Spring naar inhoud

- - - - -

Peewee / Cat's Best Smart Pellets en soortgelijke pellets

pellets kattenbak kattenbakvulling

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Promotype
Promotype
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 08 november 2019 - 01:10

Ik was tot voor kort een grote fan van Cat's Best Smart Pellets, maar de laatste jaren ging de kwaliteit zo hard achteruit dat ik ze vorige week letterlijk heb 'buitengesmeten'.  Op een paar jaar zijn deze van overwegend mooie grote pellets gegaan naar 95% klein grut, met als gevolg uitloop door heel het huis.  Ik lees op Zooplus veel reviews met dezelfde klachten maar vreemd genoeg niemand op het forum hier?

Ik ben dan maar overgestapt op PeeWee waar iedereen laaiend enthousiast over is, en tot dusver ik ook.  Enkel lijkt de Peewee bak me ook een must anders gebruiken de plasjes te veel pellets, die heb ik dan ook maar besteld en die arriveert morgen.

Nu had ik echter nog wel een paar vraagjes hierover:

- Doen jullie het zagemeel van de plasjes ook gewoon door het toilet?  Met Cat's best kon dat gewoon en dat waren dikke klonters, het zou me sterk lijken dat dat niet met PeeWee zou kunnen.

- Is er iemand die een waardig alternatief gevonden heeft voor één van beide?  PeeWee lijkt me toch nog wel een stuk duurder in gebruik dan Cat's Best, dus ik zou een goedkoper alternatief zeker overwegen. Ik zie wel mensen hier die gewone houtpellets van Brico, Colruyt en Hubo gebruiken maar blijkbaar moet je opletten dat het kunstmatig gedroogd is  en dat er geen dennenolie in de pellets zit, want dat zou giftig zijn voor katten.

Alvast bedankt voor jullie input!

Bewerkt door Promotype, 08 november 2019 - 10:48.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#2 Geplaatst 08 november 2019 - 07:11

Hier een Peewee bak en korrel lover  :loveshower:

Toen ik alléén Blue had kwam ik tot 3,5 a 4 maand toe met 1 zak Peewee .

Dat komt dan ergens tussen de 3 a 4 € per maand , denk niet dat je veel goedkoper gaat uit zijn met iets anders .

Ik doe het "afval" van de Peewee in de groene container maar op de zak staat dat het inderdaad in het toilet mag .

Ida
Ida
  • 393 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 november 2019 - 10:05

Er zijn inderdaad wel wat mensen die goedkopere pellets gebruiken. Sommige vinden ze even goed, andere vinden die van Peewee beter.
Ikzelf heb nog geen andere dan die van Peewee geprobeerd. Was het aanvankelijk wel van plan, maar ik kom er zo lang mee toe dat ik nog niet de moeite heb genomen om andere te proberen en ik ben het nu ook niet meer van plan.
Het meel van de plasjes heb ik nog niet in het toilet gegooid, hier gaat het op de composthoop.

Promotype
Promotype
  • 2 berichten

#4 Geplaatst 09 november 2019 - 10:07

Bedankt voor jullie antwoorden.  Ik had gisteren bij m'n vraag dus nog een normale kattenbak in combinatie met de Peewee korrels, maar 's avonds heb ik de PeeWee bak ontvangen en de oude hier vervangen.

Ik hield m'n hart vast dat hij er meteen in zou gaan, aangezien het toch een ander gevoel en uitzicht is voor hem na 10 jaar dezelfde bak, maar hij is er flink in geweest vannacht. :))

Maar nu ik beide heb kan ik na één plasje en kakje zeggen: wat een verschil zeg!  in een gewone bak absorberen veel te veel korrels één plasje, vandaar mijn vraag gisteren.  Maar als je de PeeWee bak gebruikt is het (tot nu toe) echt wel heel zuinig!  En het uitscheppen en doorzeven is zo gebeurd, lijkt me een vrij perfect systeem inderdaad! Geen reden meer dus om een alternatief te zoeken.

Ik heb wel nog één vraag: hoe regelmatig verversen jullie de onderbak?

Ida
Ida
  • 393 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 november 2019 - 10:27

Ik heb 2 katten en ververs de onderbrak ongeveer iedere 2 dagen.

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 november 2019 - 17:15

Hier ook zoals bij Ida om de 2 dagen met 2 poezen .
Met Blue alleen was het 2 x per week .

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: pellets, kattenbak, kattenbakvulling