Spring naar inhoud

- - - - -

Ontvlooiing

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#1 Geplaatst 10 juli 2019 - 16:42

Wat is nu het beste snel werkende anti-parasitair middel?
Helaas een tijdje geleden,na jaren vlovrij te zijn,weer vlooien ontdekt.
Vroeger gebruikte ik Frontline maar dat schijnt niet zo goed meer te werken.Dus had ik Broadline meegekregen.Helaas heeft dit ook niet geholpen.
Dus ik denk nu aan Stronghold of Advantage.
Wat zijn jullie ervaringen?

tangie
tangie
  • 209 berichten

#2 Geplaatst 10 juli 2019 - 19:01

ik heb enkele  jaren geleden Advantage. gebruikt heb het maar 1 maal moeten gebruiken  (ik vond het goed )

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 juli 2019 - 21:05

Ik heb de laatste keer Strectis gekregen. Ik kreeg 2 dozen omdat de dosering gaat van 0,5kg tot 5kg en van 5kg tot 10kg (zie foto). Sienna weegt minder dan 3 kilo, dus zij kreeg een andere pipet dan mijn 2 katers.
Geplaatste afbeelding
Dit product is alleen op voorschrift te krijgen bij de DA. Maar ik moet zeggen dat het goed werkt, ook tegen teken. Ik heb momenteel 3 opvangkittens in huis, die ook vlooien hadden/hebben. Mijn hubby is door een vlo gebeten toen een kitten door zijn mouw kroop. Die kittens heb ik met Effipro moeten besproeien. 1x gesproeid in de oksels en op de rug en nu zie ik ze toch niet meer krabben. Morgen nazicht bij DA.
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Elma, 10 juli 2019 - 21:07.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.119 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 11 juli 2019 - 00:09

Advocate en stronghold goeie ervaringen mee :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 11 juli 2019 - 08:05

Broadline is nochtans niet slecht hoor.
Dat behandelt de hele cyclus van de vlo.

Hoe lang is het geleden dat je het toediende?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#6 Geplaatst 11 juli 2019 - 22:44

Mijn dierenarts zei ook dat Broadline moet helpen.Helaas is dat niet het geval.De voorbije 2 maand al om de 4 weken toegediend zonder resultaat.
Bravecto voor de hondjes had hij nog liggen.Maar niet voldoende voor de katten.Hij heeft dan uit een grotere zak wat granulaat/poeder meegegeven waarvan ik dagelijks een koffielepel onder het eten moet mengen gedurende enkele weken.Vraag me niet hoe het noemde.
Als ik binnen de week geen resultaat zie,ga ik bij een andere dierenarts Advantage of Stronghold halen.
De hondjes brengen die rotbeestjes vanuit de tuin mee binnen.Er lopen hier 's nachts wat zwervers door de tuin.Mijn katten komen al lang niet meer buiten.

Bewerkt door VickyS, 11 juli 2019 - 22:46.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 juli 2019 - 09:53

Als het zo hardnekkig is dan gaat het niet zo zijn dat de vlooien alleen op de hond of kat hebben gezeten (cyclus  1 ) maar dan is wss je huis ook "besmet" geweest met eitjes en dan kom je er helaas niet meer mee alleen je dieren te behandelen . Welk product je ook gebruikt .

Alle matten , kussens etc ... van jezelf en de diertjes wassen op 60°
Stoffen zetels behandelen met gepaste producten , héél goed stofzuigen of een stoomreiniger huren en daar de vloeren en zetels mee doen .

Eens je vlooien in de verschillende levens cuclussen binnen hebt is het moeilijk om ze te verdelgen .
Een vlo kan in haar poppen stadium tot 1 jaar overleven zonder zich verder te ontwikkelen  .

Succes het gaat een hele klus zijn volgens mij om er weer vanaf te geraken.

Bewerkt door Sandra, 12 juli 2019 - 09:55.

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#8 Geplaatst 12 juli 2019 - 11:04

Daar ben ik al een tijdje mee bezig.
Ik ben bijna een jaar geleden naar hier verhuisd.Huis heeft een jaar leeg gestaan maar de dochter van de voormalige eigenaresse liet wel een zwerver in de veranda en af en toe in het huis binnen.
Dus ik vermoed dat het daardoor komt.Die kat loopt 's nachts nu nog wel eens door onze tuin.