Spring naar inhoud

- - - - -

Van grit naar pellets

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Sandra
Sandra
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 juni 2019 - 17:05

Ik ben een SUPER Peewee fan .
Blue kende het van bij de fokker al (buiten toen ze nog ieni mini waren)  dus dat is nooit een probleem geweest .

Bij Lio gebruiken ze grit .
Ik zou hem écht wel op pellets willen krijgen mss is het ook geen probleem  .

Iemand al is de overstap gemaakt of willen maken  ?
Is het gelukt of niet ?
Tips or tricks voor mij ?

Alvast bedankt   ;)

Bewerkt door Sandra, 03 juni 2019 - 17:05.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2 Geplaatst 03 juni 2019 - 17:26

Hier geprobeerd een maand of 2 geleden. Maar een poezel die 13 jaar op grit gegaan is, krijg je niet op pellets. Ze weigerde gewoon te gaan, hield gewoon alles op. Na een paar uur een 2e bak met grit gezet en naast elkaar laten staan. Pellet bak heeft er een maand gestaan. Ze ging wel eens kijken, maar nooit op gedurven.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.117 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 juni 2019 - 17:37

Ik heb het hier ook eens geprobeerd en mijn kat ging er wel op, maar met duidelijke tegenzin. dus ik ben opnieuw overgestapt op fijn grit. Lio is natuurlijk wel nog jong. Mijn kat was al jarenlang alleen fijn grit gewend.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 juni 2019 - 18:10

Dat is het hè  hij is bijna 18 weken als hij komt .
Ik hoop dat het nog lukt  :louche:

Het is niet dat hij al jaren op grit gaat en hij verhuist van zijn vertrouwde omgeving naar zijn nieuwe  thuis .

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 juni 2019 - 20:51

Pluis heeft zonder problemen de overstap gemaakt, zonder speciale maatregelen. In het begin kochten we nog gewoon catsan in de supermarkt dus ze moet al een maand of zes geweest zijn. Het idee van "dit ding is mijn bak" kende ze natuurlijk wel al. Dus ik zou niet meteen wanhopen omdat hij iets gewend is  ;) Je kan altijd wat mengen als je wil. Dat doe ik gemakkelijk wanneer ze op hotel moeten, enkele brokjes vuile kattenbakvulling meenemen en in de bak van het hotel doen, zodat die naar hun ontlasting ruikt. Ook omgekeerd weer naar silicaatvulling is hier geen probleem.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 7.836 berichten

#6 Geplaatst 04 juni 2019 - 10:11

Mijn katten moeten niets weten van Cat's best of Pee Wee :)
Heb al een aantal keren geprobeerd.
Eigenlijk moet je dan alle bakken met die bepaalde soort neerzetten..
Ik heb er maar één gezet .
Ze verkozen duidelijk  klonterende kattenbakvulling.:)

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 juni 2019 - 12:26

We zullen zien wat hij doet , ik zal wel een zak grit voorzien voor als Lio  écht niet wil maar ga toch eerst proberen met alleen de Peewee aan te bieden .

Ik vind dat zelf zo'n zaligheid dat ik bereid ben om effe vol te houden  :cop:

Hij is nog jong en
Blue gaat er goed op dus ik leef een klein beetje op hoop   :a

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#8 Geplaatst 13 juni 2019 - 11:40

Ondanks dat de fokster haar twijfels had of Lio wel op de pellets zou willen gaan is het zonder problemen verlopen :thumb:

Van het eerste moment thuis gaat hij op de dichte PeeWee bak (zonder deurtje) met pellets en vanaf gisteren avond gaat hij ook op de open PeeWee bak die in een kast staat .

20190126_162810.jpg

Ida
Ida
  • 362 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 21 juni 2019 - 06:58

Ik ben net terug van vakantie dus ben nu een beetje aan het bij lezen en lees alles een beetje met vertraging.
Natuurlijk was ik super benieuwd hoe het met Lio zou gaan en ben blij te lezen dat zorgen niet nodig waren en alles zo goed verloopt.
Onze 2 maine coons waren bij de fokster ook grit gewoon in open bakken. Toen ze hier met 13,5 week kennis maakte met pellets in een gesloten bak zelfs met een deurtje was dat eveneens geen enkel probleem.
Fijn dat Lio er ook gemakkelijk in is !

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 juni 2019 - 08:30

Ja dat was echt geen probleem , zouden Maine Coons daar in mss gewoon makkelijke katten zijn  :-k

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 augustus 2019 - 21:15

Mijn katten gaan gewoon in de tuin, dus daar heb ik geen last van. Maar voor de opvangkittens zoek ik eigenlijk een beter systeem dat niet zo stinkt. Ik gebruik nu klittende korrels van Colruyt, maar mijn man is niet zo'n kattenbak kuiser met gevolg dat het hele huis na een week begint te stinken. Zouden kittens van een 4 weken oud die peewee ook kunnen gebruiken? Is er geen mogelijkheid dat ze aan die korrels gaan knabbelen en kan dat eventueel kwaad?
PS. Ze zijn nu ook te koop bij zooplus.nl maar als iemand een open bak 2de hands heeft staan, ben ik misschien kandidaat.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#12 Geplaatst 07 augustus 2019 - 23:16

Blue gaat van bij de fokker op de PeeWee dus ik vermoed van wel ?

Laatst had iemand hier een open bak voor 15€ te koop mss is fie er nog ? http://www.kattensit...ewee-kattenbak/

lilymaya
lilymaya
  • 7.836 berichten

#13 Geplaatst 07 augustus 2019 - 23:28

Bekijk berichtSandra, op 07 augustus 2019 - 23:16, zei:

Blue gaat van bij de fokker op de PeeWee dus ik vermoed van wel ?

Laatst had iemand hier een open bak voor 15€ te koop mss is fie er nog ? http://www.kattensit...ewee-kattenbak/
precies niet  meer...

Ida
Ida
  • 362 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 augustus 2019 - 06:59

Bekijk berichtElma, op 07 augustus 2019 - 21:15, zei:

Mijn katten gaan gewoon in de tuin, dus daar heb ik geen last van. Maar voor de opvangkittens zoek ik eigenlijk een beter systeem dat niet zo stinkt. Ik gebruik nu klittende korrels van Colruyt, maar mijn man is niet zo'n kattenbak kuiser met gevolg dat het hele huis na een week begint te stinken. Zouden kittens van een 4 weken oud die peewee ook kunnen gebruiken? Is er geen mogelijkheid dat ze aan die korrels gaan knabbelen en kan dat eventueel kwaad?
PS. Ze zijn nu ook te koop bij zooplus.nl maar als iemand een open bak 2de hands heeft staan, ben ik misschien kandidaat.

Als je een PeeWee bak een hele week niet leeg maakt, gaat hij denk ik ook wel stinken. Het zijn hier vooral de plasjes die stinken. En die kan je er niet zomaar uitscheppen, die moet je er uitzeven.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#15 Geplaatst 08 augustus 2019 - 09:00

Bekijk berichtIda, op 08 augustus 2019 - 06:59, zei:

Als je een PeeWee bak een hele week niet leeg maakt, gaat hij denk ik ook wel stinken. Het zijn hier vooral de plasjes die stinken. En die kan je er niet zomaar uitscheppen, die moet je er uitzeven.

Daar heb je zeker een punt Ida  :wi

Ik ga zelf ook graag op een proper toilet, mijn katten kunnen niet vrij buiten dus vind ik het maar normaal dat ik er voor zorg dat zij ook een proper toilet hebben .

Kakje doen ze hier 1 x per dag de Lio in de voormiddag  Blue in de namiddag of avond
:lachen:  (mooie vaste ontlasting) dat is er zo uitgeschept ( ik schep s'morgens als ik opsta en in de namiddag als ik van mijn werk kom is Blue nog niet geweest dan controleer ik s'avonds nog effe)
Dan rutsel ik ook is door de korrels dat de fijne korrels van het plassen zeker in de onderbrak liggen en die maak ik om de 2 à 3 dagen proper (dat is ook maar gewoon uitkappen dat is droog zagenmeel) beetje korrels bijvullen en klaar .

Vind dat écht geen moeite of vervelende klus meer in tegenstelling toen ik vroeger grit gebruikte  :NoWhy:
Toen zag ik er écht tegen op en stelde het vaak uit  :louche: