Spring naar inhoud

- - - - -

Klontvormend grind

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 817 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 23 augustus 2019 - 07:22

Ik gebruik normaalgezien klontvormend grind. Nu met het nestje peewee-korrels. Vanaf wanneer kan ik ook voor de kittens klontvormend grind gebruiken?

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 augustus 2019 - 08:51

Niet  :lachen:  ik ben een grote Peewee fan  :dancer:

Nu effe serieus  , dat kan direct , Blue zijn fokker gebruikt ook Peewee , zij hebben de kittens de eerste weken op grit gezet daarna op de Peewee korrels .

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 augustus 2019 - 12:02

Vanaf ze echt goed zelfstandig eten en slim genoeg zijn om het verschil tussen zand en eten te kennen.
Dus vanaf 6 weken is dat vrij veilig

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#4 Geplaatst 24 augustus 2019 - 21:30

hier gaan ze meteen op hetzelde klontvormend grit als de volwassen katten gebruiken.
De eerste paar keer zet ik het bakje er alleen bij voor 5 minuten na het eten.
(klaar met eten = op kittenbakje).
Een enkeling zal eens een paar korreltjes proeven en meteen beslissen dat het niet eetbaar is en uitspugen waar ik ze bij help.
Op 9,5 jaar fokken nog nooit problemen gehad

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 25 augustus 2019 - 18:45

Ik gebruik ook direct klontvormend grit voor de opvangers. Ik heb ook nog nooit problemen gezien, alleen bij dit nestje hadden ze hun diarree aan de achterpoten hangen en daar hingen wat korrels aan. Maar even de pootjes onder de kraan en alles was weg. Ik gebruik die van Bony in een kartonnen draagbox.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/