Spring naar inhoud

- - - - -

Van grit naar pellets

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#16 Geplaatst 08 augustus 2019 - 16:33

Kunnen kittens van 4 weken al op een peewee bak? Dat wilde ik weten. Ik ga dat niet aankopen voor de opvangkittens als ze het niet gebruiken. Daarom ook dat ik al zeker voor een open bak zou gaan. Eten ze die pellets niet op?
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 augustus 2019 - 18:29

Kittens proberen alles wel eens op te eten, dan liever houtkorrels dan die silicaattroep, niet?

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Sandra
Sandra

#18 Geplaatst 08 augustus 2019 - 20:58

Bekijk berichtMachteld., op 08 augustus 2019 - 18:29, zei:

Kittens proberen alles wel eens op te eten, dan liever houtkorrels dan die silicaattroep, niet?

Vind ik ook , als het nat word valt het gewoon uit elkaar als zagenmeel terwijl grit dan juist klontervorming geeft .
Denk dat maagjes en darmpjes minder last gaan hebben van de pellets om het te "verwerken" .

Zowel Blue als Lio heb ik nog nooit van de pellets zien eten , ze krijgen daar ook niets van binnen als ze hun pootjes wassen want daar blijft ook niks aan hangen .

In mijn kast staat ook een open bak , buiten in de kattenren staat een dichte zonder deurtje .

Elma
Elma
  • 3 katten

#19 Geplaatst 09 augustus 2019 - 20:48

Ik heb gelukkig nog geen kittens gehad die aan dat grit hebben geknabbeld.
Is het echt waar dat de geur veel minder is, want daar doe ik het eigenlijk voor.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#20 Geplaatst 10 augustus 2019 - 08:58

Bekijk berichtElma, op 09 augustus 2019 - 20:48, zei:

Ik heb gelukkig nog geen kittens gehad die aan dat grit hebben geknabbeld.
Is het echt waar dat de geur veel minder is, want daar doe ik het eigenlijk voor.

Dat doen ze normaal ook niet meer eens ze goed zelfstandig eten.
Is enkel een probleem bij papfleskittens die zelfstandig leren eten. Die steken zoals peuters alles in hun mondje.

Ja, die peewee heeft veel voordelen.  Helaas willen heel weinig katten daar op gaan en zijn er veel wildplassers daardoor.
Voor een kat moet de vulling zo fijn mogelijk zijn, bij voorkeur zelfs zand.  Dus die harde, lange, houten stokjes liggen daar mijlenver af.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 10 augustus 2019 - 14:27

Heb hier nu ook een week een Peewee in gebruik. Wicket ging er de tweede dag vanzelf op. Qua geur kan ik natuurlijk niet vergelijken, omdat ik zelf geen andere bakken gehad heb, maar ik moet zeggen dat die pellets goed de geur absorberen, ik heb hem vandaag de eerste keer deze week de onderbak uitgespoeld met warm water en heb de hele week niks geroken. De grote boodschapjes heb ik altijd wel direct uitgeschept, die blijf je wel goed ruiken, vind ik persoonlijk, maar ik heb dan ook een goede neus.

Sandra
Sandra

#22 Geplaatst 10 augustus 2019 - 20:22

De geur van de grote boodschap hangt ook af van wat ze eten .
Lio die ook nat eet van Applaws die ruik je iets Blue eet Optimanova brokken met een beetje Sanabelle Grande die ruik  je niet zelfs niet direct als hij klaar is . (Leuk onderwerp hè   :mrgreen:  )

Waar ik werk daar val ik echt achterover van de geur die krijgen Felix of iets anders van goedkopere natvoeding . Dat is echt niet te harde daar . Die wekelijkse ervaring daar heeft mij zelfs doen twijfelen of een binnenkat wel iets voor mij was  :louche:

W

Elma
Elma
  • 3 katten

#23 Geplaatst 10 augustus 2019 - 22:04

Bekijk berichtEvyke81, op 10 augustus 2019 - 08:58, zei:

Dat doen ze normaal ook niet meer eens ze goed zelfstandig eten.
Is enkel een probleem bij papfleskittens die zelfstandig leren eten. Die steken zoals peuters alles in hun mondje.

Ja, die peewee heeft veel voordelen.  Helaas willen heel weinig katten daar op gaan en zijn er veel wildplassers daardoor.
Voor een kat moet de vulling zo fijn mogelijk zijn, bij voorkeur zelfs zand.  Dus die harde, lange, houten stokjes liggen daar mijlenver af.

Oh, dan is het voor ons geen probleem want wij nemen alleen kittens die al 500 gr wegen en 4 weken oud zijn en ook zelfstandig (of bijna) eten. Ik dacht me te herinneren dat ik eens stopjes hout (voor de open haard brandden ze goed) van mijn broer gekregen had en dat onze eigen katten er toen niet op wilden omdat die te hard waren. Mijn broer beweerde toen dat zijn kat er dol op was. Onze katten dus niet. Ik ga eens advies vragen aan het asiel, want zij verkopen nu ook van die dubbele bakken en het zijn tenslotte hun kittens.
Hier krijgen de kittens Fit & Fun junior. Dat stinkt we wat. De 2 katten in Bokrijk krijgen nu ook fit en fun voor volwassen katten en ze zijn er dol op. Maar die gaan natuurlijk niet in de kattenbak. Hun kattenbak is het domein Bokrijk. :lachen:

Bewerkt door Elma, 10 augustus 2019 - 22:06.

Groetjes van Elma