Spring naar inhoud

- - - - -
Aangeboden

Met pijn in het hart

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.750 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 november 2019 - 10:26

De meeste kennen me wel van op het forum hier. Een tijdje niet actief geweest.
Nu zit ik ondertussen met een heel vervelende situatie. Ik vat het even samen:

Fluffy is een katje die ik heb sinds 2007. Ze wordt dus volgend jaar 13 jaartjes oud. Ze is gecastreerd en in orde met vaccinaties.

De helft van haar leven was ze de enige kat in huis. Het is nooit een grote knuffelaar geweest. Eerder eentje die je zelf op jou moet laten afkomen en dan kan ze wel genieten van een aaike of bij jou in de zetel liggen. Ze slaapt ook heel graag bij mij op bed en kruipt dicht tegen me aan.

Echter naar andere katten toe is ze niet zo liefhebbend. Na de komst van mn andere 2 poezen (Loki en Finn) die ik heb groot gebracht met het papflesje had ze het rijk niet langer voor zich alleen.
Jaren lang heeft ze de 2 anderen getolereerd. Ze mochten soms wel naast haar zitten of op een kleine afstand liggen. Soms wel, soms niet. Hier en daar kregen ze eens een mep en wat geblaas of versperde ze hun de doorgang. Maar gelukkig zijn ze zo braaf hier nooit op te reageren. Dit hield de vrede beetje in huis.

Recent heeft er zich echter een situatie voor gedaan die mij en alle katten heel erg heeft doen schrikken. Op een avond kwam ik thuis van mn werk en trof de jongste 2 aan boven aan de trap. Beide katten hadden een uitdrukking op de snoet die ik nooit eerder heb gezien. Ze leken eerlijk gezegd zelfs een beetje in shock. Ze waren zo aangedaan dat ze jammer genoeg ook naar elkaar toe zijn beginnen blazen en grommen. Fluffy trof ik aan onder de zetel al rillend en blazend. De zetel lag vol urine alsook de vloer en onder de zetel. De plaats op de vloer was open gesmeerd alsof er duidelijk in gerold (gevochten?) was. Echter verder geen plukken haar of zware verwondingen gezien. Enkel lichte schrammen op de neus en lip. De katten waren alle 3 zo van hun stuk dat ze uiteindelijk elkaar gingen aanvallen en er heel wat geblaas, gekrijs en gegrom door het huis heen ging. Zelfs mijn lieve tweeling, broertjes van elkaar, konden elkaar plots rauw lusten.

Onmiddellijk heb ik de katten apart geplaatst en dit een weekje zo gehouden. Met fluffy ben ik meteen naar de dierenarts geweest om ze te laten nakijken. Echter werd ze zo agressief dat deze da weinig tot niks gedaan heeft... Jammer genoeg woon ik niet zo groot en is de ruimte en opties beperkt om ze afzonderlijk te houden, zeker voor langere tijd. Fluf verbleef gedurende die week op zolder maar daar kan ze niet buiten kijken… Geen ideale situatie om een kat gelukkig met te maken. Momenteel heeft zo tijdelijk onderdak bij een vriendin. Dit op aanraden van de dierenarts die zei dat ze volgens hem beter een kat alleen kan zijn. Ook om de rust tussen mn andere 2 te herstellen en om te zien hoe ze zich gedraagt zonder andere katten in huis. Loki sloop steeds de woning door laag bij de grond en schrikte heel snel. Met Finn ging het gelukkig snel een stuk beter. Met veel geduld kunnen zij nu opnieuw samen door 1 deur. Naar Fluffy toe bleven ze echter steeds heel stressvol reageren zonder enige verbetering. Er werd langs beide kanten gekrijst, geblazen en gegromd. Ik vrees een beetje voor hun veiligheid en kan op die manier als ze alle 3 in huis wonen de deur niet uit met een gerust gemoed.

Deze situatie is echt niet houdbaar en ik zoek volop naar een gepaste oplossing. Een oplossing hiervoor is dus met veel pijn in het hart de kat eventueel herplaatsen. Ergens een rustige thuis waar ze terug koningin van haar rijk is. Ik heb reeds een gedragsconsultatie gedaan bij wellopet te merelbeke en 3 dierenartsen bezocht met fluffy. Jammer genoeg zonder veel resultaat. Fluffy wordt ook danig nerveus en agressief naar elke dierenarts dat deze haar moeilijk kunnen onderzoeken. Eén van de dierenartsen heeft ze zelf tot 3x toe aangevallen en kreeg ik de raad ze een spuitje te geven…

Echter is fluf in een huis omgeving niet de kwaadste ☹ Daarom wil ik haar echt graag een kans geven op een goed leven en als dit elders is zal me dit veel pijn doen maar toch voor haar de beste keuze zijn. Volgende week heb ik een afspraak om haar onder sedatie te onderzoeken, bloed en urine te testen, alsook haar te chippen zodat ze wettelijk in orde is. De vorige artsen waren te bang om hier aan te beginnen en stuurden me wandel… Zo kan ook een medische oorzaak worden uitgesloten/behandeld en ben ik en eventuele toekomstig personeel zeker dat er op dat vlak niks mis is.

De onderlinge relatie met de andere 2 katten zie ik eerlijk gezegd heel somber in op dit moment. Daarom zit er naar mijn gevoel weinig anders op dan voor haar een nieuw gouden mandje te zoeken.

Mocht iemand interesse hebben, zelfs al is het voor tijdelijke opvang. Dan hoor ik het graag.

34857109_2532716266754435_7968961094993575936_o.jpg

11934550_1209814532377955_4369998635675858024_o.jpg

Bewerkt door Eibhlin, 27 november 2019 - 10:27.

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 27 november 2019 - 21:48

Oh hoe erg. Heb je failiway Friends al geprobeerd? Dat heeft hier tot een wapenstilstand kunnen leiden, maar meer ook niet. Sienna schreeuwt nog altijd als Butler haar verrast en Lexy heeft vandaag ook nog gejankt omdat Butler hem achterna zat. Ik zit hier dus ook met Butler die niet echt past bij de 2 apen.
Fluffy ziet er nochtans een leuk katje uit, maar op de 2de foto zie je in haar ogen dat ze liever alleen zit. Weet je niet wat er gebeurd is die dag? Ik kan verder niet helpen, alleen maar hopen dat je snel een oplossing vindt. :geluk: :hug: :hug: :hug: :hug

Bewerkt door Elma, 27 november 2019 - 21:48.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.750 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 november 2019 - 09:43

Bekijk berichtElma, op 27 november 2019 - 21:48, zei:

Oh hoe erg. Heb je failiway Friends al geprobeerd? Dat heeft hier tot een wapenstilstand kunnen leiden, maar meer ook niet. Sienna schreeuwt nog altijd als Butler haar verrast en Lexy heeft vandaag ook nog gejankt omdat Butler hem achterna zat. Ik zit hier dus ook met Butler die niet echt past bij de 2 apen.
Fluffy ziet er nochtans een leuk katje uit, maar op de 2de foto zie je in haar ogen dat ze liever alleen zit. Weet je niet wat er gebeurd is die dag? Ik kan verder niet helpen, alleen maar hopen dat je snel een oplossing vindt. :geluk: :hug: :hug: :hug: :hug

Ja al vanalles geprobeerd. Feliway had vorig jaar al geprobeerd maar leek niets te veranderen. Er zat in de woonkamer en boven eentje.
Het was bij mij ook dagelijks geblaas en geklaag. Finn viel haar op zijn beurt nu ook wel vaak lastig. Ze is een stuk kalmer bij mn vriendin. Ben er dinsdag bij geweest en ze lijkt wel comfortabel zonder de andere 2. Finn zelf is ook minder nerveus vind ik. Hij is iets zachter geworden nu fluf uit huis is.

Via die gedragsconsulente heb ik ook al es veranderingen enz aangebracht in de hoop dat het zou beteren. Maar alle moeite ten spijt doet het niks uit. Op elk verdiep hebben ze ligplaatsen, schuilmogelijkheden, kattenbakken, eten en drinken. En toch bleven ze elkaar lastig vallen.

Wat er juist gebeurd is heb ik het raden naar jammer genoeg. Sowieso heeft het een enorme indruk nagelaten. Had iet iets eerder thuis geweest blijf ik maar denken...

Ik hoop ook dat er iets uit de bus komt. Ben al een week aan het opzoeken, rondvragen, opvangen zoeken en de websites uitpluizen. Ik wil fluf ook ondertussen ergens comfortabel huisvesten. Mn vriendin wil ze maar tot zondag bijhouden en begrijp dat wel. Alleen jammer dat ze niet gewoon nog 1 weekje langer kan blijven. De opties die ik nu heb zijn ofwel weer op mijn zolder met het risico dat loki weer in de stress schiet, mn ma haar verranda en de ramen naar de woning afplakken zodat haar kat ze niet ziet en omgkeerd, of de berging bij mn vriend thuis.  :(

Bewerkt door Eibhlin, 28 november 2019 - 09:45.

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 november 2019 - 20:17

Dat is ook geen oplossing. Een kat moet zich kunnen bewegen. Heb je de asiels in de omgeving al aangesproken om eventueel mee te helpen voor een gouden mandje?

PS. We kunnen geen foto's meer zien vanaf tinypic.com. Liefst dus vanaf je eigen pc posten. Dit lees je op hun site:

TinyPic is gestopt
Vanwege het onvermogen om een hoogwaardige gratis digitale service te ondersteunen die 100% van zijn inkomsten haalt uit steeds lagere inkomsten op locatie, heeft TinyPic zijn activiteiten stilgelegd. Zoals eerder aangekondigd op deze website, was 16 september 2019 de laatste dag voor onze gebruikers om toegang te krijgen tot hun accounts om hun afbeeldingen te downloaden.Wat moet u nu doen?We raden aan om ons zusterbedrijf, Photobucket, te bekijken voor het hosten van afbeeldingen. Ze bieden momenteel een onbeperkt imagehosting- en opslagplan voor $ 5 per maand (regelmatig geprijsd op $ 11,99 per maand). We willen u persoonlijk bedanken voor het kiezen van TinyPic als uw hostingservice. Velen van jullie hebben onze diensten gebruikt sinds we in april 2004 zijn gestart.

Bewerkt door Elma, 28 november 2019 - 20:20.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.750 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 30 november 2019 - 06:31

Ja ik ben volop aan het zoeken en rondhoren. Jammer genoeg helpen veel opvangen en organisaties enkel zwerfkatten.
Via via kreeg ik gisteren bericht dat ze bij catpower terecht zou kunnen.
Maar ik zie op hun site dat de katten daar in kooien zitten naast elkaar.
Dat gaat voor haar ook echt geen goeie situatie zijn vrees ik. Als andere katten haar stress bezorgen, daar ziet ze er nog meer.

Dat tinypic ding komt altijd automatisch onder al mn posts.
Zal vast mn banner zijn die ik er ooit es onder gezet heb. Keer zoeken om die weg te halen. :)

*opgelost*

Bewerkt door Eibhlin, 30 november 2019 - 06:32.

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 30 november 2019 - 18:47

Ik kan je niet helpen. In het asiel van Genk zouden ze haar wel kunnen opnemen, maar of ze ooit geadopteerd wordt is een vraag. Ze is al ouder hé. Ik wens je veel succes.
Groetjes van Elma

Ida
Ida
  • 403 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 02 december 2019 - 05:52

Oei, zo jammer. Ik lees het nu pas. Zondag is al gepasseerd, heb je al een oplossing gevonden?
Op facebook zijn wel heel wat groepen waar je ze kan opzetten en zo bereik je wel veel mensen die op zoek zijn naar een katje.
Ik denk dat je daar de meeste kans maakt. Ofwel moet je ergens een plaats vinden waar je de iets oudere mensen kan bereiken. Héél véél succes alleszins.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden