Spring naar inhoud

- - - - -

Verzorging van persjes

• Log in om te reageren
73 reacties op dit onderwerp
Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#16 Geplaatst 18 oktober 2009 - 14:20

jubikelcats zei:

Kolere, van dit soort foto's huilt mijn perzen hart.
Hoe kan je dit zover laten komen.
Ik open wel een topic over perzen verzorging.
Hopelijk wil iemand daar een stickie oid van maken.
Ik zet hem neer bij pers en exotic

Ik weet het het is heel erg. :cry: We hebben ooit is Hills korels gekocht om te proberen. En die korels hadden heel groen achtig bruin kleurtje. Pas na die korels begoon de wacht te werkleuren. Darvoor vas dat goed wit en ze hadden geen last wan bruin wacht.
We wassen ze elke week met baby schampoo (hoe de fokkers hebben gezegt).
We kammen ze twee keer per dag. En natuurlijk de oog verzorging elke dag hoeveel dat het nodig is. Ik snap het niet waar is het fout gegaan? :cry: :cry: :cry:

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#17 Geplaatst 18 oktober 2009 - 14:47

catherine zei:

Op het begin kamde ik Lily ook 2 keer per dag nu doe ik het nog maar 1 keer omdat ik vond dat haar pelske er nog pluiziger door werd.
Ik heb een deel dode ondervacht er uit gekamd met de furminator maar ik ga het waarschijnlijk nog eens moeten herhalen. Lily is niet graag gekamd ze klaagt en miauwt de hele tijd en ze bijt in de kam.
Haar nageltjes knip ik met een gewone nagelknipper omdat ik dat gemakkelijker vind. Ik pak haar op mijn schoot en pak dan haar voorpootje vast en zoek naar de nageltjes, ik duw lichtjes erop zodat zij ze uitsteekt.
Lily is 7 maanden en half dus ze heeft nog redelijk wat baby haar, maar als ze drinkt is ze ook helemaal nat ik denk dat het ook een beetje te maken heeft door de vorm van hun mondje en gezicht.
Ik heb haar nog niet gewassen wel haar bavet afgeveegd met een washandje, maar het is waar haar haren vooraan krullen en worden zo'n beetje stijf als ze zich gewassen heeft. Men heeft mij al de raad gegeven om talkpoeder erin te doen en dat dan weer eruit borstelen dan is het weer voor effekes mooier maar eens ze gaat drinken is het weer als voorheen.

Ik wind Lily een prachtige poesje. :love: :love: :love: Ik wind dat je haar echt heel goed verzorgt.
Van da knippen bedoelde ik eigelijk de klitten uitknippen. Soms is dat gewoon een ramp. Ook al kammen we ze twe keer per dag klitten ze heel snel.
Dat zijn onze eerste persjes ooit dus ik denk dat we gowoon nog weel moetten leren over de verzorgin en zo.
( ik schrijf altijd we omdat ik voon samen met mijn moeder en dat zijn niet mijn katten maar onze katten en door mijn zikte kan ik ze niet aleen werzorgen dus we doen dat altijd met twee)
Ik ben zo blij dat we Lucy erbij hebben gepakt. Ze zijn zoo schatjes :rub: :rub: :rub: ik vil ze voor geen geld van de wereld missen.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:30

Ellenita zei:

ik vind dat je vaak erg hard over komt ,
mensn die hier zijn en hebben een grote liefde voor hun katten

Bij liefde hoort verzorging.
En ja mag het hard overkomen.
Is het normaal dat een pers er zo uitziet!!!
Een pers hoort er niet zo uit te zien

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#19 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:36

catherine zei:

Ja ik vind ook dat je nogal hard overkomt mijn lily heb je ook eens een zwabber genoemd en dat ze duivelsoren heeft.
Ik wil niet haar haren rond haar koppeke in een bolleke knippen al die geplukte kiekens hmmm katten ik vind het maar niks. Ik heb verleden week een deel ondervacht weggekamd met de furminator. Nu heeft ze toch al minder knopen.
Ten eerste zijn wij ook op dit forum om te leren en niet om afgekraakt te worden door een perfectioniste.

