Spring naar inhoud

- - - - -

Verzorging van persjes

• Log in om te reageren
73 reacties op dit onderwerp
Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#46 Geplaatst 19 oktober 2009 - 19:14

HEEEEEELE GROTE TIp
Voor zo'n vuillakken heb je maar één oplossing , kleine drinkbakjes zetten, waar enkel en alleen net hun koppie in kan, dat schééééélt pakken, al zeg ik het zelf, onze dekkater , ook een pers is ook zo'n vuillak, als ik een grote drinkbak zet qua diameter bedoel ik, is dat ook zo'n baard. Test maar ns je zult zien dat het werkt, als je maar enkel dat kinnentje moet schoonmaken zal dat ook al hopen schelen en in de klitten ook. Dus drinkwels enz... das geen zo'n goed idee bij zulke rassen...
Of je kunt nog extremer gaan doen, sommige fokkers leren hun perzen van kitten af te drinken uit een waterfles met drinkpijpje zoals dat konijnenen en hamsters uit drinken, doen ze een bavet aan om te eten en sommige dragen waarschijnlijk zelfs sokken op de bruine plekken op hun voorpootjes weg te houden. Tis maar hoe erg je ervoor wil gaan hé...
maar dat vind ik nu niet iets te erg voor mijn goed maar het is echt elk zen zin natuurlijk en het moet haalbaar zijN.
Perzen wassen allemaal goed en wel, maar sommige perzen, hoe vroeg je ze al laat wennen, willen helemaal niet gewassen zijn, ik heb hier ook ons meidje met wit, gelukkig moet ik haar nooit wassen of ik ben waarschijnlijk al lang men beide ogen uitgekrabt, maar tis een propere meis en niets geel.
En sommige mensen hebben toch echt moeite met elkaars mening te respecteren hier zeg, het is een forum, geef gerust tips, maar ga mekaar aub niet telkens zo aanvallen, als je mensen niet persoonlijk kent moet je ook zo niet gaan oordelen, papier en het internet is gewillig, maar de realiteit is soms net effe anders en je moet daar ook respect voor hebben.

Jubikelcats, misschien moet je ns een youtubevideomaken, over hoe jij je perzen onderhouden en meer specifiek dat plukken, denk dat we daar allemaal veel meer aan zouden hebben ?

Bewerkt door mightycats, 19 oktober 2009 - 19:24.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#47 Geplaatst 19 oktober 2009 - 19:48

Ik heb geloof ik ook een paar keer gezegd dat ik van het plukken een filmpje gaat maken.
Echter mijn stem is veels te brak, waardoor ik er al geen uitleg bij kan geven.
Ik hoop binnen 2 weken weer normaal stemgeluid te hebben.
Op een filmpje is mijn stem niet duidelijk te horen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#48 Geplaatst 19 oktober 2009 - 22:02

desorayo zei:

alexa,weet je wat ook helpt als drink pot.je neemt een pot met deksel.maakt er een niet te groot gat in.vul de pot met water.je moet wel zien dat ze nog kunnen drinken.wanneer ze drinken ligt dan hun kraag op het deksel.wij hebben zo een drinkpot en een cat it.er zijn zelfs fokkers die hun pers uit een drinkenfles laten drinken.zoals voor konijntjes.

Dag Chris, Bedankt voor de tips.
Over die drink pot bedool je eigelijk zo iets:
Kunststof drinkbakje met losse ring. Ideaal om het "hangen" in de waterbak te voorkomen. De opening in de ring is 10 cm. Tevens is deze drinkbak zeer geschikt om te worden gebruikt tijdens het vervoer. De speciale ring voorkomt dat het water over de bak lekt.
Geplaatste afbeelding

Die drinkfles voor konijntjes vind ik vel een betje over. :o

Over u aanbod zal ik u en pb-tje stuuren.

Bijgevoegde thumbnails

• kom.JPG

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#49 Geplaatst 19 oktober 2009 - 22:52

inderdaad zo een pot.de onze heb ik zelf gemaakt.gewoon pot met deksel en in deksel een gat maken.niet te groot natuurlijk.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 21 oktober 2009 - 15:42

Mijn pers ziet er ook als een zwabber uit :LOL:
Ik heb net haar een beetje geplukt, maar er komt echt niet veel vanaf. Terwijl ze er wel heel pluizig uitziet. Zou dat dan misschien komen omdat ze in het verleden vaak geschoren is?

Toen er hier een trimster aan huis was, knipte ze de uitstekende haartjes aan haar teentjes weg. Is dit gewoon voor de schoonheid? Ik vind die haartjes net zo leuk. :)

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#51 Geplaatst 22 oktober 2009 - 11:58

Ik ga sefes schampoo bestellen welke moet ik nu pakken? Anju Beauté, Goop, Jean Peau of nof iets anders? Of alles? :o en Catit ook of niet?

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#52 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:24

alleszinds goop, das op te onyvetten en het vuil en dood haar komt daarmee uit de vacht. Daarna gebruik je idd best een shampoo zoals die van jean peau. Liefst geen conditioner bij een pers.De vacht moet zeer donzig en luchtig staan. En de haardroger gebruiken, en in lagen met een kam uitkammen, van de achterpootjes naar voor toe. Tenzij je een droogkast hebt ofc.

Bewerkt door mightycats, 23 oktober 2009 - 19:29.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#53 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:58

Joske zei:

Mijn pers ziet er ook als een zwabber uit :LOL:
:)

:ha :ha :ha Dan zijn we met twee, al is het nu al wat beter sinds ik haar heb goed gekamd met de furminator. Ik heb ook een kleiner kommeke gezet om te drinken en nu is juist haar kinneke nat en niet haar hele baard. Ervoor moest ik haar volgen met de dweil dat ze de hele vloer nat drupte. :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#54 Geplaatst 23 oktober 2009 - 21:03

catherine zei:

Ervoor moest ik haar volgen met de dweil dat ze de hele vloer nat drupte. :)

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Leuk he persjes

Maare een foto van je niet meer zwabber is wel op zijn plaats natuurlijk.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 23 oktober 2009 - 21:30

Hoe maken die persjes dan hun ganse borst vies? Als mijn persje drinkt is enkel haar kinnetje nat. ;)

Mag ik ook es een foto posten van hoe ze nu is? Ik weet niet goed of ze heel pluizig is of als ze zo geworden is door in het verleden vaak geschoren te zijn.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#56 Geplaatst 23 oktober 2009 - 21:35

Tuurlijk gewoon neer pletteren je foto's ;)

Hoe ze volledig natkomen, doordat ze gaan zwemmen, en het water blijft heerlijk hangen in de kragen, waardoor sommige het presteren om tot hun tenen nat te zijn. Het water drupt er zo heerlijk langs

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 23 oktober 2009 - 21:52

Ziezo, zo ligt ons Nefertiti momenteel te slapen. :)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#58 Geplaatst 23 oktober 2009 - 22:07

Volle vacht!!!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#59 Geplaatst 23 oktober 2009 - 22:09

Ons babet is een golden shaded zoals amira van elixeryen en ze heeft ook een witte kin en borst en ze nooit vuil of verkleurt
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 23 oktober 2009 - 23:25

jubikelcats zei:

Volle vacht!!!

Euh, wat bedoel je hier precies mee? Heeft ze teveel pluis? :catnoknow