Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens op de trap

kittens trap wenteltrap kittens op de trap

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
PrincessFai7h
PrincessFai7h
  • 22 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 november 2019 - 00:40

Hoi

Onze kittens zijn nu ondertussen 11 weken.
Wij hebben een "veilige" trap die naar de slaapkamer gaat en die gaan ze vlot op en af.
We hebben echter een wenteltrap in de woonkamer waarvan ik echt nachtmerries krijg als ik er aan denk dat ze er zouden op lopen en vallen.
Ik heb hem dus de eerste periode afgezet met een stuk karton.
Natuurlijk wil ik dit niet blijven doen (de trap gaat naar onze zithoek waar ze heel erg welkom zijn) maar vanaf wanneer zou het "veilig" zijn?
Ik heb al gedacht aan kussens leggen maar dan moet ik echt de hele woonkamer bedekken vermoed ik...
Mijn man ziet er allemaal geen erg in ("een kat valt altijd op zijn pootjes" onzin) maar ik dus wel.
Ik zet een plaatje erbij van de trap en hoop op advies!
Alvast heel erg bedankt!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_20190806_181704817_2.jpg

Bewerkt door PrincessFai7h, 09 november 2019 - 05:03.

Sandra
Sandra

#2 Geplaatst 09 november 2019 - 08:21

Zolang je ze er nog vanaf kunt houden zou ik dat doen maar eens ze er echt op willen denk ik niet door de vorm van de trap dat je ze daar af gaat kunnen houden .

Poezen zijn wel plantrekkers .

Hier gaat ze een stukje de trap op en kruipen door/tussen de tredes op een kast die ze anders te hoog vinden  :rolleyes:

Mss kan je ze eens ze niet meer met ket karton tegen te houden zijn een paar keer de trap op begeleiden  ?

Jou andere trap zijn die treden open zoals bij deze of gesloten ?

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 november 2019 - 22:21

Kan je geen stuk inpak plastiek tegen al die tralies aanzetten? Dan leren ze dat ze daar niet door kunnen.

Bewerkt door Elma, 09 november 2019 - 22:22.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

PrincessFai7h
PrincessFai7h
  • 22 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 november 2019 - 13:12

Bekijk berichtElma, op 09 november 2019 - 22:21, zei:

Kan je geen stuk inpak plastiek tegen al die tralies aanzetten? Dan leren ze dat ze daar niet door kunnen.

Welk stuk bedoel je?
Ik ben bang dat ze tussen de tredes zouden vallen/glijden.
Daar plastiek tussen hangen? Ik zie het niet voor me hoe dat moet... :s

PrincessFai7h
PrincessFai7h
  • 22 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 november 2019 - 13:18

Bekijk berichtSandra, op 09 november 2019 - 08:21, zei:

Zolang je ze er nog vanaf kunt houden zou ik dat doen maar eens ze er echt op willen denk ik niet door de vorm van de trap dat je ze daar af gaat kunnen houden .

Poezen zijn wel plantrekkers .

Hier gaat ze een stukje de trap op en kruipen door/tussen de tredes op een kast die ze anders te hoog vinden  :rolleyes:

Mss kan je ze eens ze niet meer met ket karton tegen te houden zijn een paar keer de trap op begeleiden  ?

Jou andere trap zijn die treden open zoals bij deze of gesloten ?

Gesloten. Ze doen het daar goed op, maarja als ze daar vallen vallen ze op de volgende trede.
Bij die andere trap glijden ze er misschien tussen recht op de betonnen vloer.

Kiryu stond plots boven gisteren  :roll:
Hij was over het karton heen geraakt.
Ik heb het nu opnieuw vast getaped en hij is er niet blij mee.
Hij kan het dus wel maar dat verandert niet dat hij kan vallen.
Misschien had hij gisteren gewoon geluk.

Sandra
Sandra

#6 Geplaatst 11 november 2019 - 15:03

Kittens halen op krabpalen ook soms halsbrekende toeren uit  .

Mss gewoon hun gangetje laten gaan en is bekijken hoe ze het aanpakken.
Mss zijn ze zelf wel heel voorzichtig ?

Is er veel plaats tussen de tredes ?

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 november 2019 - 21:52

Bekijk berichtPrincessFai7h, op 11 november 2019 - 13:12, zei:

Welk stuk bedoel je?
Ik ben bang dat ze tussen de tredes zouden vallen/glijden.
Daar plastiek tussen hangen? Ik zie het niet voor me hoe dat moet... :s

De rand met plastiek bedekken en karton of iets stevigs tussen de tredes. Of anders ze begeleiden naar boven en beneden tot ze het door hebben.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

PrincessFai7h
PrincessFai7h
  • 22 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 november 2019 - 02:01

Bekijk berichtElma, op 11 november 2019 - 21:52, zei:

De rand met plastiek bedekken en karton of iets stevigs tussen de tredes. Of anders ze begeleiden naar boven en beneden tot ze het door hebben.

Wel ze kunnen het best, aangezien eentje het al tot boven heeft gehaald. Als ze uitglijden dan is het wat anders natuurlijk...
Misschien kan ik de bovenste treden achteraan wel nog afplakken.
Ik zag ze echter gisteren, voor het eerst, balanceren op de badrand in de badkamer zonder te vallen dus dat geeft me al wat meer vertrouwen :)

Sandra
Sandra

#9 Geplaatst 14 november 2019 - 06:27

komt vast goed :a

Elma
Elma
  • 3 katten

#10 Geplaatst 16 november 2019 - 21:27

Als je ze niet zonder toezicht rond die trap laat spelen, dan kan je ze begeleiden tot ze weten hoe ze het moeten doen. Wij moeten ook altijd onze opvangkittens begeleiden en tonen wat mag en niet. Een hand voor hun snuitje zetten, zoals in dat filmpje van Catmantoo te zien was (redirecting), is een hele goede training. Wij gebruiken die ook als ze over de tafel lopen en op ons toetsenbord willen lopen, of op de agedekte broodrooster willen klauteren. Kittens wil verkennen en jij moet ze zeggen wat mag en wat niet.
Groetjes van Elma

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kittens, trap, wenteltrap, kittens op de trap