Spring naar inhoud

- - - - -

Ons nieuwe huis

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 augustus 2019 - 08:20

Half juni hebben we de akte getekend van onze nieuwe woning en zijn we begonnen met de afbraakwerken.

In de vakantie hebben we dan ons oude huis te koop gezet en na 30 minuten online te staan, kreeg ik het eerste telefoontje (van een vriendin), 2 uur daarna is ze op bezoek gekomen en de dag daarna bevestigd.
Dit was ons oude huis:

De badkamer:
IMG_1673.JPG IMG_1672.JPG

Slaapkamer:
IMG_1726.JPG

Tuintje:
IMG_1603.JPG IMG_1601.JPG
Moestuin op het plat dak:
IMG_2538.JPG

Keuken:
IMG_2535.JPG

Voorgevel:
IMG_2536.JPG

Living:
IMG_2540.JPG

In een volgende post: de veranderingen in het nieuwe huis

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 augustus 2019 - 08:29

Voor, tijdens en (voorlopige) na van de keuken:

De keuken zoals ze was.  Eerst wilden we ze (tijdelijk) houden, maar dat zou teveel werk geweest zijn om alles er rond te leggen qua kabels, vloerverwarming en zo:
IMG_2112.JPG

Keuken weg en plafond eruit:
IMG_2458.JPG

Vloer uitschieten en uitgraven tot -32 cm
IMG_2471.JPG

Afvoerbuizen steken:
IMG_2757.JPG

Alles terug aangevuld en wachten op de volgende stap (beton)
IMG_2763.JPG

Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 403 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 12 augustus 2019 - 08:48

Amai, serieuze werken. Jullie weten wat te doen!
Wanneer moeten jullie uit jullie oude huis ?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 12 augustus 2019 - 09:00

Bekijk berichtIda, op 12 augustus 2019 - 08:48, zei:

Amai, serieuze werken. Jullie weten wat te doen!
Wanneer moeten jullie uit jullie oude huis ?

1 december... :mrgreen:

Dus nog 3,5 maand.
Deze avond nog eens gaan zien voor de keuken.
We weten al perfect wat we willen en hebben al een goede prijs van DSM.
Maar in de kennissenkring zit ook iemand die keukens doet, dus ja, daar moeten we natuurlijk ook passeren.
Helaas heeft die veel tijd nodig om een offerte te maken (nu woensdag is het 2 weken geleden dat we er geweest zijn)

En die keuken gaat er ook niet staan op 5 weken, dus allicht zal het eerst wat sukkelen worden vrees ik...

Deze zal het allicht worden (of toch iets dat er sterk op lijkt)
IMG_2641 (Edited).JPG

in deze opstelling:
IMG_2635.JPG

Dus de wand achteraan ook in hout.
De tafel hebben we al (gerecupereerd van de vorige bewoner, die gaan we afschuren, metalen poten eronder)

Bewerkt door Evyke81, 12 augustus 2019 - 09:02.

Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 403 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 augustus 2019 - 09:18

Het is een serieus voordeel als je weet wat je wilt. Het gaat helemaal goed komen.
Maar je voelt u beter niet verplicht om binnen de kennissenkring te blijven.
Wij zeggen altijd : "Familie (of vrienden) is om te wandelen, niet om te handelen."

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 augustus 2019 - 15:54

Ziet er allemaal heel leuk uit. Door de foto's te zien herinner ik me nu weer de bouw van ons huis (dat was een nieuwbouw in een nieuwe wijk).
Ik ga volledig mee met Ida. Niet handelen met familie en vrienden, daar komen altijd vodden van en je wilt een vriendschap toch niet opofferen voor een huis. Toen ik de info las, kreeg ik al kriebels op mijn rug. Als ze al traag zijn en je bent bevriend dan zullen ze nog trager zijn, want jij zal het wel begrijpen. Ten slotte kom jij in de problemen. Wij hebben een heel mooie keuken geplaatst in 2009, met glazen kastdeuren die omhoog gaan. Maar na al die jaren is aan de deur boven de wasbak de grijze laag tussen de glazen wanden weg geërodeerd een zouden we moeten gaan reclameren. Stel dat dit vrienden waren, dan zouden we onze mond houden, maar nu zijn het gewoon Nederlandse handelaars, dus kunnen we gaan klagen.
Zie je die afgebrokkelde schijn in het grijs gedeelte onderaan de deur?

IMG_20190813_154809.jpg

Bewerkt door Elma, 13 augustus 2019 - 15:55.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Sandra
Sandra

#7 Geplaatst 13 augustus 2019 - 19:21

Hangt van je familie en vrienden kring af denk ik .

Als er bij ons in de familie iets moet gebeuren dan zijn we er voor elkaar  :hug
Ik heb 3 oudere broers 1 is schrijnwerker , 1 sanitaire en manusje van alles en 1 elektricien , zelf weet ik ook van aanpakken nog nooit problemen mee gehad .

Mijn keuken is door een bevriend iemand geplaatst 7000€ , mijn broer(manusje van alles) heeft een DSM keuken laten plaatsen 19.000€ en was daar helemaal niet tevreden van (keukens lijken op elkaar) .

Bij DSM worden de keukens geplaatst door onder aannemers  in de buurt  .
En hier was dat een héél zielig manneke , heeft de keuken verkeerd in elkaar gezet waardoor hij schade aan het werkblad had  , een verluchtingsrooster van de oven had hij al stuk gemaakt ( en niks van gezegd) overal zwarte strepen op de nieuwe vloer omdat hij de elementen gewoon over de vloer verschoven heeft omdat hij alleen was ( gelukkig hebben ze die eraf gekregen) vijzen en naden die hij moest afkitten zodat er over geschilderd kon worden lagen er veel te dik op .

DSM is komen kijken en na enkele weken ist wel opgelost maar voor dat bedrag had de service toch wel beter gemogen .

Mijn keuken is gemaakt van 18mm (van broer 12mm) , staat op een sokkel ipv op poten en is helemaal op maat gemaakt dus geen verloren ruimte .
Ik heb mss iets langer moeten wachten maar was zeker het wachten waard .
Er was ergens een klein mankementje aan mijn keuken dat zonder gemor binnen de 3 dagen opgelost was .

Met vrienden of familie in zee gaan hoeft dus zeker niet altijd op een fiasco uit te draaien    :wi

Je vorige huis was ook mooi (vind ik toch) dit gaat ook een juweeltje zijn als jullie klaar zijn  :thumb:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.913 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 13 augustus 2019 - 22:06

Ik denk dat ze vroeger bijna overal dezelfde keuken plaatsten :lachen:
Zo ziet het er op foto toch naar uit dat de keukenkasten in jullie woning er dezelfde uitzien als deze van de onze :)
Alle deuren en schuiven heb ik er toen afgehaald, afgeschuurd, primer op gelegd en in een nieuw kleurtje gestoken.
Dit is een foto toen er al 2 deuren af waren en de rest nog moest volgen :970963_10200222028128500_628562257_n.jpg
Er zat veel kleurverschil op het hout ondanks de vorige eigenares ze regelmatig insmeerde met was (en dat heb ik geweten toen ik ze moest afschuren :doh:).
Ik zou er niet meer opnieuw aan beginnen mede doordat mijn gezondheid op vlak van spieren er niet vooruit op gegaan is. Maar ben wel blij dat ik toen doorgezet heb en dit was (is nog ;) ) het resultaat erna :
995187_10200468958021593_1859281376_n.jpg

Jullie zitten daar met veel werk en ook wel zwaar werk :trance:
Maar het zal de moeite wel lonen als het af is waarschijnlijk, alles nieuw en kan dan voor heel wat jaren mee.
Courage gewenst ;)

Jullie vorige woning vond ik ook wel mooi en gezellig.

Sandra
Sandra

#9 Geplaatst 14 augustus 2019 - 06:56

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 13 augustus 2019 - 22:06, zei:

:trance:  ik denk het ook  , hier stond ook dezelfde alleen met andere trekkers op de schuiven :lachen:

Mooi gedaan in het andere kleurtje :thumb:

Inge91
Inge91
  • 12.390 berichten

#10 Geplaatst 14 augustus 2019 - 08:15

Leuk vooruitzicht Evy
Nog wel wat werk in het nieuwe huis maar achteraf ga je er veel voldoening van hebben.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 14 augustus 2019 - 10:32

De keuken is zo goed als besteld.
Het was DSM of Ferzo, het is Ferzo geworden.
Prijzen waren vergelijkbaar maar Ferzo is maatwerk.  
En die kennen we dus ook persoonlijk dus zijn we geruster in dat alles perfect gaat verlopen.

Ook daar staat het op een sokkel ipv op pootjes

Deze zal het worden:
Schermafdruk 2019-08-14 10.07.jpg

Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra

#12 Geplaatst 14 augustus 2019 - 13:00

Wauw heel mooie keuken !!!

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 augustus 2019 - 07:35

Je weet wat doen precies! Maar als je alles naar je zin kan maken, heb je daar achteraf zo veel geniet van  :) succes in elk geval!

Leuke afwerking voor de keuken, maar wel weinig werkbladoppervlakte, niet? Ik heb altijd te weinig plaats in een keuken.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 17 augustus 2019 - 09:21

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 13 augustus 2019 - 22:06, zei:

Zo ziet het er op foto toch naar uit dat de keukenkasten in jullie woning er dezelfde uitzien als deze van de onze :)
Alle deuren en schuiven heb ik er toen afgehaald, afgeschuurd, primer op gelegd en in een nieuw kleurtje gestoken.
Dit is een foto toen er al 2 deuren af waren en de rest nog moest volgen :Bijlage 970963_10200222028128500_628562257_n.jpg
Er zat veel kleurverschil op het hout ondanks de vorige eigenares ze regelmatig insmeerde met was (en dat heb ik geweten toen ik ze moest afschuren :doh:).
Ik zou er niet meer opnieuw aan beginnen mede doordat mijn gezondheid op vlak van spieren er niet vooruit op gegaan is. Maar ben wel blij dat ik toen doorgezet heb en dit was (is nog ;) ) het resultaat erna :
Bijlage 995187_10200468958021593_1859281376_n.jpg

Jullie zitten daar met veel werk en ook wel zwaar werk :trance:
Maar het zal de moeite wel lonen als het af is waarschijnlijk, alles nieuw en kan dan voor heel wat jaren mee.
Courage gewenst ;)

Jullie vorige woning vond ik ook wel mooi en gezellig.

Een heel verschil he, zo'n extra kleurtje :)

Bekijk berichtMachteld., op 15 augustus 2019 - 07:35, zei:

Leuke afwerking voor de keuken, maar wel weinig werkbladoppervlakte, niet? Ik heb altijd te weinig plaats in een keuken.
Het eiland is 2,4 meter breed en dat tegen de wand is 2,6 m.
Bij het eiland zit er nog anderhalve spoelbak in en bij de wand nog een kookplaat maar er is toch nog zeker 3 meter over.
En dat is veel meer dan ik nu had :)

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 augustus 2019 - 09:28

Gisteren gaan zien voor tegels op de vloer, de badkamer en de spatwand.
Ik twijfel tussen deze:
Geplaatste afbeelding
15 x 7,5 cm

Geplaatste afbeelding
20 x 10 cm

Geplaatste afbeelding
4.8 x 2,3 cm

Dus de afmeting.  Qua uitzicht ben ik er al vrij zeker van hoewel mijne man eerder voor een bleke spatwand zou gaan.

Deze zijn voor de living:
Geplaatste afbeelding

En deze voor de badkamer
Geplaatste afbeelding
In combinatie met zo'n rij reepjes aan de douchestang
Geplaatste afbeelding

en daartussen een iets donkerdere tegel van 't zelfde patroon (iets grijzer)
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding