Spring naar inhoud

- - - - -

melktanden Lio

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Sandra
Sandra

#1 Geplaatst 18 juli 2019 - 20:08

Lio is volop zijn melktanden aan het wisselen .
Nu staan zijn definitieve hoektandjes er al door maar ook de melktandjes staan er nog .

Bij een pup geven we dan een plastieken fles zodat ze de melktandjes loswerken door er in te bijten .
Maar hoe doe je dat bij kittens ?
Of zou ik de DA raadplegen om ze eventueel te trekken ???

Bewerkt door Sandra, 18 juli 2019 - 20:08.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 juli 2019 - 20:44

Ehm... ik heb de wissel bij mijn Sierra eigenlijk nooit geweten. Volgens mij moet je gewoon de natuur zijn werk laten doen? Er zijn wel bijtspeeltjes speciaal voor kittens als je wil.
Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra

#3 Geplaatst 18 juli 2019 - 21:05

Ik zal jet on de gaten houden .
Blijkbaar en dat klinkt natuurlijk heel aannemelijk  .
Dat katachtige altijd dubbel wisselen omdat ze on het wild hun hoektanden natuurlijk nodig hebben om te kunnen eten/overleven .

Binnen een paar dagen zouden de melk hoektandjes normaal moeten  uitvallen .

Hou het wel wat in de gaten , anders even langs de DA . Is wel belangrijk dat het gebit mooi kan ingroeien om verdere problemen te voorkomen .

In het trimsalon had ik vroeger heel wat oudere kleine honden die nog steeds de dubbele hoektanden hadden .

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 juli 2019 - 21:22

Ik hoor dat altijd bij de opvangkittens. Dan beginnen ze ineens te kraken als ze op hun nat voer bijten.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 juli 2019 - 21:34

Miloh verloor één van zijn melktandjes door...in mijn arm te bijten :scared:
Dat was raar om eerst een beet te krijgen en nadien een beetje bloed te zien aan zijn muiltje.
Het was gelukkig nog geen te felle beet en tijdens het spelen ;)

Waarmee ik niet wil bedoelen dat je jouw arm moet aanbieden aan Lio zodat hij op dezelfde manier zijn melktandjes kan verliezen. Maar dat weet je zonder twijfel ook :)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 juli 2019 - 21:35.

Sandra
Sandra

#6 Geplaatst 18 juli 2019 - 21:47

:lachen:  @ Helpluckyvinden  :catyawn   :scared:

Ja knarsen doet het bij Lio al een week of 3  :scared: heeft op mij hetzelfde effect als met nagels over een schoolbord  :vlag:

Ik ga het in de gaten houden , wil graag dat hij een mooi definitief gebit krijgt .

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 19 juli 2019 - 17:41

we hebben het bij drie van ons poezels niet geweten dat ze tandjes wisselden.
Bij onze Ramses echter was't een beetje een nachtmerrie.
Ik keek op ne keer naar hem en ik zag hem braken.
En dan zat hij met zijn voorpootje in zijn mond te scharten en begon terug te braken. En dat constant...
Wij dus in allerijl naar de dierenarts gereden, halve trouwboek reed toen ver tegen een paal gewoon van zich bang te zitten maken (we dachten dat rammy aan t stikken was in iets).
De dierenarts keek in Ramses zijn mond en zag niets toen plots zijn euro viel en hij aan enkele tandjes begon te voelen.
En jawel, er zat een tandje los.
Dat heeft de dierenarts er dan gewoon met zijn hand uitgetrokken zo los stond het en de nachtmerrie was toen gelukkig over.
Ik hoop dat Liootje zijn melktandjes er zo gaan uitvallen
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 juli 2019 - 20:58

Kijk dan ook gelijk na of zijn tandvlees een goede kleur heeft. Veel kittens hebben daar last van.
Geplaatste afbeelding

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Sandra
Sandra

#9 Geplaatst 23 juli 2019 - 13:27

De onderste 2 melk hoektandjes zijn inmiddels uitgevallen , nu de bovenste nog .