Spring naar inhoud

- - - - -

kitten eet geen droogvoer

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 september 2009 - 20:25

Isha de 11 weken oude kitten van mijn ouders wil dus absoluut geen droogvoer... de mensen waar we ze haalden zei dat ze dit wel at...
Nu hebben mijn ouders op mijn aanraden verschillende taktieken gebruikt zoals.. droogkorrels mengen onder natvoer.. ze haalt er echter alleen het natvoer ervan tussen...
Droogvoer beetje nat maken met lauw water .. wil ze niet.. :evil:
ze eet alleen natvoer...
iemand eventueel nog tips wat zij kunnen proberen?

Bewerkt door miranda, 30 september 2009 - 20:25.

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 30 september 2009 - 20:32

waarom willen ze dat de poes brokken eet? ze enkel natvoer of rauw vlees of kvv geven kan toch ook een optie zijn?
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 30 september 2009 - 22:23

omdat droogbrokjes gemakkelijk geven is

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#4 Geplaatst 30 september 2009 - 22:36

proberen van proefzakjes diverse merken zou kunnen helpen..
dierenspeciaalzaken hebben meestal een uitgebreid scala proefzakjes..
Heb hier een kitten dat pas aan 4 1/2 maand brokken ging eten
haar zusje deed dat al aan 5-6 weken..

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 30 september 2009 - 22:46

kletskater zei:

proberen van proefzakjes diverse merken zou kunnen helpen..
dierenspeciaalzaken hebben meestal een uitgebreid scala proefzakjes..
Heb hier een kitten dat pas aan 4 1/2 maand brokken ging eten
haar zusje deed dat al aan 5-6 weken..

bedankt... had er vandaag in zoomarkt naar gevraagt maar er waren geen proefzakjes binnen :( zal het later nog es proberen

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#6 Geplaatst 30 september 2009 - 22:50

miranda zei:

bedankt... had er vandaag in zoomarkt naar gevraagt maar er waren geen proefzakjes binnen :( zal het later nog es proberen

je kan natuurlijk ook proberen de diverse fabrikanten zelf te mailen met de vraag om een proefpakketje..

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 30 september 2009 - 23:14

je kunt proberen op gezette tijden natvoer te geven en ervoor zorgen dat er altijd brokjes staan waar ze van kan eten. Zorg voor een goed merk kittenbrokjes. Als er altijd brokjes staan en ze niet altijd vlees ter beschikking heeft, zal ze vanzelf de brokjes gaan proeven. Geef ook het vlees op een vaste eetplek.

Ga niet teveel merken voer achter elkaar proberen. Als ze teveel door elkaar eet kan haar maagje van streek raken. Gewoon neerzetten en niet te snel weghalen. Kittens eten vaak hele kleine beetjes, steeds een klein beetje meerdere keren per dag. Constant laten staan op een vaste plek is daarom het beste voor de kleine. In een grotere kamer kun je misschien op twee vaste plekken brokken neerzetten zodat ze altijd de weg kan vinden naar de brokjes.

Is er nog een andere kat in huis? Die zal dan ook steeds wat eten wat het kitten dan als het ware kan 'afkijken'.

Vooral veel geduld hebben en echt niet te snel opgeven! Ze zal vanzelf gaan eten als ze honger heeft.
Eet ze echt absoluut niet (en dan bedoel ik niet voor een uurtje) of lijkt ze niet te weten wat ze moet doen met de brokken, dan kun je nog proberen het te mengen met kittenmelk. Maar niet te snel toegeven met het vlees.

Ik wens je veel geduld toe. Kittens kunnen erg koppig zijn ;)

O ja, lukt het helemaal niet, dan kun je nog overwegen om over te stappen op Carnibest ofzo. Dat is natuurlijk helemaal goed ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#8 Geplaatst 30 september 2009 - 23:21

ginnie zei:

Ga niet teveel merken voer achter elkaar proberen. Als ze teveel door elkaar eet kan haar maagje van streek raken. Gewoon neerzetten en niet te snel weghalen ;)
heb je op zich wel gelijk in natuurlijk maar ze moet er wel achter kunnen komen welk droogvoer de kat wel eet en of het dus een questie van smaak is

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 30 september 2009 - 23:32

kletskater zei:

heb je op zich wel gelijk in natuurlijk maar ze moet er wel achter kunnen komen welk droogvoer de kat wel eet en of het dus een questie van smaak is

mwah, ik heb hier ook niet gevraagd of ze de Royal Canin wel lekker vinden. Ze krijgen het gewoon. Ze eten maar gewoon wat de pot schaft. ;)

Ken je die reclame? Als het aan de kat lag........

Maar hier ligt het niet aan de kat. Dan zouden ze waarschijnlijk dolgraag alleen maar whiskas in saus en andere junkfood dingen eten. Maar die vlieger gaat mooi niet op. Ik bepaal wat ik het beste vind voor hen. En dat krijgen ze. Doen ze het er goed op, dan blijft het. Zo niet, dan ga ik op zoek naar wat anders. Zo simpel is het. Nu ja, hier dan. En uiteraard moet er niet eentje ziek zwak misselijk of zwanger zijn, dan wordt het menu aangepast. Maar dan nog bepaal ik voor het merendeel wat er wanneer gegeten wordt hoor. :)

Geplaatste afbeelding

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#10 Geplaatst 01 oktober 2009 - 11:18

ginnie zei:

mwah, ik heb hier ook niet gevraagd of ze de Royal Canin wel lekker vinden. Ze krijgen het gewoon. Ze eten maar gewoon wat de pot schaft. ;)

Ken je die reclame? Als het aan de kat lag........

Maar hier ligt het niet aan de kat. Dan zouden ze waarschijnlijk dolgraag alleen maar whiskas in saus en andere junkfood dingen eten. Maar die vlieger gaat mooi niet op. Ik bepaal wat ik het beste vind voor hen. En dat krijgen ze. Doen ze het er goed op, dan blijft het. Zo niet, dan ga ik op zoek naar wat anders. Zo simpel is het. Nu ja, hier dan. En uiteraard moet er niet eentje ziek zwak misselijk of zwanger zijn, dan wordt het menu aangepast. Maar dan nog bepaal ik voor het merendeel wat er wanneer gegeten wordt hoor. :)
ik heb hier dan ook niet willen beweren dat je ook proefzakjes van Whiskas of een ander Z merk moet nemen.
Neem A merken zoals Eukanuba..

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#11 Geplaatst 01 oktober 2009 - 18:26

kletskater zei:

ik heb hier dan ook niet willen beweren dat je ook proefzakjes van Whiskas of een ander Z merk moet nemen.
Neem A merken zoals Eukanuba..

Snap ik hoor ;) Was meer een illustratie dat als de kat mag kiezen dat je wel eens bedrogen uit kan komen. Kwa samenstelling of prijs. Gewoon lekker zelf kiezen en dan eet de kat het wel hoor ;)

Geplaatste afbeelding