Spring naar inhoud

- - - - -

Werk GSM - eigen gebruik

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.786 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 oktober 2019 - 17:25

Ik heb eens een vraagje, omdat ik niet goed weet wat ermee te doen.
We hebben recent een GSM van het werk gekregen, dit voor onze mails, belangrijke info, stock, nieuwsberichten, etc makkelijker bij te houden.
Voor mij persoonlijk is dat wel enorm interessant omdat ik dan toegang heb tot mijn mails op elk moment van de dag en me niet vrij moet maken om op de pc te kunnen kijken.

Nu, ik kan mijn eigen simkaart in de gsm steken en hem dus zowel prive als professioneel gebruiken.
Zou makkelijk zijn omdat ik dan geen 2 gsm’s moet meenemen van en naar het werk en tijdens de pauze niet moet omwisselen. En ik zou ook tijdens het werk bereikbaar zijn voor wie me nodig heeft.
Nadeel, ik wil ook mijn prive behouden. Al staat er op de gsm wel een knop ‘werkprofiel’ en als je dat uitzet dan krijg ik geen meldingen van het werk. En ik wil ook niet in de verleiding komen om er continue op te gaan kijken voor mn prive tijdens mn werkuren. Al denk ik dat me dat wel zou lukken, ik zou toch niet bijster veel tijd hebben om er op te kijken voor prive tijdens het werk.

Wat zouden jullie doen?

Time spent with cats is never wasted

Féline
Féline
  • 1.827 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 oktober 2019 - 18:33

Hou werk en privé ALTIJD gescheiden

Bewerkt door Féline, 20 oktober 2019 - 18:34.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 oktober 2019 - 19:11

Bekijk berichtFéline, op 20 oktober 2019 - 18:33, zei:

Hou werk en privé ALTIJD gescheiden

Mee eens

azrael
azrael
  • 429 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 22 oktober 2019 - 09:48

Ik heb ook een dual-sim werkgsm, maar ik heb toch mijn eigen privégsm behouden. Mijn werkgsm gaat uit wanneer ik het werk verlaat. Anders houdt het nooit op. Ik kan via de laptop inloggen op de mailserver van het werk, zodat ik mijn werkmails altijd kan lezen, als ik dat zelf wil. En dat laatste is net belangrijk vind ik. Als ik er even tijd voor heb, als ik het oké vind, dan kan ik mails lezen/sturen zoveel ik wil. En ik word dus niet voortdurend geconfronteerd met het werk terwijl ik met privé-zaken bezig ben. Je kan hetzelfde effect bereiken met een dual-sim als je het werkprofiel uitzet, maar ik denk dat de grens te dun zal zijn om dat toch regelmatig te checken of uiteindelijk te laten aanstaan. Wil je/moet je echt 24/7 paraat staan voor een doorsnee loon?

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 oktober 2019 - 10:49

Ik zou ze toch apart houden. Manlief heeft twee gsm's die allebei voor werk en privé zijn (Belgisch nummer en Russisch nummer). Hij vindt dat hij altijd moet antwoorden, of we nu op vakantie zijn, of zitten te eten, of het kerst is, ... :gek: Ik heb al kunnen bereiken dat er 's nachts niet storen op gaat. Mijn vader (die wel enkele mensen onder zich heeft) heeft een dual SIM en je zou zweren dat collega's minder hersencapaciteit krijgen zodra iemand via een werktelefoon bereikbaar is om voor hen na te denken, ook al staat er een dikke OUT OF OFFICE op de agenda.

Nu zal dat bij jou misschien nooit zo ver gaan. Let op wat Azrael zegt: je hebt nu wel een foon, maar geen centje meer loon, toch? Dus niks van die extra beschikbaarheid. Je denkt eerst dat je zoiets kan beperken, maar voor je het weet hangen je collega's constant aan de lijn voor alle ditjes en datjes. Een leuk nieuw gadget om handig je stocklijsten bij te houden en vakanties te plannen, zou ik zeggen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inge91
Inge91
  • 12.366 berichten

#6 Geplaatst 22 oktober 2019 - 11:38

Ik zou toch ook oppassen en proberen werk en prive zoveel mogelijk gescheiden te houden.
Mijn vriendin zat in hetzelfde schuitje,prive- werktelefoon gekregen, ze werd continu "lastig" gevallen zelfs op vakantie en in haar vrije uren. Ze is verantwoordelijke in een winkel en alle problemen kwamen op haar nek, ook wanneer ze niet op haar werk was.
Je moet continu beschikbaar zijn niet onderschatten.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#7 Geplaatst 24 oktober 2019 - 19:07

Bekijk berichtInge91, op 22 oktober 2019 - 11:38, zei:

Ik zou toch ook oppassen en proberen werk en prive zoveel mogelijk gescheiden te houden.
Mijn vriendin zat in hetzelfde schuitje,prive- werktelefoon gekregen, ze werd continu "lastig" gevallen zelfs op vakantie en in haar vrije uren. Ze is verantwoordelijke in een winkel en alle problemen kwamen op haar nek, ook wanneer ze niet op haar werk was.

Bekijk berichtInge91, op 22 oktober 2019 - 11:38, zei:

je relatie kan er compleet kapot aan gaan
Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.655 berichten

#8 Geplaatst 25 oktober 2019 - 20:01

Persoonlijk zou ik deze ook gescheiden houden. Ik heb ook nog een 'gsm van het werk' gehad en vond het ideaal om deze apart te gebruiken, terwijl mijn twee collega's het deden zoals jij beschrijft (gewoon éénzelfde telefoon gebruiken voor zowel werk als privé).
Leek mij ook niet echt handig, want zo kregen zij vaak privételefoontjes tijdens het werk en omgekeerd.. moet ook niet tof zijn om tijdens je vrije dag of verlof een telefoon te krijgen van het werk...
Je moet jezelf ook wat rust gunnen tijdens jouw vrije dag(en) :).

Achja, dat is hoe ik erover denk :).

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.887 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 25 oktober 2019 - 20:41

Als er 2 sim-kaarten insteken zijn die dan beiden continu actief of kan je de éne simkaart uitschakelen na het werk?
Dan zou je deze gemakkelijk gescheiden kunnen houden. Ik heb wel een smartphone waar 2 simkaarten in kunnen maar gebruik maar één simkaart ben er dus niet mee bekend.

Smiko
Smiko
  • 259 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 oktober 2019 - 13:52

Het is ook afhankelijk van je functie.

Heb zelf een 'firma' gsm. die gebruik ik ook prive.

Heb even geprobeerd een prive abbonement erbij te nemen maar keek er toch niet naar om, batterij van de 2e Iphone is al weken plat.

Ik krijg soms telefoontjes van klanten/collega's terwijl ik in verlof ben, ze kunnen dat meestal goed plaatsen, excuseren zich en sturen een mail.

Dual sims worden tegenwoordig zeldzamer, is er overigens ook gesproken over voordeel aller aard?

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.786 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 oktober 2019 - 15:12

Zoals ik al zei staat er een werkprofiel op de gsm. Als je dat uitzet krijg je geen meldingen meer van het werk. Collega's die mijn privé nummer hebben kunnen me uiteraard nog wel bereiken. Maar dat gebeurd op een vrije dag/verlof praktisch nooit tenzij er echt iets serieus is.
Het is zeker niet de bedoeling van 24/7 beschikbaar te zijn, want zoals hier ook aangehaald, mijn loon blijft wel hetzelfde.

Dus ik denk dat ik gewoon mijn eigen gsm ga behouden en de werk gsm puur voor werk ga behouden. En op vrije dagen/verlof gewoon op het werk laat liggen of uitzetten.

Time spent with cats is never wasted

Inge91
Inge91
  • 12.366 berichten

#12 Geplaatst 29 oktober 2019 - 11:31

Bekijk berichtlathyrus, op 24 oktober 2019 - 19:07, zei:

je relatie kan er compleet kapot aan gaan

Zo is dat erg genoeg :hug:

Geplaatste afbeelding