Spring naar inhoud

- - - - -

Hulp voor introductie...

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 november 2019 - 08:50

Hoi,

Ik zou wat extra hulp / tips kunnen gebruiken inzake introductie van 2 katten.
Even een (niet zo korte) uitleg.

Sierra is een Sphynx kat die wij sinds haar 15 weken bij ons hebben. Zij is net 14 jaar geworden. Nu hebben wij sinds een 3,5 week een katje bij, Tink. Zij wordt rond de 10 jaar geschat door haar vorige eigenares, wie ons gevraagd had haar over te nemen daar zij zelf ernstig ziek is en niet meer in staat is voor Tink te zorgen. Bij controle door de dierenarts bleek na bloedtesten (in labo) dat Tink kattenaids heeft. En het is al een hele rollercoaster van emoties geweest.

Het is mogelijk dat we haar gaan herplaatsen, maar het is ook mogelijk dat we haar houden. Trouwens, wie zegt dat we ooit een nieuwe thuis voor haar zouden vinden, een waar zowel zij als wij tevreden over zijn. Maar for the time being is ze bij ons en moeten we deze situatie uitvissen.

TINK...
's nachts slaapt Tink in een aparte kamer (met mandjes, speeltjes, eten, drinken, een raam waar ze graag naar buiten kijkt, een nachtlichtje, kattenbak, etc.). Overdag loopt zij meestal in het appartement rond, behalve als er iets is waardoor niemand kan opletten. Maar meestal is er iemand thuis (mijn moeder of mijn vader) die de 2 poezels van elkaar houdt. En als we gaan slapen, zetten we Tink terug in haar kamer voor de nacht. Tink lijkt deze regeling wel ok te vinden. De eerste 2 weken at ze zeer weinig in onze ogen, maar de laatste week eet ze terug normaal. Dus denken we dat ze het allemaal wel ok vind.

SIERRA...
's nachts slaapt Sierra normaal bij iemand in bed. Overdag loopt zij ook gewoon in het appartement rond. We proberen dat er voor Sierra zo min mogelijk verandering zijn. Maar Sierra is een best bang beestje en we zien toch dat de situatie effect op haar heeft. Ze komt minder vaak uit haar deken, loopt minder vaak rond en lijkt soms niet op haar normale eetplek te durven eten. Dit zal deels door Tink komen omdat ze natuurlijk 14 jaar enig kind geweest is en deels door ons omdat wij telkens ze rechtstaat of bij haar of bij Tink gaan staan om te voorkomen dat ze elkaar iets zouden aandoen. Een redelijk vervelende en misschien angstige situatie voor haar. Ook heeft ze sinds 1,5 week iets nieuws. In het midden van de nacht staat ze op en met veel gememmel wil ze in de woonkamer op de zetel in haar deken liggen (liefst met iemand ook in de woonkamer), terwijl ze dus al 14 jaar altijd heel de nacht bij iemand sliep. Ons lijkt dus dat Sierra wel last heeft van de situatie, omdat ze minder actief is tov vb. 1 maand geleden + omdat ze lijkt te vermijden om rond te lopen. Ps. ze is vorige week nog gechecked door de DA en alles is in orde behalve een iets verhoogde pancreaswaarde.

Maar hoe pakken we deze situatie nu best aan? Moest Tink geen aids hebben, zouden we ze gewoon laten doen. Wordt er een mep uitgedeeld, dan is dat zo. Maar nu met de aids-factor in het spel, durven we dat niet. Feit is dat Sierra een Sphynx is, een naaktkat dus. Dat maakt dat ze geen vacht heeft die haar beschermd tegen een krab ofzo. Plus als zij bloed, stolt haar bloed minder snel dan normaal (bloedstollingsprobleem). Dat maakt dat wij toch wel schrik hebben dat moesten ze vechten ofzo, dat Sierra besmet raakt en op haar leeftijd is dat toch geen kleintje.

In mijn ogen zal Sierra zelf niet snel vechten. Zij is daar té bang voor. Probleem is dat zij dus geen ervaring met andere katten heeft, wat maakt dat zij wel eens per ongeluk verkeerde signalen zou kunnen sturen (staren vb.). Alhoewel ik 2 dagen geleden wel gezien heb dat ze een slow blink gaf naar Tink toe. Sierra is nieuwsgierig naar Tink, maar erg bang. Soms gaat ze na te eten wat dichter bij kijken waar Tink op dat moment is, maar van ver. Je ziet dat ze nieuwsgierig is, maar ook bang is.

Tink daarentegen, kan ik nog geen hoogte van krijgen. We kennen Tink al 5 jaar, maar zij kwam toen enkel gewoon regelmatig eens langs in de tuin als wij er waren. Ze probeerde binnen te raken in onze chalet (aan zee), maar dat blokkeerden we altijd, want de chalet was Sierra haar domein (we wisten toen niet van de aids - dat weten we dus pas 3 weken). Tink zat dus altijd in de tuin, waar zij soms met ons speelde en soms gewoon lag te slapen. Wij kennen haar dus eigenlijk totaal niet in haar doen en laten. Zij heeft samengewoon met een andere kat (die ondertussen verdwenen is), maar zij heeft ook met andere katten gevochten (heb ik zien gebeuren). Ik kan Tink dus totaal (nog) niet lezen. Soms denk ik dat ze wel niewsgierig is naar Sierra, maar op andere momenten lijkt het of ze ... mja ik weet het niet, krijg ik een raar gevoel. Misschien lees ik haar verkeerd op dat moment, we kennen haar natuurlijk nog niet goed. Maar vb. de laatste dagen, als Sierra om eten vraagt (er staat niet permanent eten wegens maagproblemen van Sierra) en we geven Sierra eten, dan moeten we Tink tegen houden. Ze trekt echt énorm naar Sierra dan, maar is dat naar Sierra of naar het eten dat zij krijgt? We geven dan ook Tink onmiddelijk een bordje met eten (ook al heeft ze net gegeten) en dan begint ze er aan. Het kan niet van honger zijn, want vaak heeft ze heel recent gegeten. Is dat een soort van jaloerse reactie van Tink? Dat zij wil wat Sierra heeft? Soms zie ik Tink ook echt staren naar Sierra. Ik heb gezien dat als ze naar elkaar kijken Sierra soms tegenwoordig een slow blink doet, dus ik denk dat van Sierra uit het wel ok is. Maar Tink zie ik dan niet slow blinken, maar echt staren en dan waai ik mijn hand zo eens tussen hen of leid ik Tink af.

Maar dus omwille van dat Tink in mijn ogen nog geen 'vriendelijke' signalen naar Sierra geeft, blijf ik erg nerveus en doen we ook er alles aan om beiden van elkaar weg te houden. Nu hebben ze afgelopen weekend 2 keer per ongeluk neus aan neus gestaan, omdat we ofwel niet doorhadden dat de ene of de andere dichterbij was dan we dachten ofwel omdat we niet snel genoeg waren. Beide keren ben ik dan heel rustig bij hen gaan zitten en de ene of de andere vast genomen uit voorzorg. Maar telkens na 2 seconden ofzo liep Sierra snel weg.

Maar hoe moeten wij nu verder? Sowieso zal Tink 's nachts altijd in haar kamer moeten gaan slapen uit voorzorg. Maar wat kunnen we doen dat ze overeen komen, misschien vriendjes worden of gewoon elkaar tolereren zonder risico op vechten? De situatie hoe ze nu is, is best stressvol voor Sierra, dat zien we. Wat kunnen we doen dat Sierra zich beter terug zal voelen en minder angstig zal zijn, maar zonder risico dat Tink haar zou kunnen krabben of bijten? Is het eigenlijk wel mogelijk om de situatie te verbeteren zonder risico dat Sierra de aids kan overkrijgen?

Alvast bedankt!

Bewerkt door BlackScorpion, 07 november 2019 - 08:53.

Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#2 Geplaatst 07 november 2019 - 12:11

Ik snap de angst dat er gevochten zou worden en dat je dat wil vermijden.

Maar volgens mij reageert Sierra op jou/jullie gedrag ipv op Tink .
Wat je beschrijft is dat telkens Sierra "beweegt" je mee rechtstaat om alles in de  gaten te houden en je wss een bepaalde  zenuwachtigheid/onrust uitstraalt .

Zou in mijn ogen kunnen dat daardoor Sierra het gevoel krijgt dat "er iets/gevaar is" maar zij niet direct ziet wat het is maar het wel aanvoelt ?

Zou zelf ook wel gek/zenuwachtig  worden als telkens ik opstond , wil eten etc.. iemand  mee komt  :trance:
Daarom mss ook dat ze s'nachts wil compenseren als het "rustig" is en er liever even alleen opuit trekt ?

Weet niet hè  , denk maar mee met wat je beschrijft  :louche:

Bewerkt door Sandra, 07 november 2019 - 12:12.

Syntara
Syntara
  • 3.140 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 november 2019 - 13:01

Ik vind dat het redelijk oké lijkt te gaan als ik het zo lees. Ik zou inderdaad vooral opletten voor staren of bepaalde doorgangen of bronnen blokkeren. Dat ze bvb niet zorgen dat de ander niet bij het voer of de kattenbak kan.

Verder denk ik dat het vooral tijd zal vragen. Ze moeten allebei even wennen aan de nieuwe situatie.

Mijn katten hebben nog nooit gevochten maar zijn ook geen vriendjes. Ze zijn ook allebei lang alleen geweest. Het gaat nu al enkele jaren goed samen, maar staren doen ze ook nog af en toe. Vooral op momenten dat ze allebei bij ons op schoot willen zitten. Dan leid ik hen af. Maar ik veronderstel dat dat niet helemaal zal weggaan hier, maar zolang dat maar heel af en toe is en alleen op bepaalde momenten (waarop ik kan ingrijpen), kan ik daar mee leven. Voor we op dat punt kwamen, heb ik wel bijna een jaar nodig gehad om hen te introduceren omdat ze allebei niet zo goed reageerden. Ik vind dus dat het bij Sierra en Tink al snel vrij goed lijkt te gaan :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#4 Geplaatst 07 november 2019 - 15:50

De kattenbakken... dat is gewoon lachen. Er staat een bak in de slaapkamer die eigenlijk Sierra haar bak is en een in Tink haar kamer. Overdag wisselen ze beide continue welke bak ze gebruiken. Ook leuk als je probeert in het oog te houden of ze beiden voldoende plassen of kakjes doen. Daar hebben we 2 keer schrik voor gehad bij Tink. Moet je dus elke keer stiekum gaan zien wie op welke bak zit  :lachen: .

Voor ons MOET vriendjes worden niet. Maar het zou leuk zijn als we zonder zorgen ze beiden gewoon zouden kunnen doen en laten zonder dus schrik te hebben voor vechten. Want eerlijk gezegd vreet dat ook beetje aan ons fysiek en mentaal. Ik heb een angststoornis en heb al meerdere keren een paniekaanval of angstaanval gehad gewoon door te denken van 'wat al'. Als in wat als we zo altijd moeten leven en we continue op alert moeten leven. Niet dat ik hen dat kwalijk neem, ik neem mijn angststoornis dat kwalijk. Maar het weegt wel.

Ik ben wel blij dat je zegt Syntara dat het wel ok lijkt te gaan in jou ogen. Geeft me toch beetje moed dat we ooit zullen raken waar we heen willen :)

Sandra, ik weet het en we proberen om niet zo hevig te reageren. We zijn gewoon stikbang dat ze zouden vechten. Moest Sierra nu een dik behaarde poezel zijnb dat is iets anders. Maar zo een bloot velleke... Maar we proberen en ik probeer ook om als ik iets doe om iemand tegen te houden, om te doen alsof het om te spelen is. Bij Tink werkt dat, zij is een speelkonijn. Maar Sierra niet en het doet me erg pijn haar zo angstig te zien. Ik probeer dan ook meestal dat zij kan doen wat ze wil en dat Tink 'benadeeld' wordt.
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.370 berichten

#5 Geplaatst 07 november 2019 - 16:37

Leuk om te lezen dat jullie zoveel moeite doen om Tink te kunnen houden. Ik wens jullie veel succes en hopelijk gaat het lukken.

Zou ze gewoon kattenaids kunnen overkrijgen door een wondje van een nagel of moet er dan echt bloed gemengd worden? Misschien een domme vraag hoor

Bewerkt door Inge91, 07 november 2019 - 16:37.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.140 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 november 2019 - 17:05

Bekijk berichtBlackScorpion, op 07 november 2019 - 15:50, zei:

Voor ons MOET vriendjes worden niet. Maar het zou leuk zijn als we zonder zorgen ze beiden gewoon zouden kunnen doen en laten zonder dus schrik te hebben voor vechten. Want eerlijk gezegd vreet dat ook beetje aan ons fysiek en mentaal. Ik heb een angststoornis en heb al meerdere keren een paniekaanval of angstaanval gehad gewoon door te denken van 'wat al'. Als in wat als we zo altijd moeten leven en we continue op alert moeten leven. Niet dat ik hen dat kwalijk neem, ik neem mijn angststoornis dat kwalijk. Maar het weegt wel.

Ja, ik vond dat ook heel stressvol, die introductie. En altijd de afweging of je nu wel of niet moet ingrijpen (is het te veel staren of is het alleen maar eens kijken?). Maar ik kan dus alleen maar zeggen dat het hier met veel tijd wel in orde gekomen is. En als ik jouw post lees, denk ik dat het bij jullie al sneller in orde zal komen. Natuurlijk heb jij dan nog het extra probleem van die aids. Ik begrijp wel dat je daardoor nog meer bang bent dat er iets gebeurt, al denk ik niet dat ze dat zo heel snel doorgeven. Maar ik begrijp je zorgen wel! :hug:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.895 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 07 november 2019 - 17:27

Ons Luna gaat soms mee met ons bij mijn moeder en mijn moeder heeft ook een kat ; Balou.
Balou zit niet altijd binnen als we er zijn met Luna.
Als hij binnen komt proberen we ook een oogje in het zeil te houden want uiteindelijk zien ze mekaar zelden en ons Luna is een kleine pruts van 2.800 kg terwijl Balou een grote stevige kater is die wat impressionant lijkt door zijn halflange pels.
We merken echter al wanneer er niemand bij zit beiden gemakkelijk neus aan neus zitten zonder té veel stress.
Een beetje geblaas en dan gaat ieder zijn eigen weg.
Och ja, Luna pestte hem wel eens toen hij in de zetel zat ; kwam op de leuning van de zetel zitten blazen en met haar pootjes naar smijten. Maar geen gevecht.
Mijn moeder reageert wat overbezorgd als Balou binnen komt (eerder uit angst dat Balou Luna zou aanvallen dan omgekeerd, wat volgens mij niet snel zal gebeuren aangezien het zetelincident).
Zij gaat er dan ook sneller bij staan en met toch wat angst in de stem zegt ze dan iets...en meestal is er dan veel meer geblaas en gegrom.

Dat is volgens mij wat hetzelfde die spanning die je nu voelt tussen Sierra en Tink ; ze merken dat er stress is, angst hangt in huis doordat er bij de minste toenadering één van beiden weg gehaald wordt.
Ze krijgen zo niet echt de kans om mekaar te leren kennen.
Ik denk dat het beter is als je alles in de gaten houdt van op afstand.

Nu ja, ik begrijp je bezorgdheid omwille van de kattenaids. Was dit 100% zeker?
Tink haar klauwen worden ook geknipt las is, dan zou ze al echt moeten gaan bijten om een bloedende wonde te veroorzaken bij Sierra.
Moon durft met momenten ook eens uithalen naar ons Luna als ze gestresseerd loopt en Luna haar achtervolgt maar tot nu toe hebben we nooit gemerkt dat Luna een bloedende wonde had door het uithalen van Moon.

Naar het bord lopen van Sierra als ze eten krijgt is niet zo vreemd. Ik zou er niets achter zoeken van jaloezie ofzo.
Hier krijgen ze alle 3 verschillend voedsel, enkel Miloh zijn bordje blijft staan omdat het geen kwaad kan als Moon of Luna een beetje van het zijne eten maar omgekeerd wel.
Miloh is altijd geïnteresseerd in de bordjes van Luna en Moon en Luna heeft ook altijd interesse in de andere borden.
Moon mag alles eten :)

Je zou eens kunnen proberen om haar dekentje waar ze overdag in slaapt mee te nemen in de kamer zolang ze 's nachts vraagt om daar in te gaan liggen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 november 2019 - 17:31.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#8 Geplaatst 07 november 2019 - 18:37

Bedankt alvast allemaal!

Inge: op internet lees je vanalles en nog wat, maar ik DENK dat het bloed op bloed of speeksel op bloed moet zijn. Maar we zijn toch beetje bang, je weet maar nooit. Als ze in de kliniek bloed nemen van Sierra moeten ze echt lang op het wondje blijven duwen voor het stolt. Vorig jaar hadden ze dat niet gedaan en ineens liep het bloed echt van haar pootje. Daarom ben ik bang dat ze makkelijk bloed ofzo. Mja ze is al 14 en ons 'kindje' hè...

Syntara: ja het is moeilijk weten wat is teveel staren vb. Omdat Sierra al bijna 14 jaar bij ons is, kan ik haar goed lezen. Maar Tink kennen we (nog) niet zo goed en kan ik dus ook nog niet lezen. Is dus gokken en dat maakt me zenuwachtig, want wat als ik mis gok?

Lucky: gezien haar oogje is de aids wel hoogstwaarschijnlijk. Haar bloed is naar het labo gegaan voor algemene controle + aids en leucose test. Nu zou ik eigenlijk nog eens willen laten checken. Omdat naar het schijnt enkel de Western Blott test 100% zekerheid geeft en die uitslag 1 week zou duren (naar wat ik lees). Wij hadden het resultaat na 1 dag al, dus kan het niet via die Western Blott test gegaan zijn? En dan is er een kleine kans op vals positief. Daarom zou ik nog eens willen laten testen. Alleen, het oogje is wel een typisch aids-teken en wil ik haar terug door die stress laten gaan met het grote risico dat het toch positief blijkt te zijn? Moeilijke keuze...

Tink haar nagels worden inderdaad geknipt, moet dat precies dit weekend al eens terug doen denk ik. Nu loopt ze natuurlijk niet buiten en slijten ze niet. Maar Tink heeft zo de neiging van te bijten. Niet hard ofzo, maar als ze echt geniet van kroelen begint ze je vingers te vangen en er op bijten. Daarom ben ik ook bang van bijten naar Sierra, alhoewel ze dat hoogstwaarschijnlijk wel niet zal doen. Maar dat zit ook in mijn kop.

Jij en Sandra zullen wel gelijk hebben over het angstige door hoe wij doen. Maar durf nog niet echt niets te doen. Angst van het onbekende (hoe zullen ze reageren) en ik weet het blijft onbekend als we zo blijven doen. Talk about een vicieuze cirkel  :gek:. Ik ga mijn best doen om iets minder angstig te doen.

Die deken is een goed idee!
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#9 Geplaatst 07 november 2019 - 20:43

Mijn enige advies is: blijf steeds inwendig kalm, wat er ook gebeurd. Van aidskatten ken ik niks en van naaktkatten ook niet. Maar katten voelen heel snel of jij zenuwachtig bent of niet en dan worden ze achterdochtig.
Heb je de langzame introductie gedaan? Eerst apart houden, dan de geuren wisselen met doeken uit te wisselen, dan zien ze elkaar met een raam tussen en als dat goed verloopt kan je ze onder toezicht samen zetten. Maar blijf inwendig kalm.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 november 2019 - 21:55

We hebben spijtig genoeg de ruimte niet om een trage introductie te doen. Tink permanent op die kamer houden is niet doenbaar, in de nacht voor die paar uur ok maar weken aan een stuk, nee dan zou ze wegkwijnen. Het is maar een kleine kamer, buiten de woonkamer zijn het allemaal redelijk kleine kamers (appartement).

