Spring naar inhoud

- - - - -

Algemene tips cattery zoeken

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Pikachu
Pikachu
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 28 maart 2019 - 20:40

Ik vond niet echt een algemeen topic met tips om een goede cattery te kunnen onderscheiden van een 'slechte'. Ik heb gezocht met de zoekfunctie, maar niet gevonden, excuses als er toch al zo een topic zou zijn.

Ik zou graag willen weten waarop ik moet letten bij het zoeken naar een goede cattery. Ik heb wel ervaring met het onderscheiden van broodfokkers, ik heb ook andere huisdieren en weet dus zeker wel de voor de hand liggende zaken (dieren moeten in huiselijke omgeving opgroeien, geen tientallen rassen bij een fokker, etc.). Dat is dus allemaal wel duidelijk.

Maar wat is er nog nodig voor kattenfokkers specifiek?

Ik lees bv hier en daar iets over testen die gedaan moeten worden bij de kittens/ouderdieren, maar het is me niet geheel duidelijk hoe dat precies zit. Kan iemand me vertellen welke testen dat zijn?
Zijn er nog zaken die ik zou moeten weten? Moeten ze al specifieke inentingen hebben gehad bv, etc.

Dan kan ik voor mezelf een lijstje maken met waar ik op wil letten bij het zoeken naar een cattery.

Alvast hartelijk bedankt.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 maart 2019 - 06:58

Er was zeker wel zo'n topic, maar ik vind het nu ook niet meteen :catscratchhead
Hier staat iets in over testen, maar voor andere rassen dan Ragdolls komt er misschien nog iets bij? http://www.kattensit...rijkste-vragen/

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#3 Geplaatst 29 maart 2019 - 09:02

Welke testen is afhankelijk van het ras.
Welk ras ben je aan het onderzoeken? :)

Pikachu
Pikachu
  • 7 berichten

#4 Geplaatst 29 maart 2019 - 09:45

Het zal wellicht een Nebelung worden :d

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 maart 2019 - 16:28

Bekijk berichtPikachu, op 29 maart 2019 - 09:45, zei:

Het zal wellicht een Nebelung worden :d

Hihi leuk wij hebben ook een nebelung :)

Geplaatste afbeelding

Pikachu
Pikachu
  • 7 berichten

#6 Geplaatst 31 maart 2019 - 23:48

Ik heb intussen een cattery en kitten gevonden! Het is allemaal plots heel snel gegaan (iemand had daar zijn reservering geannuleerd, we hebben heel veel geluk gehad!). We zijn dus geholpen. Alles voelde er ook onmiddellijk heel goed. Ik zal het hele verhaal nog wel eens posten :d