Spring naar inhoud

- - - - -

voer

dieet bella te zwaar afvallen dierenarts

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
janallem2
janallem2
  • 5.027 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 25 september 2019 - 15:53

we zijn met bella naar de dierenarts geweest voor haar jaarlijkse controle .
echter weegt ze veel te te veel en zou ze moeten afvallen Ze weegt 6.1kg .
De dierenarts zij iets van hils metabolic maar daar zijn we niet zo een fan van ze zou maar 60 gram op een hele dag mogen en we zitten dan nog met een maincoon die  wel a vollente mag eten dus is niet zo handig .
Voor de moment krijgen ze applauws voer : kip - kip eend- kip zalm.
Maar graag zouden we overschakelen naar een iets beter voer wat voor bella ook goed is dat ze toch een beetje afvalt .
Wie kan er helpen of heeft een idee van voer wat we nog kunnen geven ?  
ik hoor het graag

Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra

#2 Geplaatst 25 september 2019 - 17:32

Naast haar voeding aanpassen kan je mss ook haar activiteit wat opdrijven door meer actief met haar te spelen ? (Speelhengel)

Dat gaat in combinatie met een aangepaste voeding voor sneller resultaat zorgen .

Een light voeding of een voeding voor gesterieliseerde katten is mss ook een optie ?

Het aantal gr zegt ook niet direct iets
60 gr van een hoogwaardige voeding geeft  meer voldoening/gevulder gevoel dan bv 90 gr van een goedkopere voeding .

Mss is naar een graanvrije brok kijken ook wel iets  ?

Wat krijgt de poes nu ?

Bewerkt door Sandra, 25 september 2019 - 17:32.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 september 2019 - 21:01

KVV?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

janallem2
janallem2
  • 5.027 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 25 september 2019 - 22:40

Ze krijgen momenteel applauws de  3 soorten er van  kip -kip en eend  - zalm krijgen ze zodat ze afwisseling hebben van de zelfde soort zijn serieus kieskeurig .  Spelen met hengels en lazermuis en zo eord gedaan hebben verschillende bakken met speelgoed ook . Van vers en rauwvoer zijn wij geen fan en zij ook niet .  Hiervoor hadden ze het eten mastery . Vroeger kregen ze ook 2x per dag smorgens en savonds een lepeltje natvoer van smilla . Maar daar zijn we ook mee gestopt omdat ze het beu waren en  het niet meer op aten .
Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 467 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 26 september 2019 - 04:26

Het kan misschien wel handig zijn om haar net voer te geven dat ze iets minder graag eet zodat ze er minder van eet.
Als je voer geeft waar ze verzot op zijn, zullen ze snel te veel naar binnen schrokken.
Hebben ze de hele dag voer ter beschikking ?
Misschien kan het ook helpen om de brokjes enkel in een voerpuzzel te geven zodat ze moeten werken voor hun eten. Gaan ze misschien sneller voldaan zijn.

Bewerkt door Ida, 26 september 2019 - 04:34.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 september 2019 - 08:09

En krijgen ze hun eten gewoon in een bakje?
Want met voedselverrijking eten ze sowieso ook minder

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

janallem2
janallem2
  • 5.027 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 27 september 2019 - 17:01

Ze krijgen  hun voer in een gewoon bakje dat er hele dag staat .  staat er al heel de tijd maar 1 stuk en is savonds nog niet leeg bij thuiskomst is half vol  dan nog . Ze hebben dus idd hele dag  voer ter beschikking
Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 467 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 september 2019 - 08:45

Hoeveel zou ze moeten afvallen?

Als je niet voor hils metabolic bent, veronderstel ik dat je ook niet voor een ander dieetvoer zal zijn?
In ieder geval kan ik je niet helpen met ander dieetvoer.
Maar ik zou gewoon in eerste instantie het spel opdrijven en een beetje minder eten geven in voerpuzzels of dergelijke.
Waarschijnlijk heeft ze echt gewoon heel weinig eten nodig. Komt ze ook buiten ?
Als ze dan nog geen gewicht verliest, dan pas zou ik van voeding veranderen.

Ik sta met mijn katten ook elke dag versteld.
Mijn buitenkatten op de weide van 2 kg eten MEER dan mijn binnenkatten van 6 kg. Mijn binnenkatten zijn dikker dan mijn buitenkatten.
Eén van mijn binnenkatten dreigde ook te dik te worden, ik heb toen het spel opgedreven. Mijn kater was slanker. Heb toen ook meer zijn voorkeurseten geserveerd waar zij minder zot van was zodat ze niet al zijn eten ging inpikken. Hier krijgen ze niet de hele dag door eten. En brokjes krijgen ze enkel in een voerpuzzel, ook omdat ze dat gewoon héél erg leuk vinden. Aanvankelijk kregen ze geen brokjes, maar omdat ze de brokken van onze honden gingen afpakken, heb ik dan toch maar besloten om ze 2x per dag (gelijktijdig met de honden) enkele brokjes te geven in een voerpuzzel. Ze zijn daar een tijdje mee zoet.

https://howtocat.nl/afvallen-kat-tips/

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: dieet, bella, te zwaar, afvallen, dierenarts