Daarstraks hebben ze weer effe neus aan neus gesnuffeld, ik ben kalm gebleven en ben er gewoon bij gaan staan just in case, maar rustig. Uiteindelijk hebben ze beiden zich ongeveer op hetzelfde moment weggedraaid en weggegaan. Ik denk zelf dat het een heel positief moment was, beiden waren kalm en ik heb hen rustig laten doen.

Bewerkt door BlackScorpion, 07 november 2019 - 21:56.

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 november 2019 - 09:24

Blacky, ik zou me niet te veel zorgen maken (makkelijk gezegd natuurlijk). Als ze elkaar nu nog niet in de haren (of het velletje) zijn gevlogen, zal dat niet snel gebeuren. Je hoeft inderdaad niet telkens recht te springen want als het toch fout gaat, zal je dat heus wel horen voor er schade is. Katten maken gewoonlijk een heel concert van blazen, grommen en spuwen voor ze echt uithalen, en dan nog lopen ze liever weg van een mep dan elkaar echt te lijf te gaan. Tenzij er sprake is van een persoonlijke vendetta  :p

Tussen Pluis en Saga loopt het niet bepaald op rolletjes, ze hebben zo hun periodes en momenteel is er weer een dip. Dan nog is er hier op vier jaar nog maar een keer bloed gevloeid (een krab in Pluis' oor). Ze hebben wel eens schrammetjes aan de kop maar zelfs wanneer we twee weken weg zijn, overleven ze  :lachen: Het grootste probleem is zoals Syntara al zei wanneer ze beide op dezelfde plaats willen liggen. Dat ze elkaar wat opjagen is niet erg, maar wanneer Saga in een hoek gedreven wordt, mikt ze naar de ogen. Zo lang een kat een vluchtweg heeft, zal ze eerder gaan lopen dan vechten.

Bewerkt door Machteld., 08 november 2019 - 09:25.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Smiko
Smiko
  • 259 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 10 november 2019 - 18:07

Bekijk berichtBlackScorpion, op 07 november 2019 - 21:55, zei:

We hebben spijtig genoeg de ruimte niet om een trage introductie te doen. Tink permanent op die kamer houden is niet doenbaar, in de nacht voor die paar uur ok maar weken aan een stuk, nee dan zou ze wegkwijnen. Het is maar een kleine kamer, buiten de woonkamer zijn het allemaal redelijk kleine kamers (appartement).

Daarstraks hebben ze weer effe neus aan neus gesnuffeld, ik ben kalm gebleven en ben er gewoon bij gaan staan just in case, maar rustig. Uiteindelijk hebben ze beiden zich ongeveer op hetzelfde moment weggedraaid en weggegaan. Ik denk zelf dat het een heel positief moment was, beiden waren kalm en ik heb hen rustig laten doen.

Neus aan neus snuffelen zonder grommen om en geblaas?  Dan ben je echt al goed op weg, veel beter kan niet..

Ik heb meermaals een 'introductie' gedaan en het hangt van hun zelf af. Tip die ik je kan geven is om er zelf bij te blijven en rustig te blijven. Film kijken en ondertussen op blijven letten. Laat ze gewoon doen en grijp pas in als het echt nodig is (vechten).

In het begin zou ik ze wel gescheiden houden op de momenten dat je geen toezicht hebt.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#13 Geplaatst 10 november 2019 - 19:00

Vandaag weer 2 keer neus aan neus. Gebeurde wanneer Tink énorm zenuwachtig was en er is niets gebeurd. Had beetje schrik omwille van de situatie (en reden van Tink haar zenuwachtigheid), maar was effe snufsnuf en terug weg.  :dancer: Sierra bleef rustig  :duim:

Ze zijn sowieso gescheiden als er niemand in de buurt is (zoals 's nachts) en dat gaan we ook blijven doen permanent.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 11 november 2019 - 22:09

:eDance: :eDance:
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/