ik pakte hem op en gaf hem zijn vrijheid.
Ook gisterenavond is het weer niet gelukt om hem op te pakken en binnen te zetten, hij is natuurlijk op zijn hoede nadat ik hem onder de dennen uitsleurde maar ik kon niet anders.
Deze morgen was hij gelukkig vd partij, ik mocht hem toch opnieuw voorzichtig aaien dus ik hoop dat zijn vertrouwen in mij stilaan weer zal herstellen.
Ik vind het zo spijtig dat hij nu de enige vd groep is die ik niet kan overtuigen om de nacht binnen door te brengen, hij is zo op zijn vrijheid gesteld. De tegenpartij waar hij mee gevochten heeft, heb ik niet gezien, Toby zelf wou gisteren duidelijk op de uitkijk blijven staan om geen indringers in zijn territorium te laten.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#102 Geplaatst 27 februari 2019 - 20:56

Jammer voor jullie beide dat hij weer gevochten heeft , hopelijk komt hij strakjes gewoon weer binnen slapen :pray:

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#103 Geplaatst 28 februari 2019 - 11:10

Ik weet natuurlijk niet of hij zelf in de aanval gaat, hier met onze poezen doet hij dat helemaal niet of dat die strangers hem hier komen opzoeken en hem willen verdrijven om hier te komen eten. Het gevecht heeft niet in onze tuin plaats gevonden want dan had ik het moeten horen, vermoedelijk boven op de veldweg, het territorium dat Toby moet doorkruisen als hij richting boerderij wandelt.
Hij blijft nog wat manken, ben nog medicatie aan het geven, gelukkig is hij gisterenavond zelf aan een ander gedeelte vd achterbouw binnen gewandeld, ik gaf hem daar eten en liet hem de boel verkennen, nadien had hij zich in het zeteltje van een krabpaal gelegd. Heb hem toen in mijn armen genomen en bij de andere poezen gezet dus gelukkig heeft hij de poot weer wat kunnen laten rusten en heeft hij binnen geslapen, hij vertrouwt me toch opnieuw, das het belangrijkste...

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#104 Geplaatst 28 februari 2019 - 12:13

Echt knap wat je allemaal voor hem doet , hij is met zen poezepoep in de boter gevallen met jou  :heart:  

Fijn dat hij je terug vertrouwt  :duim:

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#105 Geplaatst 01 maart 2019 - 22:25

Ik doe mijn best maar ik krijg hem niet overtuigd om hier te blijven, gisterenavond had ik nachtdienst, hij was hier voor ik vertrok rond 18 u, hij at maar liet duidelijk merken dat hij niet van plan was om zich te laten grijpen, mijn man heeft nadien als het donker was nog geprobeerd om hem binnen te krijgen maar noppes. Hij was ganse tijd weer rond zich aan het kijken dus vermoedelijk toch weer ergens een indringer, krijg het niet opgelost, hij heeft nooit gevochten die 3 jaar dat hij hier al kwam, nooit sporen gezien van vechten en nu laatste maanden dat ik hier plots strangers zie passeren is hij al voor tweede keer gekwetst aan die poot. Deze morgen was hij ook nergens te bespeuren en ook vanavond liet hij zich niet zien, ik hoop dat het niet is wat ik denk, dat hij gisteren alweer in de clinch heeft gehangen met een andere kater, wat zou de wereld mooi zijn als iedereen zijn katten liet steriel maken en dan nog 's nachts wou binnen houden zodat ze elders geen amok gaan maken, ik hoop maar dat ik hem nog terug zie en dat het niet is als over een maand geleden, dat ik weer 4-5 dagen moet wachten vooraleer ik hem zie en dat hij weer niet toegetakeld werd, maar ja, als hij niet komt, heeft dat ook gevolgen mbt medicatie die ik hem aan het geven was voor die poot, ik ben het zo beu aan het worden...al die zorgen om hem, vroeger was hij alle dagen mooi op post, nu is hij gecastreerd en zie ik hem de helft vd tijd niet meer omwille vd aanwezigheid van die vreemde katers vermoedelijk.