Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenhotel

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Mario70
Mario70
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 14 mei 2019 - 17:24

Binnenkort vertrekken wij een weekje op vakantie.  Het is de eerste keer dat we op vakantie gaan sinds Pucci, onze Europese Tijgerkat, onze tuin (en ons leven) kwam binnengewandeld.
Via de dierenarts kregen we een goed adresje van een kattenhotel, dat we ondertussen eens gaan bezoeken zijn. We willen zeker zijn dat ons Pucci het goed heeft. En blijkbaar is alles daar piekfijn in orde,
dus we kunnen met een gerust hart vertrekken.  Ik stel mij toch vragen bij hoe Pucci gaat reageren.  Dus ben op zoek naar mensen met ervaringen met kattenhotels.
Hoe reageerde jullie kat toen ze de eerste keer naar een kattenhotel was geweest en jullie terug zag?  Was ze boos of verdrietig?  Negeerde ze jullie of was ze blij jullie te zien? Of deed ze, eens thuis, terug zoals gewoonlijk en alsof er niets was gebeurd..?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2019 - 17:40

Heel moeilijk, want elke kat is anders en reageert anders. Wij hebben een Sphynx, die zijn gekend om hun ultra-sociaal gedrag. Zij weigerde te eten en drinken tot wij terug waren. Ze leek een andere kat toen we haar ophaalden. Sindsdien gaan we enkel nog dichtbij weg en met haar.

Maar er zijn ook katten die heel goed reageren. Net zoals elke mens verschillend is, is ook elke kat verschillend.
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 790 berichten
  • 10 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2019 - 20:12

Inderdaad, voor elke kat anders, gelukkig heb ik nog geen gehad die niet wou eten op hotel. Meestal miauwen ze hard omdat ze wat in paniek zijn maar dat gaat meestal snel over zodra ze hun verblijf wat verkend hebben, neem een eigen mandje mee en andere persoonlijke spullen, dat helpt sowieso, die van mij kennen zich dadelijk terug als ze er aankomen, ook al gaan ze maar 1 keer per jaar en soms maar 1 keer om de 2 jaar. Ze zijn heel blij als ze je terug zien normaal gezien, doen niets dan miauwen en tegen je aan komen wrijven.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2019 - 11:10

Dat is per kat anders zoals hierboven al gezegd. Wij hebben er twee, Pluis is nooit boos wanneer we terugkomen, die plakt hele dagen aan mij en laat me geen moment alleen dan. Saga maakt het allemaal niet zo veel uit wie er is, zo lang ze regelmatig eten krijgt en kan slapen. Zij is wel bang in een nieuwe omgeving, ik raad je ook aan om een mandje of dekentje mee te nemen dat naar je kat ruikt.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Syntara
Syntara
  • 3.086 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 mei 2019 - 11:48

Mijn katten blijven thuis als we op vakantie gaan. Er komt dan iemand hen eten en aandacht geven. Ze hebben het allebei moeilijk in een vreemde omgeving met vreemde mensen. Dus daarom laten we hen thuis.

Nya wil thuis wel aandacht van vreemde mensen, maar zij is toch ook altijd heel blij als we terug zijn. Dan wilt ze heel de tijd bij ons zijn en miauwt ze als we in een andere ruimte zijn.

Rakker is bang van mensen die ze niet kent en verstopt zich dus als de oppas komt. Zij heeft dan de volledige tijd dat we weg zijn behoorlijk wat stress. Aan de ene kant omdat ze zo lang zonder ons moet en aan de andere kant omdat er elke dag een vreemde binnenkomt. Toch wil ik dat er elke dag iemand komt om te controleren of alles medisch in orde is. Als we terug thuis komen, is zij ook altijd wel heel blij en wilt veel aandacht. Meestal staat haar vachtje dan zelfs niet zo goed door de stress. Ze krijgt dan klitten, ook al is ze kortharig.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 mei 2019 - 13:07

Die van mij blijven ook lekker thuis.   Mijn jongste zoon en schoondochter komen hun eten geven en verwennen.
Ik ben zonet terug gekomen van New York, en onze Nio blijft zoals altijd onze lieve goedzak.   Alles is OK voor hem.  Ben je thuis? OK,  Ga je weg? Ook OK.   Hij is zo makkelijk in alles.
Onze Tuur had ons overduidelijk gemist.  Hij is met het flesje grootgebracht en heeft een duidelijk ander karakter en meer behoefte aan menselijk contact.
Iedere kat is anders.....Ik verkies om ze in hun eigen omgeving te laten.  Bij ons thuis hebben ze toegang tot alle kamers en kunnen ze uren buiten turen.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL