Spring naar inhoud

- - - - -

Betaalbaar natvoer voor 3 katten

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 404 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 25 mei 2019 - 23:10

Katten eten hier quasi enkel natvoer.
Er staat droogvoer, maar daar doen ze dagen mee.

Wij switchen tussen de huismerken van alle supermarkten hier in de buurt.

Juliet van Aldi, Boni van Spar, huismerk van Carrefour, af en toe een blik Felix of Whiskas of een klein vierkantje Sheba.

1 probleem: Ze willen blijkbaar nog meer afwisseling, want ze laten de laatste tijd alles staan.

Ik wil best online gaan zoeken naar nog iets anders, maar bij elk "duurder" merk stoot ik op de beperking van 3 katten in huis.
Namelijk: Dat zijn allemaal mini-porties.
En ik heb hier tijgers die - met zijn 3 samen - rustig 2 blikjes van 400 gram leeg-eten op een dag.

Ooit een proefpakketje van Almo gehad (50 gram per blikje ofzo), maar dat staken die aapjes dus in hun holle tand om vervolgens luid miauwend te vragen waar 't hoofdgerecht bleef.

Wie dus nog alternatieve ideeën / merken voor mijn gebengelte hier op zo'n manier dat ik niet failliet ben?

Ida
Ida
  • 403 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 mei 2019 - 10:20

Animonda carny bestaat zelfs in blikken van 800 gram en is zeer betaalbaar. Ik denk dat zooplus Duitsland het goedkoopst is.
Of dat ze het graag gaan eten is natuurlijk weer afwachten.

Het natvoer waar ze hier het meeste van houden is het natvoer van cosma. Wel wat duurder, ook niet verkrijgbaar in zulke grote verpakkingen en ook geen volledig voer.
Maar dus wel ideaal om onder voer te mengen dat ze niet meer willen eten.

Bozita kan ook wel goed betaalbaar zijn, zeker als je de promoties in het oog houdt en meestal ook weer het goedkoopst in Duitsland.
Geen doosjes van 800 gram, wel van 370 gram en de blikken 410 gram. Maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

In ieder geval veel succes ermee !
Ik ben benieuwd waar ze van zullen houden !

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 mei 2019 - 22:25

Aldi werd destijds door mijn vroegere DA afgeraden. Hij noemde het het Aldi Syndroom en raadde echt af het te geven.
Voor Felix trokken ze hier altijd hun neus op. Dat aten ze niet.
Ik dacht dat een kat altijd vasthield aan zijn eigen merk en niks anders wilde.
IK gaf vroeger Sheba schaaltjes aan mijn eerste kat. Die zouden volgens diezelfde DA veel aandacht besteden aan de geur van het eten en katten eten nu eenmaal op geur. Daarom dat kattenziekte dodelijk kan zijn omdat de kat haar eten niet meer ruikt en dus niet eet.
Nu geef ik droge brokken en 's avonds krijgen ze met hun 3, 1 doosje Gourmet paté van bij zooplus. Ik moet ze geen stukjes in gelei geven, want dan likken ze alleen de gelei of saus op. Dus hier alleen paté, aangelengd met wat warm water, want een kat eet het liefst eten op 38° (temperatuur van haar vangst). Sienna eet zelfs geen nat voer, die is tevreden met droge brokken en af en toe eens een stickje (mini sticks catesie van zooplus) en ook 4 stukjes Dentabits van Whiskas om haar tanden te poetsen (helpt echt, ons Misty is 16 jaar geworden en had op haar sterfdag nog altijd perfecte tanden).

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Sandra
Sandra

#4 Geplaatst 26 mei 2019 - 23:15

Welke voeding goed is voor je poezen daar kom je zelf snel genoeg achter .

Een kat die haar voeding goed verteerd  heeft een vaste ontlasting die weinig of niet ruikt .

Ruikt/stinkt de ontlasting van je kat dan haalt ze niet alles eruit en is het eigenlijk geen goed voer voor hun .

Op 1 plaats waar ik werk als de katten daar hun ontlasting net hebben gedaan  dan krijg ik daar soms echt braakneigingen van de geur en ik heb echt geen gevoelige maag normaal .

Blue krijgt bewust een brok met een heel hoog vlees % en die zijn ontlasting ruik je niet , zelfs niet als hij net geweest is als ik de kattebak schoonmaak  .
Wat ik persoonlijk toch wel heel fijn vind  :catangel

Bewerkt door Sandra, 26 mei 2019 - 23:16.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 27 mei 2019 - 08:35

Ze eten zoveel omdat het natvoer dat jij opsomt, amper vlees bevat.
Een kat heeft een heel kort verteringssysteem waardoor alles er snel weer uitkomt.
De voeding die jij geeft, bevat geen (of amper) vlees, maar vooral granen, suiker en zouten.

Daarom eten ze ook zoveel, omdat het geen voedingsstoffen bevat.

Ze zijn gewoon verwend, iets wat je hen zelf hebt aangeleerd.
Een kat heeft geen natvoer nodig :)

Animonda carny is kwalitatief heel goed, en daar zullen ze veel minder van eten.
Sowieso al, omdat het niet vol smaaktstoffen zit, gezonder is, en dus veel minder lekker in hun ogen.

De andere voeding is Mc Donalds, animonda is een appel.

En de meesten gaan de Mc Donalds verkiezen :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sandra
Sandra

#6 Geplaatst 27 mei 2019 - 11:00

Sluit ik mij bij aan .
Een kwalitatieve voeding kost mss meer MAAR ze hebben er veel minder van nodig + het bevat veel meer essentiële stoffen die je poezen nodig hebben om gezond te blijven .

+ een betere en minder ontlasting wat dan ook weer fijner is voor jezelf en je portemonnee  ivm kattenbakvulling  .

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.250 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 29 mei 2019 - 23:51

Ik zou u ook Animonda carny  aanraden en deze hebben ze in blikken van 800 gr.
Je kan het bestellen bij zooplus  en inderdaad daar hebben ze veel minder van nodig omdat er minder troep in zit en een zeer hoog vleesgehalte.
Zeker een aanrader !!!
Voor  6 blikken  van 800 gr betaal je 12 euro en je kan kiezen tussen een gemengd probeer pakket met rund of met rund en kip zo kan je testen wat ze graag eten,

Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 juni 2019 - 15:16

Bekijk berichtEvyke81, op 27 mei 2019 - 08:35, zei:

Een kat heeft geen natvoer nodig :)

?? eh....wat bedoel je hier precies mee??? want katten zijn juist carnivoren, vlees eten is hun natuur. Dat kun je geven door rauw te voeren of door natvoer te geven als je niet rauw wilt voeren of als ze geen rauw willen eten. Natvoer (goed natvoer welteverstaan met veel vlees en weinig zooi) is in mijn optiek nog altijd beter dan brokken

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2019 - 08:18

Bekijk berichtamazone480, op 04 juni 2019 - 15:16, zei:

?? eh....wat bedoel je hier precies mee??? want katten zijn juist carnivoren, vlees eten is hun natuur. Dat kun je geven door rauw te voeren of door natvoer te geven als je niet rauw wilt voeren of als ze geen rauw willen eten. Natvoer (goed natvoer welteverstaan met veel vlees en weinig zooi) is in mijn optiek nog altijd beter dan brokken
Een goeie brok is beter dan potjes natvoer uit de supermarkt.
Natvoer droogt uit, stinkt, trekt vliegen aan... ik gebruik het enkel om medicatie in te geven.

Af en toe krijgen ze rauwe kip, maar ze drinken voldoende water dus dan is natvoer echt niet nodig.
Ik wil ook geen slaaf worden van mijn katten

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lilymaya
lilymaya
  • 7.866 berichten

#10 Geplaatst 05 juni 2019 - 08:34

.

Bewerkt door lilymaya, 05 juni 2019 - 08:36.

Sandra
Sandra

#11 Geplaatst 05 juni 2019 - 08:37

Inderdaad Evyke als een brok geeft met een hoog vlees % en je poezen drinken voldoende ben ik er ook van overtuigd dat natvlees geen must is .

Het enige waar Blue dol op is zijn surimi sticks .
Voor de rest wil hij niks geen potjes , geen vers zelfs voor de Almo Nature haalt hij zijn neus op  :louche:

Lio krijgt bij zijn fokker wel om de 2 à  3 dagen rauwe kip .
Sms dat Blue dan ook wel interesse krijgt  :-k

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 06 juni 2019 - 23:12

Een van onze opvangkittens wil niks anders dan brokken en een andere wil alleen een bepaald merk nat voer en gekookte kip. IK denk dat het zo'n beetje afhangt van de (verwende) kat. :cat
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#13 Geplaatst 08 juni 2019 - 09:19

Als cattery zijnde is een betaalbaar natvoer voor meerdere katten Animonda Carny.

Word het afgewisseld met Feringa & Cosma.

(naast hun brokken en versvlees)

Overigens ben ik het NIET eens met bovenstaande stelling dat een goede brok beter is dan natvoer.
Een hoogwaardig (compleet) natvoer is alleen al beter vanwege het hoge vochtgehalte

Bewerkt door Tripkippiej, 08 juni 2019 - 09:21.

Sandra
Sandra

#14 Geplaatst 08 juni 2019 - 09:32

Als een poes voldoende drinkt hoeft natvoer echt niet .

Mijn vorige kat dronk weinig en die at natvoer .
Blue drinkt goed en veel , hij wil geen natvoer of vers .
Om hem maak ik mij toch heen zorgen dat hij vocht te kort zou binnen krijgen .

Blijf bij mijn mening beter een kwalitatief hoogwaardige brok met een hoog vleesgehalte.  Dan natvoer van een goedkoper merk .

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#15 Geplaatst 08 juni 2019 - 14:34

Bekijk berichtSandra, op 08 juni 2019 - 09:32, zei:

Blijf bij mijn mening beter een kwalitatief hoogwaardige brok met een hoog vleesgehalte.  Dan natvoer van een goedkoper merk .
Goedkoop natvoer, dan gooi je je geld beter uit het raam of je geeft het voer aan de vogeltjes met al dat graan, daar zijn we het over eens ;) maar hetzelfde geldt voor goedkope brokken.
Om een brok te maken heb je sowieso een droge massa nodig, vaak granen en vleesmeel. Je weet ook niet precies wat voor vlees er in natvoer zit, maar wat er in gevogeltemeel terecht komt, wil je niet weten :trance: Dat meel wordt geproduceerd door bedrijven die dierenafval verwerken, dat zegt genoeg.
Dan mogen er nog 80% ingrediënten van dierlijke oorsprong in je brok zitten, dat zijn ook snavels, huid, veren, hoeven, ... Iets waar je op kan letten is de benaming, als er al gevogeltevleesmeel op staat, is dat enkel afkomstig van spiervlees.

Mijn katten krijgen dagelijks een portie natvoer, meestal Animonda Carny, en hebben verder altijd Applaws brokken ter beschikking in voerpuzzels.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP