Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens balanceren op balk van 4 meter in hoogte!

kittens vallen hoogte gevaar

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
PrincessFai7h
PrincessFai7h
  • 46 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 18 november 2019 - 23:20

Bekijk berichtElma, op 17 november 2019 - 19:36, zei:

Dat zullen ze heel leuk vinden om aan op te kruipen. Gaas is nooit goed en kuikendraad ook niet want daar klimmen ze aan op.
Deze is al beter, maar of hij hoog genoeg is??? Misschien als je er nog een schuine kant aan kunt laken aan de bovenkant?
https://www.bol.com/....9.ProductImage
Wij wilden ook een afsluiting zetten voor de kittenkamer en hebben uiteindelijk de deur vervangen door een afgedankte deur van de buren en hebben daar bovenaan een venster in uit gesneden en daar kuikengaas in gezet, zodat er toch verluchting is in de kamer, maar de kittens er niet uit kunnen.
Maar sommige kittens zijn echte kruipers en hou je nergens mee tegen:https://www.youtube....h?v=2IDSRBdCcLo
Daarom dat ik voor die training wilde gaan. Heb je die video van Catmantoo al bekeken? Er staan een hoop tips in om je kitten op te voeden, zodat het geen interesse meer heeft in de trap. Op 1:12 zie je wat je kunt doen: https://www.youtube....h?v=cP_BTkZxERg

Ik heb inderdaad gekeken en probeer ook wel dingen toe te passen maar wij werken alle 2 dus ik er ook niet fulltime toezicht op houden.
Ik ben 2 weken thuis geweest voor hen, ondertussen snappen ze al dat op de tafel zitten enzo niet kan.
Hoewel ik eigenlijk denk dat ze, als ik er niet ben, het toch stiekem doen.
Ik en mijn man hebben nu een dozen fort gebouwd, met een klein luikje waar wij over kunnen klimmen.
Het is echt zeer onpraktisch maar boren kunnen we echt niet, er zit een holle wand.
Dat deurtje dat je stuurde zou dus inderdaad perfect zijn maar daar moet je dus voor boren.
Ik zal de dozen constructie laten staan voorlopig en ga blijven nadenken over hoe ik de balk zelf onaantrekkelijk kan maken.
Mss moet ik daar gewoon een wand van karton op tapen?...
Ik heb ook dubbelzijdige tape, eens zien hoe ze daar op reageren als ik het ergens plak.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 19 november 2019 - 12:40

Ik heb het eerder in dit topic al geplaatst, dus misschien is het ook geen oplossing, maar wij hebben dit scherm rond de voordeur staan en dat werkt hier heel goed.

https://www.ikea.com...zwart-70182191/

Je moet het wel ondersteboven zetten want anders kunnen ze eronder door. Een van de panelen doen we dan open en dicht zoals een deur, dus we kunnen er zelf gemakkelijk passeren. Voor de katten is het te hoog om er in 1 keer over te springen.

Dus misschien zou je dat rond de trap kunnen zetten (boven of beneden) of voor de balk.

Bijgevoegde thumbnails

• 72170227_1876692962467103_3764132071476297728_n.jpg

Bewerkt door Syntara, 19 november 2019 - 12:43.

Sandra
Sandra

#18 Geplaatst 19 november 2019 - 13:23

Bekijk berichtSyntara, op 19 november 2019 - 12:40, zei:

Ik heb het eerder in dit topic al geplaatst, dus misschien is het ook geen oplossing, maar wij hebben dit scherm rond de voordeur staan en dat werkt hier heel goed.

Je moet het wel ondersteboven zetten want anders kunnen ze eronder door. Een van de panelen doen we dan open en dicht zoals een deur, dus we kunnen er zelf gemakkelijk passeren. Voor de katten is het te hoog om er in 1 keer over te springen.

Dus misschien zou je dat rond de trap kunnen zetten (boven of beneden) of voor de balk.

Dat vond ik ook een goed idee , zo duur zijn ze niet en is nog mooi ook .

Springen jou poezen niet vanop de krabpaal erop of erover  :-k

Lio hier zou 9/10 al wel is vanboven op het scherm gebalanceerd hebben  :louche:

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 19 november 2019 - 14:47

Bekijk berichtSandra, op 19 november 2019 - 13:23, zei:

Dat vond ik ook een goed idee , zo duur zijn ze niet en is nog mooi ook .

Springen jou poezen niet vanop de krabpaal erop of erover  :-k

Lio hier zou 9/10 al wel is vanboven op het scherm gebalanceerd hebben  :louche:

Nee, en ik had wel verwacht toen ik de krabpaal daar zette dat ze dat zouden proberen :lachen: Maar het scherm stond er eerst al lang voor ik de krabpaal plaatste en ik denk dat ze zich er toen al bij neer gelegd hadden dat ze er niet over kunnen. Het scherm beweegt ook wat mee als je het aanraakt. Het is stabiel, maar geeft toch wat mee, het voelt niet hetzelfde als een muur ofzo, dus ik denk dat ze het daarom ook niet helemaal vertrouwen :)

Nu zijn die van mij ook al wat ouder en voorzichtiger ondertussen :d Bij kittens zou ik er ook zeker niets tegen zetten om het hen gemakkelijker te maken :lachen:

Bewerkt door Syntara, 19 november 2019 - 14:49.

Sandra
Sandra

#20 Geplaatst 19 november 2019 - 19:57

Bekijk berichtSyntara, op 19 november 2019 - 14:47, zei:

Nee, en ik had wel verwacht toen ik de krabpaal daar zette dat ze dat zouden proberen :lachen: Maar het scherm stond er eerst al lang voor ik de krabpaal plaatste en ik denk dat ze zich er toen al bij neer gelegd hadden dat ze er niet over kunnen. Het scherm beweegt ook wat mee als je het aanraakt. Het is stabiel, maar geeft toch wat mee, het voelt niet hetzelfde als een muur ofzo, dus ik denk dat ze het daarom ook niet helemaal vertrouwen :)

Nu zijn die van mij ook al wat ouder en voorzichtiger ondertussen :d Bij kittens zou ik er ook zeker niets tegen zetten om het hen gemakkelijker te maken :lachen:

:lachen:  inderdaad Lio is 9mnd dat is mss nog kitten naïviteit   :fishbowl

PrincessFai7h
PrincessFai7h
  • 46 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 28 november 2019 - 03:09

Bekijk berichtSyntara, op 19 november 2019 - 12:40, zei:

Dit lijkt me inderdaad wel iets!
We hebben een kamerscherm van bol.com maar dat is niet geschikt daarvoor (ze kunnen er onderdoor) maar ik ga dit zeker bekijken en bespreken met mijn man.
De situatie is momenteel echt onhoudbaar.
We hebben een hele hoop kartonnen dozen (van de TV, van bol.com,...) aan elkaar zitten plakken met een soort van "deurtje" bovenaan waar wij overheen kunnen stappen.
Maar alles hangt vast met plakband en het is echt geen leven zo.
Ik klim dagelijks ongeveer 10x over een muur heen en het kan echt zo niet meer.
Iedere keer als ik iets wil eten dan is het alsof ik op expeditie ga.

Deze avond zag ik echter dat Min Ji zich nu gewoon omhoog trok aan het karton, dan aan de railing en zo op het muurtje sprong.
Weer paniek natuurlijk.
Ze stopt er gewoon NIET mee.
Dat paneel lijkt me dus wel wat, maar ik vraag me af als ze het gewoon niet omver gaat duwen en stampen.
Ze gedraagt zich echt niet ok om eerlijk te zijn.
Ik geef haar alle aandacht dat ik kan maar als ik ook maar 20minuten boven spendeer (om te ontbijten) begint ze zich tegen het karton aan te gooien.
Onze andere kleine, Kiryu, is ondertussen al van de trap gedonderd en was de dag daarna heel erg stil en heeft de hele tijd door geslapen.
Ik heb geen oog dichtgedaan omdat ik er van overtuigd was (dankzij het internet) dat hij een hersenschudding had.
Wel of niet, hij springt in ieder geval niet tegen het karton.
Min Ji is een ander geval :(
Ik probeer dit dus!

Sandra
Sandra

#22 Geplaatst 28 november 2019 - 08:25

Best als je iets afmaakt  direct hoog genoeg maken .
Als je met kleine beetjes verhoogd en ze kan er over groeit haar vertrouwen.
Als je dan weet een beetje hoger doet moedig je haar als het ware aan om het nog is te proberen.  

Als je her ineens hoog genoeg afmaakt  en ze faalt dan zal ze het sneller opgeven  .

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 28 november 2019 - 11:01

Bekijk berichtPrincessFai7h, op 28 november 2019 - 03:09, zei:

Dit lijkt me inderdaad wel iets!
We hebben een kamerscherm van bol.com maar dat is niet geschikt daarvoor (ze kunnen er onderdoor) maar ik ga dit zeker bekijken en bespreken met mijn man.
De situatie is momenteel echt onhoudbaar.
We hebben een hele hoop kartonnen dozen (van de TV, van bol.com,...) aan elkaar zitten plakken met een soort van "deurtje" bovenaan waar wij overheen kunnen stappen.
Maar alles hangt vast met plakband en het is echt geen leven zo.
Ik klim dagelijks ongeveer 10x over een muur heen en het kan echt zo niet meer.
Iedere keer als ik iets wil eten dan is het alsof ik op expeditie ga.

Deze avond zag ik echter dat Min Ji zich nu gewoon omhoog trok aan het karton, dan aan de railing en zo op het muurtje sprong.
Weer paniek natuurlijk.
Ze stopt er gewoon NIET mee.
Dat paneel lijkt me dus wel wat, maar ik vraag me af als ze het gewoon niet omver gaat duwen en stampen.
Ze gedraagt zich echt niet ok om eerlijk te zijn.
Ik geef haar alle aandacht dat ik kan maar als ik ook maar 20minuten boven spendeer (om te ontbijten) begint ze zich tegen het karton aan te gooien.
Onze andere kleine, Kiryu, is ondertussen al van de trap gedonderd en was de dag daarna heel erg stil en heeft de hele tijd door geslapen.
Ik heb geen oog dichtgedaan omdat ik er van overtuigd was (dankzij het internet) dat hij een hersenschudding had.
Wel of niet, hij springt in ieder geval niet tegen het karton.
Min Ji is een ander geval :(
Ik probeer dit dus!

Omver duwen kan volgens mij echt niet. Daarvoor staat het te stevig (tenzij misschien wanneer je het op een rechte lijn zet, want het staat natuurlijk stevig of minder stevig afhankelijk van hoe je het 'vouwt'). Wat ze misschien wel kunnen, is het verschuiven en er zo achterdoor lopen. Maar misschien zou je het op een of andere manier kunnen vastzetten. Al is dat dan weer wel moeilijk zonder iets in de muur te boren.

Moeilijke situatie.. Het zal wel verbeteren wanneer ze wat ouder en rustiger worden, maar ik begrijp dat het veel stress geeft voor jullie!

Bewerkt door Syntara, 28 november 2019 - 11:03.

Elma
Elma
  • 3 katten

#24 Geplaatst 29 november 2019 - 21:43

Ik denk dat je wat strenger moet zijn tegen je katten, zoals ik het ander topic al gezegd heb. Neen is neen en af is af. Volhouden, eventueel met redirection methode (hand voor kat zetten en haar een andere richting uit sturen. Die methode helpt wel. En jij en je huisgenoten moeten consequent volhouden en nooit toegeven.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kittens, vallen, hoogte, gevaar