Ja klopt Catherine, ik weet pcs wat ik heb gezegd, en zoals je lily er nu uit ziet is ze totaal onverzorgd!! och nu ben ik ook veels te hard natuurlijk, want ik praat niet naar iemands mond, ik moet zeggen hoe mooi ze is en hoe geweldige mooie lange vacht. NEE dat doe ik niet, want dan zou ik liegen dat het gedrukt staat.
Of is het alleen maar dat je alles mooi en geweldig moet vinden.
Tja foutje, maar kritiek mag er zijn.
Maar je kamde haar toch 2 maal daags.
Dat pluizig was toch zo mooi.
Ik weet toch nergens vanaf. Dat alle pluizige vacht weg moet, waardoor de kat minder pluizig wordt en beter verzorgt eruit ziet, daar heb ik toch geen gelijk in?
Mensen willen een pers, hebben geen dom benul van verzorging en wanneer het te laat is zoals bij Charley van Jaqueline wordt er pas ingegrepen.
Hoe denk je dat een pers zich voelt????

Triest, werkelijk waar zeer triest.
Wanneer je perzen heb, moet je zorgen voor verzorging.
Al scheer je ze van mij part, dan zijn ze ook verzorgt.
Van pluis heeft een pers alleen maar last, die laat los en komt in de maag darm kanaal terecht!!!!!

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:44

jubikelcats zei:

Bij liefde hoort verzorging.
En ja mag het hard overkomen.
Is het normaal dat een pers er zo uitziet!!!
Een pers hoort er niet zo uit te zien

Tuurlijk , bij liefde hoort verzorging maar t is de manier waarop je iets uit dat erg belangrijk is en dat erg zwaar overkomt
aanvallend helpt niet

en iedereen hier ziet zijn poezels ovoorwaardelijk graag
dus wil het beste voor hen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:52

Duidelijk alleen dat het bij Alexa de eigenaar van deze persjes wel goed is overgekomen.
Heel vreemd, heel vreemd.
Ze ziet duidelijk dat dit idd niet de bedoeling is.
En ja mag mijn perzenhartje dan huilen?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#22 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:56

alexa zei:

Ik weet het het is heel erg. :cry: We hebben ooit is Hills korels gekocht om te proberen. En die korels hadden heel groen achtig bruin kleurtje. Pas na die korels begoon de wacht te werkleuren. Darvoor vas dat goed wit en ze hadden geen last wan bruin wacht.
We wassen ze elke week met baby schampoo (hoe de fokkers hebben gezegt).
We kammen ze twee keer per dag. En natuurlijk de oog verzorging elke dag hoeveel dat het nodig is. Ik snap het niet waar is het fout gegaan? :cry: :cry: :cry:

Alexa, om te beginnen, doe deze vieze drekvacht er volledig uitplukken. Deze vuile vacht krijg je nooit meer schoon.
Ga daarna beginnen met de tips die ik je gegeven heb.
Hou idd de babyshampoo zoveel mogelijk achterwege.
Oh ja en schaf een catit aan.
Ideaal en ze zijn niet tot de tenen nat. perzen zwemmen graag

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#23 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:07

jubikelcats zei:

Alexa, om te beginnen, doe deze vieze drekvacht er volledig uitplukken. Deze vuile vacht krijg je nooit meer schoon.
Ga daarna beginnen met de tips die ik je gegeven heb.
Hou idd de babyshampoo zoveel mogelijk achterwege.
Oh ja en schaf een catit aan.
Ideaal en ze zijn niet tot de tenen nat. perzen zwemmen graag

Ik wet nog altijd niet wat plukken betekent en hoe ik dat moet doen.
En welke catit heb je?  of welke is de beste?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#24 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:41

BeautyfullPets.eu - Selective Pet Supplies

Beeldvertaling komt echt later.
Neem een pluk haar tussen wijs en middelvinger, alles wat er uitsteekt haal je in een snelle beweging er tussen uit met je dominante hand
Lekker In Mijn Kattenvel - Vachtverzorging - Plukken

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:41

jubikelcats zei:

Ja klopt Catherine, ik weet pcs wat ik heb gezegd, en zoals je lily er nu uit ziet is ze totaal onverzorgd!! och nu ben ik ook veels te hard natuurlijk, want ik praat niet naar iemands mond, ik moet zeggen hoe mooi ze is en hoe geweldige mooie lange vacht. NEE dat doe ik niet, want dan zou ik liegen dat het gedrukt staat.
Of is het alleen maar dat je alles mooi en geweldig moet vinden.
Tja foutje, maar kritiek mag er zijn.
Maar je kamde haar toch 2 maal daags.
Dat pluizig was toch zo mooi.
Ik weet toch nergens vanaf. Dat alle pluizige vacht weg moet, waardoor de kat minder pluizig wordt en beter verzorgt eruit ziet, daar heb ik toch geen gelijk in?
Mensen willen een pers, hebben geen dom benul van verzorging en wanneer het te laat is zoals bij Charley van Jaqueline wordt er pas ingegrepen.
Hoe denk je dat een pers zich voelt????

Triest, werkelijk waar zeer triest.
Wanneer je perzen heb, moet je zorgen voor verzorging.
Al scheer je ze van mij part, dan zijn ze ook verzorgt.
Van pluis heeft een pers alleen maar last, die laat los en komt in de maag darm kanaal terecht!!!!!

Ik doe wel duidelijk moeite om haar vacht mooi te krijgen. Ik heb haar gekamd met de furminator en ze heeft al duidelijk minder klitten.
Ik ben hier ook om te leren maar je kan een beetje tactvoller zijn.
Streef jij de perfectie maar na, ik vraag me dan, toch af of u katten zo gelukkig zijn maar ja gelukkig voor u kunnen ze niks zeggen.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:21

amaai het gaat hier wel weer ver vind ik.... trouwens catherine ik denk niet dat lily er onverzorgt eruit ziet en je doet idd veel moeite om die vacht mooi te houden.... een langharig dier hond of kat is niet altijd perfect te houden ik merk dit ook aan onze sheltie.

Maar inplaats van iemand afbreken zouden ze beter even goede raad kunnen geven hoe verkleuring of een onverzorgde vacht kan worden verholpen daarvoor dient DIT forum....

het is zoals Ellenita zegt.. iedereen houd van zijn poezels en probeert hen naar beste te verzorgen daarom moet je niet worden aangevallen.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:27

Jubikelcats ,ik begrijp best dat jij persen mooi wilt zien en goed verzorgt maar veel mensen die er voor het eerst aan beginnen weten nog niet alles ,en dan kan jij best soms kwetsend overkomen zonder dat je het zelf misschien beseft ,want toen je tegen catharine zei dat het een zwabber leek met duivels oren ,wilde ze eigelijk geen foto's meer plaatsen ,omdat je best hard overkomt ,je had haar ook een pb kunnen sturen met de vraag ,joh je pers ziet er niet zo uit zo als het hoord wil je wat tips van mij,en zo ook met alexa die vraag het hier ook en wie weet hoe jaqeuline het gaat doen,want ook zei heeft geen ervaring ,en juist jij kunt het hun allemaal leren ,maar misschien op een wat minder harde manier..
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#28 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:35

hm...tja...ik denk dat iedereen het goed bedoeld maar misschien een beetje verkeerd overkomt vanwege het gebrek aan lichaamstaal :)
Ik kan Jubikelcats wel begrijpen want ik vermoed dat ze veel ervaring heeft.
Een pers is onderhouds intensief...zeg mij wat! :d
Ik dacht ook meteen aan een ander soort drinkbakje te gaan gebruiken voor dat vachtprobleem waardoor de kat zich niet zo moet bukken en minder in het water hangt, en inderdaad misschien (als dat van toepassing is) even geen natvoer geven en zien wat er gebeurd? Of ik weet niet of er in je droogvoer misschien een soort kleurstof zit waarvan dat komt? misschien eens een ander soort droogvoer testen?
Je kan misschien het drinkbakje op een soort verhoogje zetten tijdelijk tot je een andere hebt?
Alleszins bewonder ik je pogingen om je kat te wassen want bij mij is dat een watergevecht met ernstige wonden tot gevolg :ha
Succes!

Bewerkt door sneeuwwitje, 18 oktober 2009 - 20:36.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#29 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:38

catherine zei:

Ik doe wel duidelijk moeite om haar vacht mooi te krijgen. Ik heb haar gekamd met de furminator en ze heeft al duidelijk minder klitten.
Ik ben hier ook om te leren maar je kan een beetje tactvoller zijn.
Streef jij de perfectie maar na, ik vraag me dan, toch af of u katten zo gelukkig zijn maar ja gelukkig voor u kunnen ze niks zeggen.

Catherine, nu moet je echt gaan ophouden hoor, met dat ik het wat tactische moet gaan brengen.
Volgens mij heb ik in het topic van Lily alles heel duidelijk uitgelegd en het heel tactisch gebracht.
ik citeer:
Mooie diertje geworden.
Even een goed bedoelde tip, waardoor ze er nog mooier en beter uit gaat zien, doe haar plukken ook. Voornamelijk op haar kop, bij de oren, ze heeft duivelsoortjes ;) en haar wangen, daar zit veel kitten haar, dat gaat haar op een gegeven moment irriteren, waardoor ze gaat krabben tot het ergste aan toe.
Ze lijkt nu een beetje op een swabber, weet je wat ik bedoel?, dat is zo'n ding waarmee je kan dweilen. Het is een prachtige poes, kammen is super wat je doet, nu alleen plukken nog ;)

Plukken doe je overigens op de volgende manier.
Neem een pluk haar tussen wijs en middelvinger van je niet dominante hand. Met je dominante had doe je zo de ergste punten die er uit steken eruit trekken. Je zal merken dat deze los zitten en het Lily ook geen pijn doet.
Op een gegeven moment zullen ze zelfs erbij gaan spinnen, omdat je ze van de te dikke vacht ontdoet.
Succes

Had ik meer moeten gaan slijmen en kwijlen........................ Nee zo ben ik niet en zo zal ik ook nooit worden.
Bij een perzische kat hoort nu eenmaal een zeer intensieve verzorging bij.
Dan leg ik het een en ander uit, op een toch vriendelijke manier en wat krijg ik vervolgens van jou naar mijn hoofd geslingerd
Ik begin niet aan dat gepluk want ik ken er niks van en dan moet je er ook niet aan beginnen.
En idd die duivel oortjes mogen blijven want ik show niet met Lily ik beleef liever plezier aan poezen, het zijn geen prijsdieren.
Ik ga wel een furminator aanschaffen en zo'n 2 of 3 x per jaar dat doen.
Bedankt voor je uitleg

Nogmaals voor plukken oid hoeven het geen prijsdieren te zijn. Maar een kat moet zich prettig voelen. Een kat wat spuugt vanwege haarballen, is niet gelukkig.
Een kat wat een tijd moet perzen op de bak voor een simpel drolletje, omdat er teveel haar in zit is niet gelukkig.
Bij mij zijn ze echt niet dat ik zo zo kan pakken en op een keurmeester zijn tafel kan kwakken, Het zijn niet allemaal prijsdieren. Maar ze zijn wel verzorgd.
De perfecte kat bestaat nog steeds niet, daar streef ik niet naar, heb ik dat ooit gezegd?????
Ik heb gezegd dat ze goed verzorgd moeten worden, dat is iets geheel wat anders. Dat heeft totaal geen reet te maken met perfectie, maar dat heeft alles te maken met de innerlijke schoonheid ook van de kat.
Een pers voelt zich gelukkig als deze kan stralen.
Wanneer deze slechter kan lopen door de klitten aan de poten, ja dat brengt heel veel geluk met zich mee.
Klitten doen pijn.
En een hoop klitten kunnen voorkomen worden door te plukken.
Met de furminator wordt voornamelijk heel wat onderwol weggehaald, maar vergeet niet ook de buitenvacht, daar zitten voldoende doden haren aan en die worden vergeten.
Die vormen wel de nodige ellende in het lichaam van de pers dat zijn stugge haren die in een strotje ook blijven hangen, waardoor ze gaan hoesten.
Die moet de mens zelf verwijderen.
Ik zet niet voor niks een stuk neer ook in het perzenhoekje over de verzorging!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#30 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:44

brithany zei:

en juist jij kunt het hun allemaal leren ,maar misschien op een wat minder harde manier..

Ja euh maar Catherine heeft wel duidelijk te kennen gegeven dat ze niet wil plukken omdat 'ze dat niet kan' , dus eigenlijk gewoon niet wil (zo komt dat over want het is poepsimpel...)
Dan snap ik dat Jubelikats zich ergert...
Maar iedereen kiest natuurlijk zelf wat ie wel of niet wil doen...
Op mij is die "zwabber" uitspraak eerder als grapje overgekomen dan als zware beledeging...maarja das maar hoe jet ziet...
En zoals ik al zei, zonder lichaamstaal is het heel makkelijk om elkaar verkeerd te begrijpen...
Ik bedoel dat ook helemaal niet negatief tegenover Catherine!
Ik probeer maar duidelijk te maken hoe dingen verkeerd worden begrepen.
En zeker nog foto's posten want ik zie zo graag persjes! :hart: