Spring naar inhoud

- - - - -

Kat bang van dekens?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 december 2019 - 19:33

Haai,

Een 2 weken geleden deed Lily erg raar naar - wat wij dachten - Sierra. Sierra lag onder een dekentje (as usual, een Sphynx zijnde). En plots keek Lily of ze een spook zag. Ze sluipte richting Sierra met oren plat achteruit en dikke staart, een heel agressieve aanblik. Zelfs na haar op te nemen en weg te zetten, bleef ze richting Sierra sluipen op die manier. Ik ben dan naast Sierra gaan zitten uit voorzorg en na een tijd stopte Lily. Daarna deed ze terug normaal en is het niet meer voorgekomen.

Maar daarnet had ze weer een rare reactie. Ik zit / half lig op de zetel met een dikke deken over me zoals elke avond (een andere deken dan in vorige situatie). Stukken van de deken hingen van de zetel omlaag. Ik ben met haar favoriete speelstok met veren aan met haar aan het spelen. Omdat ik korte bruuske bewegingen maakte, klopte mijn hand tegen de deken en Lily schrok van de deken die bewoog. En ze vond het stuk deken dat iets verder omlaag hing ook duidelijk eng (te zien aan hoe ze ineens deed).

Lily is van niet veel bang. Ze is nu een dikke 2 maanden bij ons - ze is 10 à 12 jaar en heel speels. En buiten de stofzuiger hebben we nog niets gezien waar ze bang van heeft. Wat is dit met dekens en hoe kunnen we dit oplossen? Want we willen natuurlijk niet dat ze Sierra iets zou doen gewoon wegens een deken...
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 december 2019 - 20:06

Jachtinstinct ?
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 december 2019 - 21:29

Geen idee, ze lijkt echt bang en niet excited...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 december 2019 - 22:46

Als er onze het deken iets beweegt weten ze niet wat er onder zit. Hier nemen ze een jachthouding aan..maar zijn wel heel voorzichtig als ze er naar toe gaan. Als er dan ineens een andere kat onder verdaan komt schrikt mn andere kat ook. Kan dat het niet zijn?? Ander is filmen..want vanuit dit verhaal is er weinig zinnigs over te zeggen.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 december 2019 - 12:58

Topic mag dicht en verwijderd worden.
Heb elders raad gekregen.