Spring naar inhoud

- - - - -

Estethisch verantwoord kattenhoekje

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 juli 2019 - 11:33

Mijn verlof is begonnen en de eerste dwergtijger komt er binnen een tweetal weken aan. Hoog tijd dus om de woonkamer catfriendly te maken. Maar omdat het oog ook wel wat wil en er op de kattenmarkt niet bepaald veel artikels te koop die echt goed bij mijn interieur passen (of je betaalt je er blauw aan), heb ik mijn eigen creativiteit even zijn gang laten gaan. Uitgangspunt is een (ongebruikte) chimenea die ik met zwarte Fix-all aan het onderstel verlijmd heb en waar ik een bos (nep)lavendel in verwerkt heb.

Later komt hier nog een onderplaat met een opzetkant bij (in een kwart cirkel), waar ik een zelfgemaakte krabpaal en een keramische drinkfontein in ga plaatsen, aangevuld met grote tuinkiezel en plukjes kattengras.

Bewerkt: En het is natuurlijk esthetisch...

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_20190516_170149.jpg

Bewerkt door Jan, 17 juli 2019 - 12:30.

Sandra
Sandra

#2 Geplaatst 17 juli 2019 - 12:54

Mooi gedaan leuk idee  :thumb:

Staat het stabiel Jan ???

Ik denk dat het hier snel zou omliggen  vooral de Lio is soms een ongeleid projectiel   :dancer: maar ik heb dan ook Coons geen Russen  :mrgreen:

Zo fijn het aftellen naar het kleine grut  :cheer:
Ben benieuwd naar het resultaat van je andere plannen  .

Hier word de PooPooPeedoo gebruikt als katten cave ipv kattenbak  die vind ik ook nog wel leuk in huis staan .

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 juli 2019 - 14:36

heel mooi gedaan :duim:
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.887 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 17 juli 2019 - 18:05

Mooi, nu nog hopen dat de kat er naar omkijkt :goofy:

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 juli 2019 - 22:08

Bekijk berichtSandra, op 17 juli 2019 - 12:54, zei:

Mooi gedaan leuk idee  :thumb:

Staat het stabiel Jan ???

Ik denk dat het hier snel zou omliggen  vooral de Lio is soms een ongeleid projectiel   :dancer: maar ik heb dan ook Coons geen Russen  :mrgreen:

Zo fijn het aftellen naar het kleine grut  :cheer:
Ben benieuwd naar het resultaat van je andere plannen  .

Hier word de PooPooPeedoo gebruikt als katten cave ipv kattenbak  die vind ik ook nog wel leuk in huis staan .

Het staat stabiel,(op het plantgedeelte na) ik zou er zelfs een Coone op af laten durven komen :d. En zodra de onderplaat er ligt, ga ik de chimenea hier ook met bandijzer aan bevestigen.

Wat dat aftellen betreft, nog 16 dagen, 14 uur, 7 minuten en 23 seconden. Maar zo serieus hou ik het nu ook weer niet bij :)

En die andere plannen laat ik hier zeker ook nog voorbij komen ;) (En ik ben de laatste weken aan het nadenken over wat waarschijnlijk de coolste kattenbak ooit gaat zijn.)

Die Poopoopeedoo heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen, en alhoewel het esthetisch echt wel verantwoord is, past het wel niet echt bij het interieur.

Bekijk berichtlathyrus, op 17 juli 2019 - 14:36, zei:

heel mooi gedaan :duim:
Dank je wel :eDance:

Bekijk berichtThundernimf, op 17 juli 2019 - 18:05, zei:

Mooi, nu nog hopen dat de kat er naar omkijkt :goofy:
Dat hoop ik ook, en anders heb ik een mooie vuurkorf voor op het terras :lol: .

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 juli 2019 - 23:14

Kijk anders eens op YT. Daar staan veel voorbeelden voor kattenforten in karton.
https://www.youtube....h?v=IFUD-m-HjJcverkopen

Of ga eens naar een asiel, daar verkopen ze dikwijls 2de hands spullen die je goed kan gebruiken. Ik heb deze week nog een lange krabpaal van 1m gekocht voor 5€. En dit kasteel betaalde ik 50€. Daar hebben onze 3 katten en alle opvangkittens al veel plezier aan gehad.
langh & Oreo & Lexy kasteel.jpg

Bewerkt door Elma, 17 juli 2019 - 23:24.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Sandra
Sandra

#7 Geplaatst 05 augustus 2019 - 00:02

Hoe ver staat het bij jou Jan ?

Wanneer komen je kleine Russische wondertjes ?

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 augustus 2019 - 17:07

Bekijk berichtSandra, op 05 augustus 2019 - 00:02, zei:

Hoe ver staat het bij jou Jan ?

Wanneer komen je kleine Russische wondertjes ?
Geplaatste afbeelding

Nummer 1 is reeds gearriveerd, nummer 2 mag ik volgende week vrijdag in Friesland gaan halen =)

Aan het kattenhoekje is ondertussen ook nog wat gewerkt, heeft wat langer geduurd omdat ik nogal twijfelde met welk materiaal ik de bodemplaat ging bekleden, ik was eerst van plan om er een plintje tegen te zetten, maar dat zou een hoop slijp- en meetwerk met zich meebrengen, als ook redelijk wat kosten, omdat ik een hele doos plinten moest kopen terwijl ik er maar één of twee nodig had.

De sierstenen die ik erin wilde leggen, waren niet op voorraad in de plaatselijke Hubo, dus daar moet ik nog een tijdje op wachten. Maar dit is het tussentijdse resultaat.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra

#9 Geplaatst 07 augustus 2019 - 19:30

Ooohhh ziet er goed uit Jan  :thumb:

Sommige afb zijn volgens mij niet zichtbaar ?

Nu ben ik wel héél benieuwt naar jou eerste Rusje  :jump:
Hoe doet hij het thuis ?

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 augustus 2019 - 20:27

Die andere  "foto's" zijn foutjes, (verkeerde URLs geupload denk ik)

Hij doet het goed, heel goed zelfs, met wat de fokster me vertelde. Het is nogal een moederskindje, en hij heeft inderdaad nog heel veel aandacht nodig, dus ik zal blij zijn als de witte er ook bijkomt. Gelukkig ben ik nog heel de maand augustus thuis.

Sandra
Sandra

#11 Geplaatst 08 augustus 2019 - 07:24

Dat is fijn voor Wicket dat je nog zo lang thuis bent .

Zou hem af en toe al wel is laten wennen aan alleen zijn voor je weer gaat werken  :wi
Maar daar kan je mee wachten tot je witjes er ook is dan is alleen al niet meer echt alleen .
Heb je al een naam voor de 2de ?

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 augustus 2019 - 11:08

Daar wordt al aan gewerkt, zeker omdat hij de eerste dagen echt helemaal niet alleen kon zijn (wat uiteraard begrijpelijk is als je uit een groot nestje komt). Maar ook daar begint hij aan te wennen. En wachten tot de witte er is, is ook geen optie, want om de witte te gaan halen, ben ik met de beste verkeersomstandigheden nog altijd minstens 6.5 uur van huis.

En ja, ik heb al een naam voor onze Witte :). Hij zat Teebo heten.

Sandra
Sandra

#13 Geplaatst 09 augustus 2019 - 12:22

Mooie combinatie Wicket en Teebo  .

Ja inderdaad niet slim van mij :oops:   natuurlijk ben je weg om je kleine wite Rusje op te halen ;)