Spring naar inhoud

- - - - -

Besmettelijke huiduitslag - Katrienewiel/schimmelinfectie

huiduitslag besmettelijk personeel

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#46 Geplaatst 13 januari 2020 - 07:37

Zoals ik al eerder zei: je bent je dieren niet goed aan het behandelen.
Ze blijven elkaar constant besmetten.

Schimmel moet je 5 weken behandelen, ALLE katten.
Allemaal op dezelfde manier want anders ga je bezig blijven en de schimmel nooit uit je leefomgeving krijgen.

Nu ben je al zoveel weken bezig en nu Lexy zijn plekken terug zijn, ga je al de rest ook weer herbesmetten

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#47 Geplaatst 13 januari 2020 - 22:02

Ik weet niet zeker of het nu een nieuwe aanval van schimmel is. Hij had eergisteren een witte rand onderaan zijn oor. We veronderstelden dat het schimmel was, maar met die olie in zijn oor te doen tegen de oormijt, was die witte vlek weg en ze komt niet terug. IK heb toen ook Daktacort in zijn oren gesmeerd. Hij had vandaag alleen wat bruine velletjes in zijn gehoorgang. Is dat dan schimmel? Ik weet het niet. Kan ook oormijt zijn. Ik heb hem gisteren met verdunde Imaverol gewassen en Butler en Sienna ook. Ik heb alle ligplaatsen ook gesproeid met die verdunde Imaverol en vandaag die olijfolie in zijn oren gedaan en ook Butler ermee behandeld want hij had ook wat vuile oren. Ik begin te denken dat het geen schimmel is maar oormijt.
We zijn bezig van 6/12 en hebben ze allemaal behandeld met Imaverol tot vorige week. We hebben ook Daktacort gesmeerd op de plekjes. Itrafungol verdragen ze niet en Ketufungol ook niet echt. We gaan living en keuken foggen zodra ze beter zijn.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Féline
Féline
  • 1.864 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 13 januari 2020 - 22:45

Elma, op 13 januari 2020 - 22:02, zei:

Ik weet niet zeker of het nu een nieuwe aanval van schimmel is. Hij had eergisteren een witte rand onderaan zijn oor. We veronderstelden dat het schimmel was, maar met die olie in zijn oor te doen tegen de oormijt, was die witte vlek weg en ze komt niet terug. IK heb toen ook Daktacort in zijn oren gesmeerd. Hij had vandaag alleen wat bruine velletjes in zijn gehoorgang. Is dat dan schimmel? Ik weet het niet. Kan ook oormijt zijn. Ik heb hem gisteren met verdunde Imaverol gewassen en Butler en Sienna ook. Ik heb alle ligplaatsen ook gesproeid met die verdunde Imaverol en vandaag die olijfolie in zijn oren gedaan en ook Butler ermee behandeld want hij had ook wat vuile oren. Ik begin te denken dat het geen schimmel is maar oormijt.
We zijn bezig van 6/12 en hebben ze allemaal behandeld met Imaverol tot vorige week. We hebben ook Daktacort gesmeerd op de plekjes. Itrafungol verdragen ze niet en Ketufungol ook niet echt. We gaan living en keuken foggen zodra ze beter zijn.

Waarschijnlijk kan een goede dierenarts je verder helpen Elma.

Elma
Elma
  • 3 katten

#49 Geplaatst 13 januari 2020 - 23:35

Féline, op 13 januari 2020 - 22:45, zei:

Waarschijnlijk kan een goede dierenarts je verder helpen Elma.
IK ben al 3 keer naar de DA geweest. 1 keer naar die van het asiel en 2 keer naar mijn eigen DA. Die zei Imaverol gedurende 5 weken 1x per week en Daktacort gedurende 10 dagen. Het probleem is dat ze ziek worden van de pillen die ze kregen van de DA van het asiel. Ze verdragen noch itragungol, noch ketofungol.

Bewerkt door Elma, 13 januari 2020 - 23:36.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#50 Geplaatst 14 januari 2020 - 22:50

Toch naar de DA geweest voor een volledig onderzoek. De schimmel is weg, maar we moeten ze nog allemaal 2x met Imaverol wassen, voor de zekerheid. Dan zijn ze 7 weken behandeld. Lexy moet nog oordruppels krijgen, want er is een kleine ontsteking op de plaats waar hij zich open gekrabd had, onderaan zijn oorschelp. Ze heeft ook bloed getrokken om alles eens goed na te kijken of Lexy niet iets heeft overgehouden van die vergiftiging met die pipet.
Morgen gaan we de fog-machine halen bij het asiel om living en keuken nog eens een laatste beurt te geven. Hopelijk is dan alles voorbij.
Dit jaar gaan we een sabbatjaar nemen qua opvang kittens. :catrollover

Groetjes van Elma

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#51 Geplaatst 15 januari 2020 - 08:42

Toch goed nieuws dat de schimmel weg is  :duim:
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#52 Geplaatst 15 januari 2020 - 19:05

Ja, nu nog de 2de behandeling van oormijt en dan .... rust. :loveshower: Dan kan ik eindelijk aan mijn eigen gezondheidsproblemen beginnen werken. :scared:
Groetjes van Elma

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#53 Geplaatst 15 januari 2020 - 19:18

:duim:
Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.864 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 15 januari 2020 - 19:46

Elma, op 14 januari 2020 - 22:50, zei:

Toch naar de DA geweest voor een volledig onderzoek. De schimmel is weg, maar we moeten ze nog allemaal 2x met Imaverol wassen, voor de zekerheid. Dan zijn ze 7 weken behandeld. Lexy moet nog oordruppels krijgen, want er is een kleine ontsteking op de plaats waar hij zich open gekrabd had, onderaan zijn oorschelp. Ze heeft ook bloed getrokken om alles eens goed na te kijken of Lexy niet iets heeft overgehouden van die vergiftiging met die pipet.
Morgen gaan we de fog-machine halen bij het asiel om living en keuken nog eens een laatste beurt te geven. Hopelijk is dan alles voorbij.
Dit jaar gaan we een sabbatjaar nemen qua opvang kittens. :catrollover

Een sabbatjaar is waarschijnlijk het beste voor jou, en jouw katten lieve Elma.
Trop is teveel, nu is joùw gezondheid het belangrijkste

Elma
Elma
  • 3 katten

#55 Geplaatst 15 januari 2020 - 20:21

Ja, op 6 jaar tijd hebben we 72 kittens opgevangen, onze eigen apen niet inbegrepen, want die hebben we ook eerst opgevangen, om te zien of Misty onze toenmalige oude kattin, ze wel wilde aanvaarden. Omdat we er 2 genomen hadden, hebben we geen problemen gehad. Misty heeft de eerste dag eens flink geblazen en dat hebben die apen direct verstaan en gerespecteerd. Misty was zo'n kattin van "geef me eten en een plaats om te rusten en laat me gerust". Alleen 's nachts kwam ze op de leuning van mijn zetel zitten, om me gezelschap te houden. Ze duldde ook de 2 apen in haar buurt, maar ze moeste wel van haar af blijven.
Lexy & Sienna & Misty bruine mand.jpeg

Na een tijdje mochten ze meer in haar buurt komen

Sienna hangmat Misty erboven.jpg

en haar laatste dag heeft Lexy haar de hele dag gezelschap gehouden, omdat ze blind geworden was

Misty laatste dag Lexy neemt afscheid.JPG

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#56 Geplaatst 18 februari 2020 - 21:17

Lexy blijft toch problemen hebben met zijn oren. Er komt gemakkelijk bruine smurrie in, zo van die heel dunne korstjes. Ik ben nu gestopt met die olijfolie tegen de oormijt, want ik heb zo'n vermoeden dan die olie de oorzaak is van die die "korstjes". Nu ben ik bezig met Oto Aid. Dat is een oorreiniger. Dat ziet er nu al wat beter uit. Maar hij krabt zich toch zo graag en dan zie ik weer krabwonden op zijn oorschelpen. :censored:
Groetjes van Elma

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#57 Geplaatst 19 februari 2020 - 07:43

Elma, op 18 februari 2020 - 21:17, zei:

Lexy blijft toch problemen hebben met zijn oren. Er komt gemakkelijk bruine smurrie in, zo van die heel dunne korstjes. Ik ben nu gestopt met die olijfolie tegen de oormijt, want ik heb zo'n vermoeden dan die olie de oorzaak is van die die "korstjes". Nu ben ik bezig met Oto Aid. Dat is een oorreiniger. Dat ziet er nu al wat beter uit. Maar hij krabt zich toch zo graag en dan zie ik weer krabwonden op zijn oorschelpen. :censored:
Krijgt hij ook pipetten Stronghold? Normaal 3 x dacht ik met telkens 2 weken tussen.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#58 Geplaatst 19 februari 2020 - 21:11

Neen, hij krijgt alleen Strectis pipetten en nu olijfolie en Oto Aid. Het is alleen zijn rechteroor dat die vuile smurrie heeft. Die oorreiniger is wel goed, maar die olijfolie ook, maar geneest het geheel toch niet. Hij krabt zich regelmatig open rond zijn oren. Ik denk dat zijn afweersysteem verslechterd is door die Advocat die ik hem in december per ongeluk in de bek gegeven heb (was maar klein beetje). Hij kreeg toen een infuus en moest nadien gesondeerd worden omdat hij bij de DA niet wilde plassen. Sindsdien is hij toch wel wat "luier" geworden. Mijn man wil niet direct naar de DA gaan, maar ik zou toch graag willen gaan. Dan kan ik bij haar ook die Stronghold vragen, of Advocat (zou er ook goed tegen zijn). Dit lees ik op een site:
Wat is de behandeling van oormijt?
Een oormijtinfectie wordt behandeld met pipetten die in de nek worden toegediend. (Advocate/Stronghold®). Deze pipetten werken niet alleen tegen de oormijt, maar ook tegen vachtmijt, vlooien en sommige wormen.
Soms kan het nodig zijn om de gehoorgang met een oorreiniger te reinigen en bij ernstige gevallen kan het nodig zijn om een oorzalf in te zetten om de bijkomende ontsteking te behandelen. Het wordt aangeraden de behandeling met de pipetten na 4 weken te herhalen en alle dieren in het gezin te behandelen, ook wanneer deze geen klachten hebben.

Bewerkt door Elma, 19 februari 2020 - 21:19.

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#59 Geplaatst 20 februari 2020 - 20:58

We zijn naar de DA geweest. Hij heeft geen oormijt, alleen een vuil oor. Misty had dat ook, destijds. Regelmatig uitspoelen met een oorreiniger. We hebben hem ook een pipet Stronghold gegeven en de volgende pipet ligt klaar.
Groetjes van Elma

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#60 Geplaatst 21 februari 2020 - 07:33

Elma, op 20 februari 2020 - 20:58, zei:

We zijn naar de DA geweest. Hij heeft geen oormijt, alleen een vuil oor. Misty had dat ook, destijds. Regelmatig uitspoelen met een oorreiniger. We hebben hem ook een pipet Stronghold gegeven en de volgende pipet ligt klaar.
Kwaad kan het inderdaad niet. Dus zeker geen slecht idee :)
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: huiduitslag, besmettelijk, personeel