Spring naar inhoud

- - - - -

Skye komt niet meer terug de tuin in

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.408 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 19 oktober 2019 - 22:06

Skye is 1.5 jaar oud..bleef tot ruim een jaar in de tuin en sprong niet over de schutting enzo. Sinds een tijd doet hij dat wel. Springt op de schuur(door een tafel in mijn tuin) en denk dat hij dan via de schuur/schutting van de buren de omgeving in gaat. Voorheen toen het mooi weer was ging hij altijd via het voor raam naar buiten als die open stond en weer terug. Probleem is nu..hij gaat via de tuin eruit..maar terug komt hij dus niet. Ja 1x toen ik een weekend weg was kwam ie na ruim een halve dag weer terug(kattenluik met app dat ik het kon zien). Snapt ze het gewoon niet dat ze weer terug over de schutting kan? Lukt het haar niet..of is ze gewoon te gewend aan dat ze via het raam aan voorkant van het huis naar binnen kon?? Vannacht was ze weer naar buiten en rond half 8 hoorde ik gemiauw van buiten. Skye zat voor het raam dus. Hoe pak ik dit aan?? Dat ze gaat snappen ook via de achtertuin weer terug te kunnen..ja een schutting is hoog. Maar voor mn andere 2 katten geen probleem. Toch iets van een plankje maken dat het makkelijker is??
Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 oktober 2019 - 09:50

Ik zou nu om te beginnen  de tafel wegzetten dat ze niet meer uit de tuin kan via daar en de tuin catproof maken zodat ze in jou tuin blijft .

Vroeger liepen mijn katten ook vrij maar nadat dat Garfield zijn leven heeft gekost voor mij nooit nog een kat die vrij rondloopt .
Hier hebben ze nu een kattenren en na de verbouwing in februari zal de schutting aangepakt worden zodat ze langs daar niet kunnen ontsnappen en kunnen ze mee vrij buiten in onze tuin .

Syntara
Syntara
  • 3.135 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 oktober 2019 - 08:44

Bekijk berichtchanatas, op 19 oktober 2019 - 22:06, zei:

Skye is 1.5 jaar oud..bleef tot ruim een jaar in de tuin en sprong niet over de schutting enzo. Sinds een tijd doet hij dat wel. Springt op de schuur(door een tafel in mijn tuin) en denk dat hij dan via de schuur/schutting van de buren de omgeving in gaat. Voorheen toen het mooi weer was ging hij altijd via het voor raam naar buiten als die open stond en weer terug. Probleem is nu..hij gaat via de tuin eruit..maar terug komt hij dus niet. Ja 1x toen ik een weekend weg was kwam ie na ruim een halve dag weer terug(kattenluik met app dat ik het kon zien). Snapt ze het gewoon niet dat ze weer terug over de schutting kan? Lukt het haar niet..of is ze gewoon te gewend aan dat ze via het raam aan voorkant van het huis naar binnen kon?? Vannacht was ze weer naar buiten en rond half 8 hoorde ik gemiauw van buiten. Skye zat voor het raam dus. Hoe pak ik dit aan?? Dat ze gaat snappen ook via de achtertuin weer terug te kunnen..ja een schutting is hoog. Maar voor mn andere 2 katten geen probleem. Toch iets van een plankje maken dat het makkelijker is??
Ik denk dat het idd een gewoonte is om via het raam te gaan en dat ze er daardoor niet aan denkt van via de andere kant te gaan (of toch altijd eerst via het raam probeert). Hoe je dat oplost, weet ik ook niet direct. Misschien dat ze het na een tijdje vanzelf leert als je haar niet te snel via het raam binnen laat.

chanatas
chanatas
  • 5.408 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 oktober 2019 - 23:35

Bekijk berichtSyntara, op 21 oktober 2019 - 08:44, zei:

Ik denk dat het idd een gewoonte is om via het raam te gaan en dat ze er daardoor niet aan denkt van via de andere kant te gaan (of toch altijd eerst via het raam probeert). Hoe je dat oplost, weet ik ook niet direct. Misschien dat ze het na een tijdje vanzelf leert als je haar niet te snel via het raam binnen laat.

Inmiddels snapt Skye het. Heb eerst een plank tegen de schutting aangelegd..maar die was niet heel stevig en vond ze eng. Toen de container er voor gezet.. haar er een paar x opgezet en toen op het muurtje en wat lekkers gegeven. Ze snapt het nu haha. Maar nu gaat ze de tuin dus niet meer uit 🙈 haar klimplekje over de schutting is ook weg..al kan ze via de schutting er ook over. Zal ook wel met het weer te maken hebben. Maar ben wel blij dat ze het snapt. Zorg minder.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.135 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 oktober 2019 - 10:42

Gelukkig! En dat ze de tuin niet uitgaat, is eigenlijk ook alleen maar fijn, toch?

chanatas
chanatas
  • 5.408 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 oktober 2019 - 20:37

Bekijk berichtSyntara, op 30 oktober 2019 - 10:42, zei:

Gelukkig! En dat ze de tuin niet uitgaat, is eigenlijk ook alleen maar fijn, toch?

Ja zeker. Ze hoeft van mij echt niet de tuin uit. Maar de optie is er sowieso vanwege mn andere katten. Maar tis over het algemeen meer een huiskat.  Nu met dit weer allemaal eigenlijk. Heel fijn!!
Geplaatste afbeelding