Spring naar inhoud

- - - - -

Verbouwen: VUIL!

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:16

Pff, dinsdag en woensdag zijn ze dus komen breken bij ons: de grote schuifdeur in de keuken, de voordeur en de lichtstraat (= dak bestaande uit ramen) in de badkamer zijn nieuw. Maar wat een vuiligheid! Ik ben al sinds gisteren 16u aan het poetsen en ben nog niet klaar, het is echt van dat vies plakkerig stof.

De katten ploeteren daar natuurlijk vrolijk door, dus nog wat extra werk. We hebben in onze keuken heel erg weinig kasten (maar twee!!) maar wel veel rekjes en plankjes, veel 'georganiseerde rommel' en ik jaag me daar zo fel in op! Onze keuken wordt volgend jaar verbouwd, met inbouwkasten, woohoow! Maar nu dus eerst de strijd tegen het stof. Als er iemand zin heeft om te komen helpen? :x

Of nuttige tips over hoe ik het 't best kan aanpakken?

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:57

je kan de plaatsen afplakken met dik plastiek(deur ingang) onderkant een balk of plank leggen en die alleen open zetten als er in gewerkt wordt .

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:59

spijtig dat ik geen auto ter beschikking heb, ik ben namelijk een Expert in de Stofbestrijding :)

Gebruik je zemen? en gewoon water?
Ik gebruik voor hardnekkig stof altijd een schuurspons, die vangt het stof veel beter (maar kan je natuurlijk niet op elk oppervlak gebruiken hé)
Edit: en als het echt véél is, hoef je van in't begin niet al te proper te zijn, de helft dwarrelt er achteraf toch terug op. De boodschap is: eerst de hoeveelheid reduceren door grof te werken, beetje wachten tot het stof in de lucht gaan liggen is, dan nogmaals grof (maar niet zo grof als in het begin)
dan weer een dagje wachten ofzo en dan pas echt GRONDIG afstoffen.

Na 10 keer verhuizen heb ik het zo gedaan, en het lukte bij mij heel goed zo ^^

Bewerkt door Dier, 02 oktober 2009 - 12:01.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2009 - 16:42

:geluk: :geluk: :geluk: Ik heb een hekel aan poetsen, dus hulp zal je van hieruit niet krijgen vrees ik :x
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 04 oktober 2009 - 23:11

Stuk per stuk kuisen niet alles ineens anders voelt het aan of je niks gedaan krijgt. En je zal nog een paar dagen stof hebben hoor wat ergens hoger aan hangt komt toch ook nog naar beneden. Succes met de kuis.  

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 05 oktober 2009 - 06:06

:geluk: :geluk: :geluk: :LOL: