Spring naar inhoud

- - - - -

Wicket

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 augustus 2019 - 17:54

Dag dames en heren,

Ik ben Wicket, sinds vorige week vrijdag heb ik mijn ma, broers en zussen moeten achterlaten. Ik ben meegenomen door een tweepoter die ik niet kende, hij had vacht op zijn kin en twee ramen voor zijn  ogen. (Ik kijk ook graag door de raam, maar dit gaat er toch over.)

Ik werd losgelaten in een raar kamertje, maar gelukkig vond ik een donker hoekje om me in te verstoppen. Gelukkig liet die reus me daar een beetje gerust. Maar telkens ik miauwde om ons ma, kwam die aap me aaien. Ik ga niet zeggen dat dat het verdriet stopte, maar het was wel aangenaam. Na een paar uurtjes kreeg ik dan toch een hongerke, gelukkig heeft die tweepoter, ik denk dat hij Jan heet, wat brokjes voor m'n neus gelegd. Die Jan valt dan toch een beetje mee. Een paar uur later ben ik dan toch gaan ontdekken wat er allemaal te beleven viel. Wat een rare plek, allemaal geurtjes die ik niet ken. En die Jan die allemaal dingen tegen me zei waar ik geen hol van begreep.

Toen het donker werd en ons ma mij nog altijd niet komen halen is, heb ik mijn keeltje maar eens goed opengezet. Ze zal me dan wel horen, maar alleen die Jan kwam maar naar mij toe. Op een gegeven moment heeft hij zelfs een matras op de grond gelegd en is bij me komen liggen en is wat met mij komen praten, dat vond ik wel leuk.Zo leuk dat we dat de hele nacht gedaan hebben. Hij kon ook heel goed aaien, dus heb ik hem maar een kans gegeven en hij heeft me nog niet teleurgesteld. De volgende dagen heb ik mijn middagdutje bij hem op zijn bed gedaan terwijl hij op dat lichtgevende raam aant tokkelen was, en ik moet toegeven, die knul is bijna zo warm en gezellig als het nestje met mijn broers en zusjes. Plus ik werd ook mijn hele dutje geaaid, dat had ik ook nog nooit meegemaakt. Dus zo slecht is het hier echt niet.

De tweepoter van ons ma had tegen die Jan gezegd dat ik nogal een moederskindje was en dat het tijdje zou duren eer ik mijn draai zou vinden, maar ik moet toegeven dat ik dat heel goed doe, al zeg ik het zelf. Alleen het spelen met mijn broertjes en zusjes mis ik nog wel. Jan doet wel zijn best, maar echt hetzelfde is het niet. Maar ik heb in de wandelgangen gehoord dat ik er binnenkort een collega bij krijg. Naar 't schijnt is 't ne witte, dat heb ik ook nog nooit gezien. Ik hoop alleen maar dat die kerel een beetje meevalt, maar dat zullen we dan wel zien.

Alvast nog een paar fotokes van mij, Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Bewerkt door Jan, 07 augustus 2019 - 17:58.

lilymaya
lilymaya
  • 7.866 berichten

#2 Geplaatst 07 augustus 2019 - 18:18

Wat een schatje!
Het lijkt alsof ze lacht op de 3e foto :)

Duidelijk tevreden  he

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.806 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 augustus 2019 - 18:23

Wat een super leuke voorstelling en wat een heeeeerlijke naam!  :love4:

Die heeft het daar zonder twijfel goed getroffen!
Ik kijk al uit naar de volgende voorstelling ;)

Time spent with cats is never wasted

Sandra
Sandra

#4 Geplaatst 07 augustus 2019 - 19:34

Hier is hij dan  :loveshower:  echt een schatje  :love:
Wat zal hij blij zijn als zijn witte broertje er is   :kitty

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#5 Geplaatst 07 augustus 2019 - 19:37

Scheetje  :love4:
Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 403 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 08 augustus 2019 - 07:06

Aan dat snoetje kan je toch niet weerstaan.
Hij is precies wel super rustig of is dat maar schijn. Een echte knuffelkont ?

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.887 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 08 augustus 2019 - 08:34

Wat eens schatje!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 augustus 2019 - 09:42

Oooooh....Wat een dotje!  Die heeft het duidelijk naar zijn zin bij jou.
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#9 Geplaatst 08 augustus 2019 - 15:32

zo lief  :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 09 augustus 2019 - 11:23

Bekijk berichtlilymaya, op 07 augustus 2019 - 18:18, zei:

Het lijkt alsof ze lacht op de 3e foto :)
Die "Mona Lisa-smile" is blijkbaar eigen aan het ras,  heb ik me laten vertellen, maar ja, hij is het grootste deel van de tijd best wel tevreden, maar het is wel duidelijk dat hij zijn nestgenootjes nog altijd wel mist.

Bekijk berichtSteffie_G, op 07 augustus 2019 - 18:23, zei:

Wat een super leuke voorstelling en wat een heeeeerlijke naam!  :love4:

Die heeft het daar zonder twijfel goed getroffen!
Ik kijk al uit naar de volgende voorstelling ;)
Bedankt voor het compliment! Aan je profielfoto te zien, denk ik dat je weet vanwaar zijn naam komt :lachen:

Bekijk berichtSandra, op 07 augustus 2019 - 19:34, zei:

Hier is hij dan  :loveshower:  echt een schatje  :love:
Wat zal hij blij zijn als zijn witte broertje er is   :kitty
Hij niet alleen :)

Bekijk berichtIda, op 08 augustus 2019 - 07:06, zei:

Aan dat snoetje kan je toch niet weerstaan.
Hij is precies wel super rustig of is dat maar schijn. Een echte knuffelkont ?
Een knuffelkont pur sang, maar rustig? Ken je "Devil In Disguise" van Elvis Presley? Gaat over Wicket :lachen: :lachen:

Aan alle anderen die gereageerd hebben, het is inderdaad echt een lieverd, die m'n leven helemaal overhoop heeft gegooid (positief dan welteverstaan), hij vraagt bijzonder veel aandacht, maar dat neem ik er uiteraard graag bij.

En nu is het weer aftellen naar zijn nieuwe vriendje, al is die wachttijd aanzienlijk korter...

Bewerkt door Jan, 09 augustus 2019 - 11:25.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 09 augustus 2019 - 15:25

Wat een leuke voorstelling!
Welkom Wicket!!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 09 augustus 2019 - 21:23

Welkom Wicket en Jan. Superleuk katje. Ik hoop dat je hem ook goed verzorgd en naar de dierenarts (DA) gaat. Is hij al geknipt en gechipt?
Je kan hem veel speelgoed geven, daar kicken ze op. Ping pong balletje met of zonder stof rond; aluminiumpapier in een balletje gekneed, stokje met elastiek aan en daar een klein speeltje aan. Dat stokje steek je dan ergens onder, dan is het altijd beschikbaar voor je scheetje; WC-papier rol in 2 geknipt; een zakje gevuld met overschot van stof en daar wat catnip in enz. Het hoeft niet allemaal uit de winkel te komen, je kan veel speelgoed zelf maken. Als hij het graag warm heeft, geef hem dan een stukje fleece rond een kussen, daar zijn ze zot van en het is goed warm. En je kan het uitwassen indien nodig.
Bij Ikea verkopen ze tegenwoordig kussen voor katten en honden die echt heel goed uit te wassen zijn in de wasmachine (een ongelukje is snel gebeurd). Hier een foto van het grote kussen met 2 van mijn apen erop. Het groene litsje kan dienst doen om het kussen ergens aan te verankeren.

20190708_083410.jpg

Nu ga ik zoeken op Ikea maar ik vind die kussens niet meer. Ze waren van het merk Lurvig en er waren 2 groottes. Die van ons is 1 meter breed, zodat ze allebei erop kunnen liggen. Het ander kussen is kleiner.

Bewerkt door Elma, 09 augustus 2019 - 21:33.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Jan
Jan
  • 28 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 10 augustus 2019 - 10:05

Bekijk berichtElma, op 09 augustus 2019 - 21:23, zei:

Welkom Wicket en Jan. Superleuk katje. Ik hoop dat je hem ook goed verzorgd en naar de dierenarts (DA) gaat. Is hij al geknipt en gechipt?
Je kan hem veel speelgoed geven, daar kicken ze op. Ping pong balletje met of zonder stof rond; aluminiumpapier in een balletje gekneed, stokje met elastiek aan en daar een klein speeltje aan. Dat stokje steek je dan ergens onder, dan is het altijd beschikbaar voor je scheetje; WC-papier rol in 2 geknipt; een zakje gevuld met overschot van stof en daar wat catnip in enz. Het hoeft niet allemaal uit de winkel te komen, je kan veel speelgoed zelf maken. Als hij het graag warm heeft, geef hem dan een stukje fleece rond een kussen, daar zijn ze zot van en het is goed warm. En je kan het uitwassen indien nodig.
Bij Ikea verkopen ze tegenwoordig kussen voor katten en honden die echt heel goed uit te wassen zijn in de wasmachine (een ongelukje is snel gebeurd). Hier een foto van het grote kussen met 2 van mijn apen erop. Het groene litsje kan dienst doen om het kussen ergens aan te verankeren.

Bijlage 20190708_083410.jpg

Nu ga ik zoeken op Ikea maar ik vind die kussens niet meer. Ze waren van het merk Lurvig en er waren 2 groottes. Die van ons is 1 meter breed, zodat ze allebei erop kunnen liggen. Het ander kussen is kleiner.

Bedankt voor de tips, Elma! Uiteraard is hij geknipt en gechipt :). En afspraak bij de dierenarts is al gemaakt.

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 10 augustus 2019 - 12:55

welkom Jan en Wicket!
Hopelijk mogen we nog veel zijn avonturen lezen!
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#15 Geplaatst 10 augustus 2019 - 22:15

Bekijk berichtJan, op 10 augustus 2019 - 10:05, zei:

Bedankt voor de tips, Elma! Uiteraard is hij geknipt en gechipt :). En afspraak bij de dierenarts is al gemaakt.
:jump: :catkiss :catplay :king:
Je hebt een prachtkatertje. Die foto waar hij op de pc zit vind ik goddelijk. Ons Sienna zit ook graag tussen onze PC's. Dat is lekker warm en daar houdt ze van.

Sienna rust.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/