Spring naar inhoud

- - - - -

Opgelet: Medicatie toedieningswijze altijd goed nazien

toedieningswijze medicatie

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 december 2019 - 18:26

Ik heb een dikke stommiteit gedaan gisteren.
Ik had een paar weken geleden van onze DA Advocate van Bayer gekregen omdat er een mogelijk longworm was bij Lexy. Gisteren moest ik de 2 tube geven om mogelijke eitjes te doden. Ik gaf het hem en hij spartelde zo hard tegen dat hij maar een paar druppels heeft binnen gehad. Gelukkig, want vannacht heeft hij meerder keren slijm overgegeven en ook gesnord maar met een snurkgeluid. Vandaag bleef hij op zijn kussen liggen. Ik vond hem er apathisch uitzien, hij at al 2 dagen niet en dronk ook niet, dus naar de DA. Bleek dat die medicatie een pipet was die ik in de nek had moeten geven en ik heb het hem in de mond gegeven. :scared: Ik heb hem dus eigenlijk vergiftigd. Gelukkig was hij zo slim om het meeste terug uit te spuwen, maar hij heeft toch een paar druppels binnen gehad.
Nu is hij bij de DA (vervangster), want hij moet aan het infuus. Vanavond rond 22u zal ze me een update geven.
Ik heb dus mijn eigen kat vergiftigd omdat ik niet meer wist dat het een pipet was voor in de nek en het als medicatie in zijn mond heb gedaan. Ik hoop dat hij nog goed komt en dat er geen beschadiging is van een orgaan.
Sienna mist haar vriendje al, hij is pas weg, maar ze ruikt het dat hij er niet is. :catcurs  Ik heb angst dat hij het niet haalt.
Hij was altijd de vrederechter tussen Sienna en Butler. Sienna zou hem heel erg missen, haar maatje.

Lexy-cut.jpg

Advies voor jullie allen als je een herhaling van medicatie moet doen na een tijdje. Schrijf het goed op hoe het moet toegediend worden. Deze "pipet" was niet duidelijk een pipet.

Bewerkt door Elma, 02 december 2019 - 23:03.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2 Geplaatst 02 december 2019 - 18:37

Ai nee, ik duim dat hij helemaal in orde komt!
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.915 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 december 2019 - 18:43

Oei :(
Hoop dat het goed komt. Veel beterschap gewenst Lexy en Elma :hug:

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 december 2019 - 18:49

Bedankt. Ik heb momenteel een heel klein hartje. :catcurs Stom stom van mij. Daarom wilde ik iedereen waarschuwen. Een ongeluk is zo snel gebeurd.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 02 december 2019 - 23:06

Juist de DA gebeld. Ze heeft hem een infuus gegeven met een pijnstiller en iets tegen misselijkheid. Hij moet nog tot morgenavond bij haar blijven, want hij kan nog 24u nadien stuipen krijgen van dat product. Voorlopig gaat het goed met Lexy. Maar ik blijf toch ongerust en ik heb zo'n schuldgevoel dat ik hem vergiftigd heb. :scared:
Groetjes van Elma

Ida
Ida
  • 403 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 december 2019 - 05:36

Oei, zo erg. Ik duim héél héél hard mee dat het helemaal goed mag komen !!!
Ik krijg er zelf al de tranen van in mijn ogen. Véél sterkte Elma !

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 december 2019 - 14:38

O das schrikken :s
Hopelijk komt hij er zonder kleerscheuren vanaf

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 03 december 2019 - 21:13

Hij is terug thuis en ligt te snorren, maar is dat van geluk of van pijn, dat weet ik niet. Hij heeft bij de DA geen kattenbak gebruikt want hij gaat altijd in de tuin. Eten wilde hij ook niet, hoe erg ze hem ook heeft aangemoedigd en verwend. Thuis heeft hij zijn gebruikelijke mousseline met wat warm water opgegeten en ook dat van de andere katten, die niet kwamen opdagen. Dan is hij in zijn mand mand gaan liggen en heeft daar verder liggen snorren. Toen ik hem buiten in de tuin zette reclameerde hij. Hij had echt geen zin om te plassen. Nochtans is zijn blaas goed vol door die infuus, volgens de DA. Nu ligt hij dus in zijn korf "gelukkig" te snorren. Ik heb juist de DA terug gebeld omdat hij niet wilde plassen en ik moet haar om 3u15 terugbellen als hij nog niet buiten is geweest. Ik ben dan gelukkig nog op, maar haar moet ik wakker bellen. Was geen probleem zei ze.
Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 december 2019 - 22:21

Gewijzigde situatie: Niet bellen. We zijn pillen gaan halen. Diazepam om de spieren te ontspannen, want die pipet kan verkrampingen van de spieren veroorzaken, dus misschien dat hij daarom niet wil plassen. Hij kreeg ook nog Minipress. Dit moet hij 3x per dag een halve pil van nemen tot hij plast. Ik hoop dat hij snel een plasje wil doen, want zolang moeten we hem in het oog houden. Ik hoop dat hij geen nierschade heeft opgedaan, maar dat zou niet zijn volgens de DA.
Groetjes van Elma

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 december 2019 - 12:08

Oei Elma, ik lees het nu pas.....
Hoe is het met Lexy ondertussen?
Heeft hij al willen plassen?   Hopelijk is hij snel terug de oude.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Syntara
Syntara
  • 3.156 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 04 december 2019 - 12:47

Ik duim voor hem!

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 04 december 2019 - 20:38

We hebben hem dus Diazepam 1 mg en Minipress moeten geven, 3x per dag. Maar van die Diazepam werd hij zo slaperig. Hij lag daar maar in zijn mand. Hij is wel een paar keren buiten geweest en heeft ook gesproeid (hij is nochtans gecastreerd, maar er zit een mol in de tuin), maar we waren er toch niet gerust op. Dus vanavond terug naar de DA en die voelde dat zijn blaas toch nog goed vol was. Dus een sondage gedaan. Nu is zijn blaas leeg, maar ik moet hem nog x per dag die pillen geven en zaterdag bellen.
Toen we thuis kwamen, kon hij niet rap genoeg uit zijn reistas komen en hij kon al veel actiever lopen. Hij was preies blij dat die druk van zijn blaas was. Maar ik geef hem met tegenzin die pillen, want dan gaat hij zich weer slaperig voelen.

Groetjes van Elma

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.915 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 05 december 2019 - 00:16

Diazepam=valium, dus normaal dat hij daar slaperig van wordt. Ik begrijp dat hij dat moet nemen tegen de verkramping van de spieren, anderzijds vraag ik me af of dat ook niet werkt op spieren van zijn blaas waardoor hij nog moeilijker kan plassen. Het is maar een bedenking hè, het is zeker niet mijn bedoeling om je ervan te overtuigen deze niet te geven. Als je zou twijfelen eerst best bespreken met jouw dierenarts. Zou het een idee zijn om een kattenbak in zijn buurt te zetten zodat hij ,nu hij slaperig is, niet naar buiten hoeft om te plassen. Misschien staat er al één en begrijp ik dat verkeerd omdat je zei dat hij meestal buiten gaat plassen. Goed dat de druk nu weg is van zijn blaas in ieder geval. Ik weet het niet zeker maar zou hij -indien zijn niertjes zouden beschadigd zijn- wel eten en drinken? Dat doet hij nu wel dacht ik.Toen onze Miloh zijn nierwaarden zo slecht waren van de Metacam had hij totaal geen eetlust meer.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 05 december 2019 - 00:17.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.915 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 05 december 2019 - 10:00

Bedenk me nu : als de spieren slapper zijn zou het net gemakkelijker moeten zijn om te plassen. En als hij terug kan plassen zal de diazepam misschien niet meer nodig zijn. Spieren in de pootjes en andere kunnen ook even minder kracht hebben door de diazepam en de vermoeidheid die het kan teweeg brengen. Alles best dicht in zijn omgeving zetten dat hij weinig moeite moet doen.

Elma
Elma
  • 3 katten

#15 Geplaatst 05 december 2019 - 21:47

Hij eet vrij goed. Regelmatig gaat hij naar zijn droge brokken en zijn nat voer eet hij volledig op. Hij gaat ook buiten, maar wat hij daar doet weet ik niet. We hadden de kattenbak voor de kittens op een plastieken doos (voor de afval) gezet en vanmorgen lag daar een plas in. Lexy heeft alleen toen hij nog kitten was, de kattenbak gebruikt, nadien toe hij buiten kon, verkozen al onze katten eigenlijk de tuin, zelfs nu met 2 "trillers voor mollen", die toch voor hen een ongekend lawaai maken. Maar hij is wel sloom van die Diazepam. Ik pak het zelf ook tegen de prikkelbare darm, dus ik weet wat het met je doet. Ik was er eigenlijk niet echt voor dat hij dat meerdere dagen zou moeten pakken (1 mg), maar de DA (is nog niet zo lang afgestudeerd) stond erop dat ik het gaf. Ze had feedback gevraagd aan iemand die ze contacteert als ze niet zeker is. Zaterdag moet ik haar terug bellen en dan zien we wel. Ik zou dan graag alle medicatie stoppen, want je wordt wel verslaafd aan Diazepam. Hij kan wel nog wandelen zonder problemen en ook op plaatsen springen die wat hoger gelegen zijn (zoals zijn lievelingsmand in karton). Ik heb wel de indruk dat hij goed beseft wat hij wel of niet kan. Maar ik hou hem natuurlijk in het oog, tot 's ochtends 7u30. Hij krijgt nu nog 2x 1 mg Diazepam, om 22u en om 6u. Dan is het toch nacht en kan hij goed slapen. :cat
Ik wou dat ik zo goed kon slapen als hij.

Groetjes van Elma