Spring naar inhoud

- - - - -

2 liedjes die nogal actueel zijn

• Log in om te reageren
Geen reactie op dit onderwerp
KingFredII
KingFredII
  • 9.075 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 februari 2019 - 07:18

Hier komen 2 liedjes die bol staan van de strijdlust.

Mijn vrouw was een paar weken bezig geweest met "fenomenaal sociaal" en ikzelf ben een tijdje bezig geweest met "de dorre vlakte der woestijnen".

Dat laatste heeft een geschiedenis:
Een tijdje geleden dacht ik terug aan 50 jaar geleden, toen ik voor het eerst de gezangen van de protestantse kerken leerde kennen. Eén daarvan was "de dorre vlakte der woestijnen". Opeens realiseerde ik me dat dat "wonder" in deze eeuw bijna werkelijkheid was geworden. Heel Afrika zou goed drinkwater krijgen en de woestijn zou vruchtbaar worden als de zgn "man-made river" er was gekomen.
Maar ja, je kent de grote multinationals (die vanuit de USA opereren). Als Afrika niet meer arm was, waren zij hun macht kwijt. En dus..
En daar gaat dat lied over. De eerste 7 regels zijn gelijk aan dat kerkelijke gezang; daarna wordt de tekst actueel.

Het andere lied is ook actueel. Nadat we jarenlang hebben moeten inleveren door het beleid van rechtse partijen, is de vraag: wordt het niet eens tijd om te stemmen op een partij die fenomenaal sociaal is?
De tekst van "fenomenaal sociaal" was zaterdag af; die van "de dorre vlakte der woestijnen" was maandag af. De opnamen zijn resp. zondag en maandag gemaakt.

Hier zijn ze:

Fenomenaal sociaal

De dorre vlakte der woestijnen

Bewerkt door KingFredII, 05 februari 2019 - 07:19.

Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"