Spring naar inhoud

- - - - -

Moon'tje is ziek (opgenomen)

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Féline
Féline
  • 1.864 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 26 december 2019 - 11:27

HelpLuckyvinden, op 26 december 2019 - 09:00, zei:

Bedankt Ida...nog een uurtje en we mogen vertrekken. Blij en tegelijkertijd ook een beetje zenuwachtig. Ik vraag me af hoe ze gaat reageren als ze thuis komt : gaat ze blij zijn? zal ze boos zijn en koppen? Enfin, zolang ze maar begint te eten dat is het belangrijkste ;)

Mijn xxx en Dylan's koppekes gaan uit naar Moon'tje !

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#17 Geplaatst 26 december 2019 - 12:08

Ik wens Moontje het allerbeste xxx

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.046 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 26 december 2019 - 20:54

Féline, op 26 december 2019 - 11:27, zei:

Mijn xxx en Dylan's koppekes gaan uit naar Moon'tje !

lilymaya, op 26 december 2019 - 12:08, zei:

Ik wens Moontje het allerbeste xxx

Bedankt !

Ons Moon'tje is terug naar de dierenarts.

Deze morgen kreeg ze nog vocht toegediend voordat we ze meenamen naar huis maar geen glucose meer omdat dit de honger kan stillen en ze moet eten. De da heeft ook bloed kunnen trekken, er was geen verdoving nodig.
Thuis gekomen ging ze naar één van haar waterbakjes, tastte erin met haar pootje maar dronk amper.
Ze gaf nadien over, gelukkig maar één keer.
Ze is verschillende keren naar haar waterbakjes gegaan en is zelfs in de pompbak gaan zitten, telkens met haar pootje heel veel gewroet in het water maar het drinken wou precies niet lukken. Enkel nog een tweede keer later op de dag een paar slokjes.
We hebben haar Mi-amor gegeven, haar brokjes voorgeschoteld en een garnaaltje ; ze wou niets eten.
Het is enkel gelukt om haar een heel klein beetje krachtvoer die we meekregen van de da te laten binnen houden.
Plassen deed ze 2x in de zetel op een plaid. Dit kan komen doordat ze bij de da niet in de kattenbak kon maar daar ligt een soort doek onder haar waar ze op kan plassen. Waarschijnlijk dat ze daar de link nog mee legde.
De tweede keer had ik haar na haar plasje in de kattenbak gezet, daar bleef ze een tijdje gewoon liggen :(
Ze heeft ook veel gehuild. In het begin dachten we nog ; ze komt thuis, is een paar dagen bij de da gebleven en moet acclimatiseren en daarom huilt ze of "praat" ze.
Ze heeft op verschillende plaatsen in huis gelegen en regelmatig gehuild/gemiauwd, geen minuut geslapen.
Echt niet tot rust komen dus.
Er was een moment dat ze op het matje lag aan de achterdeur en ik stond naast haar af te wassen.
Ik had muziek opgezet die ik vond op youtube die relaxerend zou werken voor katten (vond het zelf ook rustige muziek). Een paar keer ben ik bij haar gaan zitten als ze huilde, daarna terug verder de afwas gedaan en op een zeker moment had ze haar hoofdje tegen haar pootje aangelegd alsof ze in slaap ging vallen.
Ik had eerder het idee -omdat ze voordien een paar keer gehuild had- dat ze aan het "gaan" was.
We dachten het allebei op een zeker moment en zagen dat voor haar niet meer zitten om terug te gaan bij de dierenarts vanavond.
Mijn vriendin had voordien gebeld om te melden dat ze niet at en amper dronk en de da had ons aangeraden om haar deze avond terug te brengen of op zijn minst langs te gaan zodat ze nog wat vocht kon toedienen.
Het voelde voor ons allebei niet goed aan om terug te gaan met haar als ze tekenen gaf dat ze niet meer kon en met een katje die al bijna een hele dag zat te jammeren.
We belden dus terug in de hoop iets meer te weten over haar bloeduitslag maar het labo was het nog niet komen ophalen.
En de da overtuigde ons dan van haar wel terug te brengen, anders zou ze uitdrogen.
We hebben dan de klik gemaakt en haar terug gebracht.

Ze heeft haar nog eens grondig onderzocht ; nog eens in haar muiltje gekeken en keel, koorts genomen (37,2 = te laag , is normaal aangezien ze niets gegeten heeft), aan haar buik gevoeld en Moon trok zich ook niet weg = lijkt geen pijn te hebben als ze aan haar buik komt. Haar adem rook wel, dus het zouden haar nieren kunnen zijn.
Bij de dierenarts huilde Moon ook niet en tijdens haar verblijf de vorige dagen heeft ze ook niet gehuild.
Ze ligt nu onder de lamp, kreeg glucose en vocht.
Morgenvoormiddag zullen we meer weten over haar bloeduitslag.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 26 december 2019 - 20:56.

Elma
Elma
  • 3 katten

#19 Geplaatst 26 december 2019 - 21:20

Duimen, dat is alles wat ik voor je kan doen. :rub:
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Ida
Ida
  • 447 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 27 december 2019 - 05:11

Oh, zo jammer! Dit is niet wat we hadden gehoopt! We blijven duimen. Veel sterkte!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.046 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 27 december 2019 - 18:00

Bedankt voor alle steun !

Deze voormiddag kregen we het slechte nieuws dat de bloedwaarden van Moon'tje heel slecht stonden. O.a. haar nieren maar ook andere waarden. Deze middag in Moon'tje in ons bijzijn ingeslapen bij de dierenarts.
http://www.kattensit.../62829-moontje/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#22 Geplaatst 27 december 2019 - 19:45

:cry:  :hug:
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#23 Geplaatst 27 december 2019 - 20:14

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos