Spring naar inhoud

- - - - -

Verzorging van persjes

• Log in om te reageren
73 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#31 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:46

hm misschien moet ik ook zoon furminator aanschaffen? Goed ding?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#32 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:47

sneeuwwitje zei:

hm...tja...ik denk dat iedereen het goed bedoeld maar misschien een beetje verkeerd overkomt vanwege het gebrek aan lichaamstaal :)
Ik kan Jubikelcats wel begrijpen want ik vermoed dat ze veel ervaring heeft.
Een pers is onderhouds intensief...zeg mij wat! :d
Ik dacht ook meteen aan een ander soort drinkbakje te gaan gebruiken voor dat vachtprobleem waardoor de kat zich niet zo moet bukken en minder in het water hangt, en inderdaad misschien (als dat van toepassing is) even geen natvoer geven en zien wat er gebeurd? Of ik weet niet of er in je droogvoer misschien een soort kleurstof zit waarvan dat komt? misschien eens een ander soort droogvoer testen?
Je kan misschien het drinkbakje op een soort verhoogje zetten tijdelijk tot je een andere hebt?
Alleszins bewonder ik je pogingen om je kat te wassen want bij mij is dat een watergevecht met ernstige wonden tot gevolg :ha
Succes!

Bij het persje hierboven heeft het niks te maken met natvoer.
Ze is gewoon een kledderbak en daarna eten, dat geeft de ellende op de vacht.
Ja en dan bij een witte pers valt het nog veel meer op.
Cassandra van mij is ook zo'n vuillak. Ze gaat ook niet normaal drinken, zoals elke normale kat, gewoon het neusje naar benee en met tongetje gaan lebberen, maar dat is eerst je kin er een paar keer doorheen halen, dan is die al lekker nat, dan gaan we op een ranzige manier drinken. Als toetje gaan we nog eens kijken waar het water niveau zit tuurlijk met de poten zodat die ook nat worden, dan hangen we nogmaals de hele bek erin, dan zijn we goed nat, even wat uitschudden * help cassie mijn muren* en daarna gaan we eten. Echter in die tussentijd is ze zelf al zo goed nat. droogvoer geeft wat af en worden we op die manier smerig.
Zelfs in de catit wil ze het nog wel eens flikken. maar ze weet zich inmiddels te gedragen.

Heb er ook 1 gehad die ging elke zomer zijn pootjes wassen in het water, die graafde continue het water uit de bak. Kon echt 3 keer per dag dweilen. Alles geprobeerd op een gegeven moment ging ook hij zich gedragen.
Dat was een zwarte kater, dus viel niet op.
Maar zeker de katten die graag in bad gaan, die zijn waterratten ook met het drink water

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#33 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:50

jubikelcats zei:

Maar zeker de katten die graag in bad gaan, die zijn waterratten ook met het drink water

Amai dat heeft mijn Syrah niet zulle! :ha
Met geen stokken in water te krijgen...maar misschien is dat dan niet zo slecht als ik uw verhaal hoor O:)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#34 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:50

sneeuwwitje zei:

hm misschien moet ik ook zoon furminator aanschaffen? Goed ding?

Sneeuwwitje, jij plukt. Plukken is vele malen effectiever

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#35 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:50

brithany zei:

je had haar ook een pb kunnen sturen met de vraag ,joh je pers ziet er niet zo uit zo als het hoord wil je wat tips van mij,en zo ook met alexa die vraag het hier ook en wie weet hoe jaqeuline het gaat doen,want ook zei heeft geen ervaring ,en juist jij kunt het hun allemaal leren ,maar misschien op een wat minder harde manier..

Jubikelcats heeft speciaal een nieuw topic aangemaakt, waar ze perfect beschrijft, hoe je de vacht van een Pers goed moet verzorgen! Het gaat niet enkel over de verzorging van een show kat, want elke Pers (of andere langhaar) verdiend een goede vachtverzorging.

http://www.kattensit...ook-exotic.html

Spijtig, dat men zich hier altijd zo aangevallen voelt, terwijl men hier juist veel goede tips krijgt aangereikt.

Bewerkt door Guschi, 18 oktober 2009 - 20:55.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#36 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:52

Guschi zei:

Jubikelcats heeft speciaal een nieuw topic aangemaakt, waar ze perfect beschrijft, hoe je de vacht van een Pers goed moet verzorgen! Het gaat niet enkel over de verzorging van een show kat, want elke Pers (of andere lanhaar) verdiend een goede vachtverzorging.

http://www.kattensit...ook-exotic.html

Spijtig, dat men zich hier altijd zo aangevallen voelt, terwijl men hier juist veel goede tips krijgt aangereikt.

;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#37 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:21

We zullen er geen woorden meer aan vuil maken.
Ik wil zeker bij leren en het topic dat je geopend hebt is heel leerrijk en interssant.
Je had het gewoon op een andere manier kunnen gezegd hebben, en nee ik ben niet snel op mijn tenen getrapt.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:30

Netjes uitgelegd ,het topic over vacht verzorging,ik denk dat een hoop mensen die voor een pers kiezen qwa uiterlijk en de vacht niet gewend zijn ,hun pers helaas niet zo behandelen(denk ik hoor),is denk heel veel dat mensen dit ras kiezen ondoordacht zo van owww wat mooi dat wil ik ook en niet nadenken over het werk wat er aan is..
Geplaatste afbeelding

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#39 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:32

sneeuwwitje zei:

Je kan misschien het drinkbakje op een soort verhoogje zetten tijdelijk tot je een andere hebt?

Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal zeker is proberen.
Ik zal zeker een catit aanschaffen. :cheer:

Ik ben ook niet snel op mijn tenen getraapt ze. Ik ben hier om te leren hoe ik mij katten  goed kan werzorgen en niet om ruzie te makken met mensen die mij een goede raad proberen te geven. ;)

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#40 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:46

brithany zei:

Netjes uitgelegd ,het topic over vacht verzorging,ik denk dat een hoop mensen die voor een pers kiezen qwa uiterlijk en de vacht niet gewend zijn ,hun pers helaas niet zo behandelen(denk ik hoor),is denk heel veel dat mensen dit ras kiezen ondoordacht zo van owww wat mooi dat wil ik ook en niet nadenken over het werk wat er aan is..

We hebben die ras gekozen voor hun karakter. Ik wist wel dat er heel veel verzorging voor is. Ik heb vel heel veel gelezen dat je de oogjes en oortjes moet schoon makken en kamen maar echt over de verzorging wist ik niet dat het zo uitgebrijd is.
En daan wind ik de fout van de fokkers dat niet goed hebben uitgelegt en zeker niet alles. Want als je wil dat u kittens goed huis gaan hebben moet je zekker heel goed uitlegen hoe en wat en zo. We hebben ze gezegt dat het onze eerste persjes waren en dat we daar bijna nieks wan wetten. :catnoknow

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 18 oktober 2009 - 22:12

alexa zei:

We hebben die ras gekozen voor hun karakter. Ik wist wel dat er heel veel verzorging voor is. Ik heb vel heel veel gelezen dat je de oogjes en oortjes moet schoon makken en kamen maar echt over de verzorging wist ik niet dat het zo uitgebrijd is.
En daan wind ik de fout van de fokkers dat niet goed hebben uitgelegt en zeker niet alles. Want als je wil dat u kittens goed huis gaan hebben moet je zekker heel goed uitlegen hoe en wat en zo. We hebben ze gezegt dat het onze eerste persjes waren en dat we daar bijna nieks wan wetten. :catnoknow

Ja dat is wat ik bedoelt,mensen vinden ze lief en mooi en hebben half niet het idee dat een pers meer als kammen alleen is ,en nog denk ik als een fokker het uitlegd dat mensen denken ,occhh dat ga wel lukken,en natuurlijk heb je ook fokkers die het niet goed uitleggen.

Ik heb zelf vroeger een Bobtail gehad ,daar gaat heeel veel werk in zitten ,en de mensen kiezen zo hond om hun uiterlijk en wat zie je eigelijk bijna overal op straat lopen,kortgeknipte bobails.

Ik bedoel het ook niet lelijk maar meer zo van ,vaak zonde voor het ras dat mensen zich er vaak niet in verdiepen,ik bedoel er niemand persoonlijk mee maar puur in het algemeen..
Geplaatste afbeelding

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#42 Geplaatst 18 oktober 2009 - 22:14

brithany zei:

Ja dat is wat ik bedoelt,mensen vinden ze lief en mooi en hebben half niet het idee dat een pers meer als kammen alleen is ,en nog denk ik als een fokker het uitlegd dat mensen denken ,occhh dat ga wel lukken,en natuurlijk heb je ook fokkers die het niet goed uitleggen.

Ik heb zelf vroeger een Bobtail gehad ,daar gaat heeel veel werk in zitten ,en de mensen kiezen zo hond om hun uiterlijk en wat zie je eigelijk bijna overal op straat lopen,kortgeknipte bobails.

Ik bedoel het ook niet lelijk maar meer zo van ,vaak zonde voor het ras dat mensen zich er vaak niet in verdiepen,ik bedoel er niemand persoonlijk mee maar puur in het algemeen..

Ja daar ben ik voledig mee eens!!

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#43 Geplaatst 19 oktober 2009 - 05:53

alexa,weet je wat ook helpt als drink pot.je neemt een pot met deksel.maakt er een niet te groot gat in.vul de pot met water.je moet wel zien dat ze nog kunnen drinken.wanneer ze drinken ligt dan hun kraag op het deksel.wij hebben zo een drinkpot en een cat it.er zijn zelfs fokkers die hun pers uit een drinkenfles laten drinken.zoals voor konijntjes.

Bewerkt door desorayo, 19 oktober 2009 - 05:55.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#44 Geplaatst 19 oktober 2009 - 08:59

Wel Chris, je bent me net voor. Ik wilde hier juist even deze methode neerschrijven.
Ik vind dit een zeer goede manier. (ik herinnerde me ineens dat we dit bij jou gezien hadden)
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#45 Geplaatst 19 oktober 2009 - 17:59

wij hebben hier ook katten met wit aan.Roxy & calvin 2zwartwitte perzen.hebben een mooie witte kraag.roxy is meer dan 1jaar geleden dat die nog gewassen is.vind dat niet leuk.en is niks bruin of geel aan.ook calvin niet.lady,gusje,janaiqha.exotics met wit aan.geen enkele heeft bruin of geel in het wit.worden gewassen voor show en hier word niks weggewerkt met witte poeders of andere produkten.zoals onze katten op show komen zo lopen ze hier ook rond.alexi ik weet niet vanwaar je bent uit antwerpen?eventueel moet je anders hier een beetje shampo komen halen en dan kan je dit eens proberen bij je katten.ik zou ze zeker niet meer met babyshampo wassen.als je nog vragen hebt of je wil eens langskomen.je bent altijd welkom.