Spring naar inhoud

- - - - -

Leuke/gekke karaktereigenschappen van je poes

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Sandra
Sandra
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 maart 2019 - 20:18

Welke leuke /gekke karaktereigenschappen hebben jullie poezen ?

Blue heeft de gewoonte als ik mijn sloffen uit doe als ik in de zetel zit dan ligt hij daar heel vaak op , waarom weet ik  niet :louche:
Dat is altijd goed oppassen als ik opsta dat ik niet op hem of zijn staart ga staan .
20190310_193033.jpg

Ook als hij met zijn Tabby Tijger wil spelen laat hij dat weten , dan ligt hij voor de schuif waar die inzit :catattackball
Moet ook altijd zien dat al de veertjes van zijn loer er helemaal inzitten is een beetje een ondiepe schuif ,  anders trekt hij hem er zo ver mogelijk terug uit :x
Zijn vorige speelhengels die legde we na het spelen gewoon boven op de kast (daar was hij ook zo zot niet van) daar bleef hij af , maar zijn Tabby Tijger die kunnen we niet laten liggen want die haalt er gegarandeerd zelf terug af :doh: voor de rest komt hij daar niet op de kast want dat mag niet :neen:
20190311_195338.jpg

Hij zit dus in de onderste schuif :lachen:

Ben benieuwd of jullie poezels zo ook dingetjes doen :d

mira
mira
  • 791 berichten
  • 10 katten

#2 Geplaatst 11 maart 2019 - 21:30

Hier heb ik er ook een paar die graag op pantoffels liggen en er zich dan tegen beginnen te wrijven, vooral onze Vince doet dit.
Kleine Yora gaat dan weer aan de kant waar mijn man slaapt zitten wachten 's morgens omdat hij weet dat daar hengels met pluimen in de schuif liggen en mijn man elke morgen met haar speelt, heb er geen foto's van om het te illustreren...

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 11 maart 2019 - 21:52

Ons Sienna (wijfje) en Lexy (kater) zijn ook zot van pantoffels en van voeten en sokken. Ik heb me eens laten vertellen dat de geur van de voeten van mensen lijkt op de feromonen van een kattin en dat ze daarom zo zot zijn van alles rond onze voeten. Of het klopt weet ik niet, maar onze 2 apen reageren er toch naar. Butler doet het niet, maar ja, die is ook abnormaal.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 11 maart 2019 - 22:01

Sienna, onze meest speelse kat, heeft nog een toffe gewoonte. Ik heb onder in het kattenkasteel een doos gelegd, waar al haar speelgoed in ligt. Als ze met iets wil spelen, pakt ze het er zelf uit. Alleen het terugleggen doet ze (nog) niet. :catcurs Dus ik moet wel regelmatig rond gaan om alle speeltjes terug te leggen. Sienna rolt zich ook graag in een schapenvacht (nep). Daar vecht ze ook mee, zo de vacht vastpakken en dan met haar achterste poten erin daffen. En 's avonds als we onze laptops open doen, dan ligt zij ertussen. Ook als we op ons gemak de krant willen lezen, dan komt zij net daar liggen, waar wij aan het lezen zijn. Het is dan ook een typische tricolore kattin. Lexy die slaapt alleen maar, maar af en toe krijgt hij de kuren van Sienna en draaft hij plots ook rond met haar speelgoed, maar hij pakt dat alleen als het al op de grond ligt, nooit haalt hij het uit de speeldoos.
En 's nachts, als ik om 1u30 mijn tas melk ga opwarmen, dan willen ze allebei een stickje hebben en lopen me zoveel mogelijk in de weg. Vandaar dat ze de woorden "neen" en "weg" goed kennen, maar niet graag luisteren. Lexy heeft de gewoonte om dan protesterend te miauwen. :king:

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

seawolf
seawolf
  • 109 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 12 maart 2019 - 08:08

hoe onze maxim telke maal een veertje in zijn bak met korrels legt om er dan van te smullen en na het eten met zijn voorpoten precies die wil begraven door op de vloer te scarten. en zeker nu het op een matje staat waardoor je telkens da geluidje hoort van een matje die op de vloer slaat.

Inge91
Inge91
  • 12.366 berichten

#6 Geplaatst 12 maart 2019 - 09:49

Cloe gedroeg zich als een hondje, de tv ging op en het was voor haar "playtime" ze bracht haar balletje en wij moesten het weggooien ;) als ze uitgespeeld was kroop ze gezellig om mijn man zijn borst om neus tegen neus in slaap te vallen :love:
Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 maart 2019 - 10:00

Zo leuk en grappig om allemaal te lezen  :lachen:

Sinds het goeie weer (dat verdwenen is  :help:  ) komt Blue mij bij thuiskomst van mijn werk direct begroeten (deed hij anders ook) en loopt naar de grote raam in de living gaat zitten met 1 voorpoot er tegen , kijkt om naar mij en miauwt .
Hij wil de raam open zodat hij voor de vliegenraam  kan gaan zitten  :lachen:

Helaas pindakaas daar is het de laatste dagen véél te koud voor  :louche:

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 12 maart 2019 - 20:49

Misty (liefste snuitje van februari) had de laatste jaren van haar leven de gewoonte om 's avonds op de straat te gaan liggen. Onze straat loopt in een lus terug naar de andere straat, dus gelukkig hadden we alleen maar locals die hier de straat inreden. Ik heb haar toen een fluo bandje aangedaan en alle straatbewoners erop attent gemaakt dat ze dat deed bij zonsondergang en waar ze meestal lag. Ze heeft dat toch een dikke 3 jaar volgehouden en nooit een auto tegengekomen. :catyawn :cattailwag
Groetjes van Elma

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 maart 2019 - 22:49

Dat doet me denken aan Garfield (staat bij engeltje 2018) wij wonen op het einde in een doodlopende straat waar op het einde een bredere strook is waar je gemakkelijk kunt parkeren of terug draaien .
1 van de buren reed freelance voor DHL en zijn vrachtwagen stond s'avonds en s'nachts daar geparkeerd  .
Garfield zat daar als ik s'avonds terug kwam van mijn vriend (woont nu bij mij) altijd onder op mij te wachten  :heart:

Dan zag ik in het schijnsel van mijn auto lichten twee oogjes weerkaatsen . Tegen dat ik op de oprit geparkeerd was kwam hij aanlopen met zijn prrr geluidje en ging mee binnen .

Dat moment is 1 van de vele kleine dingen waar ik hem bij zijn plotse overlijden héél erg in gemist heb ...
De straat in draaien  , de lichten van de auto op de vrachtwagen ... en geen 2 reflecterende  oogjes meer die daar op mij zaten te wachten  ...  :catsad

Bewerkt door Sandra, 12 maart 2019 - 22:52.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#10 Geplaatst 13 maart 2019 - 06:22

Bij ons zijn de pantoffels gewoonlijk veilig. De schoenen van bezoekers helaas niet  :lachen:
Andere gekke trekjes, tjah, elke kat heeft z'n persoonlijkheid zeker. Saga kan altijd en overal slapen. Pluis maakt duidelijk wanneer ik waar moet gaan zitten zodat ze op schoot kan.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 13 maart 2019 - 16:13

Het gekste aan ons Plume is dat eens je in bed ligt ze in je haar begint te likken ,...als je in de zetel ligt kan het haar niet schelen.
Opvallend is dat ze vooral mijn dochter en mezelf graag coiffeert. Manlief zal te kort haar hebben zeker. Denk te weten dat het een uiting van vriendschap en liefde is maar voor verschillende redenen probeer ik het in de kiem te smoren. Ze mag natuurlijk wel bij mij blijven liggen. Lees zij 99% van mijn hoofdkussen en ik de rest en vooral naast mijn kussen:)

Bewerkt door Gato64, 13 maart 2019 - 16:13.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.880 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 13 maart 2019 - 16:59

Het leukste aan ons Luna is dat ze zo graag in onze badjas zit.
Meestal zit ze dan min of meer in een bolletje en aan haar tepeltjes te zuigen (iets wat vaker voorkomt bij sphynxen en soms ook bij andere katten). Het lijkt rust te geven, ze spint dan altijd luid en valt zo soms in slaap in onze badjas.
Maar het leukste deel aan het in de badjas zitten is dat ik er letterlijk héél het huis kan mee rondwandelen :)
Als mijn partner eerst opstaat vraagt Luna soms om naar boven te komen en komt ze nog even bij mij onder de dekentjes.
Wanneer we opstaan ga ik eerst alle ramen boven open zetten en wacht zij op mij onder het donsdeken :kboe
In de zak van mijn badjas steek ik mijn smartphone, mijn handtas (is kleine rugzak) zet ik op mijn rug, vervolgens trek ik de riem van mijn badjas nog wat strakker aan zodat die zeker niet openvalt en dan trek ik het donsdeken naar beneden en zit zij klaar om plaats te nemen in mijn badjes.
Ik buk me nog even om mijn fles water mee te nemen en zo komen we dan samen de trap af :jump:
Soms heb ik over mijn schouder nog een verse kleren mee uit de kleerkast boven :goofy:
Eens beneden haal ik mijn smartphone uit mijn zak, doe mijn handtas van mijn rug, leg mijn kleren in de badkamer, en zet mijn fles water neer.
Ons Luna verroert geen kick.
Terwijl ik eet snoezelt ze rustig verder en soms blijft ze zelfs in mijn badjas zitten terwijl ik naar toilet ga om te plassen (voor wie het zich niet visueel kan of wil voorstellen : de riem van mijn badjas zit hoog rond mijn midden) :lachen:

Het is niet enkel leuk, lief en grappig maar ook lekker warm als ze zo in mijn badjas zit :loveshower:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 13 maart 2019 - 17:04.

Karolijn
Karolijn
  • 51 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 maart 2019 - 22:15

Oeh, heerlijk topic.
Trenzalore heeft niet veel trekjes. Enkel als hij gladde koude koude oppervlakken tegen komt gaat hij heerlijk vrijend op z'n rug liggen draaien. Verder volgt hij ons en Gallifrey continu. Heel erg mens gericht.

Gallifrey heeft heel veel trekjes en persoonlijkheid. Chronologische volgorde op een dag:
Snachts kan hij niet bij ons op de kamer of een aangrenzende kamer zijn. Hij krabt (zacht, maar met een hoop geluid) aan alles, zodra wij net in slaap gaan vallen. Deuren, ramen, kasten, desnoods de vloer als de rest niet goed bereikbaar is.

Eerste stap uit bed hoort hij dat ik mijn dekbed open sla, en hop hij staat naast m'n bed voor aaitjes.

Zodra ik naar de badkamer ga, zal Gallifrey nog even de douche inspecteren voordat ik erin ga. Douche mat is maar eng, dus daar moeten we moeilijk omheen. We blijven liever in het water staan, dan dat we op de mat moeten lopen.

Zodra ik m'n schoenen en jas aantrek om weg te gaan, zit Gallifrey in de keuken op een trapje op een snoepje in ontvangst te nemen. Trenzalore komt er vaak wel achteraan. Gallifrey gaat dan klaar voor rennen staan zodra ik aan kom lopen, soms pest ik hem door het snoepje juist weer op het trapje te leggen :p. Hier oefenen we ook op een paar commando's.
Ontstaan omdat ik de katten niet in de woonkamer kan hebben als we weg zijn. Alles is kat proof, maar trenzalore heeft pica en eet vanalles en Gallifrey gaat op slooptocht als hij geen aandacht krijgt.

Zodra ik thuis kom staat Gallifrey soms bij het raam omdat hij de auto hoort, maar sowieso altijd bij de voordeur. Mijn vriend laat hem soms op de gang zodra ik thuis kom. Dan staat hij voor de liftdeur te wachten. Daarna gaan we soms samen op ontdekkingstocht op de andere verdiepingen. Hij komt altijd netjes mee lopen zolang ik tegen hem blijf praten.

Na een lange dag schoenen uit is hier ook favoriet. Gallifrey gaat staan ruiken op de plek waar de eerste stap is geweest na het uittrekken van mijn schoenen.

Dat zijn volgens mij alle dagelijkse trekjes. Daarnaast nog wel wat wisselende dingetjes.
:catattackball

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 mei 2019 - 22:05

Sienna komt elke avond op de keukentafel liggen en dan kijkt ze echt zo lief, dat je haar wel moet knuffelen. Ze legt zich dan tussen de laptops (lekker warm van die ventilatoren) en begint te snorren dat het een lieve lust is. Maar als we dan monopoly willen gaan spelen, moet ze af van de tafel en dat zint haar echt niet.
En als ze onze Butler ziet afkomen uit de tuin dan staat ze al klaar om te blazen en hem terug de tuin in te jagen. Hoe ik haar dat moet afleren, weet ik echt niet. Butler wil graag spelen, maar blijkbaar weet hij niet goed hoe.
Daarstraks lag Lexy op de paddenstoel in de veranda, tegen het raam. Butler kwam af en op zijn 2 achterste poten stond hij tegen het raam om met Lexy te spelen. Maar Lexy vertrouwde hem niet en liep weg. :scared:

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#15 Geplaatst 09 mei 2019 - 21:39

Vandaag lagen mijn drie poezels op de veranda in hun korf. Ze keken allemaal zo beteuterd omdat het buiten aan het regenen was.
Groetjes van Elma