Spring naar inhoud

- - - - -

Moon'tje

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#16 Geplaatst 31 december 2019 - 07:58

Die foto van Luna en Moon onder de deken, zo grappig. Je gaat goed met het verlies om.  :hug:
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 januari 2020 - 11:17

Ik weet dat niet zo zeker of ik er goed mee omga. Merk dat het op alles zijn weerslag heeft en dit is een periode waar ik andere jaren ook al niet zo sterk in mijn schoenen sta. Vorige week was zwaar, nu begint het gemis en het besef groter te worden. Wel denk ik dat het me helpt om iets te doen met mijn verdriet en hier nu en dan eens komen schrijven over (naar) Moon, kan daar misschien in helpen. Het is dan ook fijn om te merken dat er nog mensen meelezen. Bedankt..

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#18 Geplaatst 03 januari 2020 - 14:53

Een dier verliezen is niet gemakkelijk. Niet iedereen begrijpt hoeveel pijn het kan doen omdat niet iedereen om dieren geeft en dan kan je niet eender waar met je verdriet heen. Hier komen praten of vertellen kan dan eens deugd doen omdat we hier dat wel verstaan  :hug:
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 09 januari 2020 - 01:05

Ik mag gelukkig niet klagen over de mensen die ons omringen op dat vlak. Zowel mijn moeder, broer als schoonzus ; we kunnen er altijd over praten en zij hebben ook een traantje gelaten. Ongeveer een half jaar geleden stierf Kleintje, de kat van mijn broer en schoonzus ; we waren er ook allemaal het hart van in. Ik wens dat aan iedereen die een dier of persoon verliest dat ze goed omringd worden op dat vlak, dat is zo belangrijk in een verwerkingsproces.

Onze Miloh heeft de eerste dagen/week getreurd en vraagt om meer aandacht dan voordien. Die geven we hem zoveel mogelijk.
Soms, bij het spelen, ging het er wel eens wild aan toe tussen Miloh en Moon. Miloh werd (denk ik) soms iets te wild voor haar en ons Moon schreeuwde dan (figuurlijk) heel het huis bij mekaar. We kwamen daar ook telkens tussen, het gebeurde gelukkig niet elke dag. Wat ons steeds wel opviel is dat Moon nadien soms zelf terug naar Miloh ging om hem uit te dagen. Hoe vaker we het spelen observeerden hoe meer vragen we ons stelden of dit echt wel aanvallen was van onze Miloh. Omdat Moon vaak het spelen en crossen door het huis startte en op bepaalde momenten (wanneer Miloh achter haar liep, wat ze voordien dan zelf had gedaan ;) ) verstopte ze zich dan ergens -bijvoorbeeld onder een kast- en natuurlijk sloeg Miloh dan met zijn pootjes naar haar. Maar ze riep soms al voordat hij aan haar kwam. Ze verstopte zich ook regelmatig achter het gordijn aan de keukendeur en wachtte tot hij afgerend kwam om nadien goed te slaan met haar pootjes tegen het gordijn. Miloh kreeg dan het gordijn met een stevige klop tegen zijn neus ofzo. Het was soms echt moeilijk om uit te maken.
Nu ik er terug over nadenk herinner ik me ook dat wanneer zij en Miloh mekaar kruisten, nadat de één uit een andere kamer of van buiten kwam, Moon onmiddellijk naar hem toeliep om hem kopjes te geven en tegen hem aan te wrijven.
De dag dat Moon terug mocht komen naar huis (maar 's avonds terug binnen moest daar ze niet at), begroette ze Miloh ook onmiddellijk. Hij liet zich begroeten maar maakte verder geen aanstalten om te spelen, bleek aan te voelen dat ze zich niet goed voelde.

Met Luna was het anders. Moon stond altijd wat "hoger" dan Luna.
Luna kon niet zomaar om het even wanneer naar Moon toegaan.
Soms accepteerde Moon haar in haar buurt, soms niet ; dan sloeg ze even met haar pootje of maakte een geluid zodat Luna afstand hield. De momenten daarentegen dat Moon wel Luna tolereerde in haar buurt en ze begonnen te spelen stond het huis bijna letterlijk op zijn kop.
Dat konden we bijna niet volgen wanneer die beiden door het huis crosten.
We noemden hen dan de " sisters of crime " ; zo wild samen ;)
Hun wilde speelmomenten duurden ook langer, totdat ze beiden uitgeteld waren.

Miloh en Luna speelden voordien ook al samen, nu nog maar het duurt minder lang.
Miloh is ook al wat ouder, ik weet niet of het daardoor komt.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar we merken al een paar dagen dat Luna meer praat tegen ons en ze steekt ook meer kattenkwaad uit.
Er zijn zaken waarvan dat Luna weet dat ze het niet mag doen maar niet kan laten :
- in het wandrek kruipen (soms om er iets uit te shotten)
- uit mijn glas water drinken
- voor TV gaan staan terwijl we kijken
- in de badkamer mijn ringen of (eergisteren nog) een heel mandje met gerief naar beneden shotten.
- leesbrillen of ander gerief van de salontafel shotten.
Het zijn allemaal zaken dat ze voordien ook deed maar het duurde nooit zo lang. Ofwel was het voldoende om eens te roepen (of te "blazen", ofwel namen we haar terug in de zetel bij ons.)
Negeren werkt niet bij Luna, dat maakt het enkel erger is onze ervaring.
Ik weet niet goed hoe we er precies mee om moeten, of als het vanzelf zal overgaan.
Ze lijkt niet te treuren maar misschien is dat haar manier van haar verdriet te verwerken. Mist ze haar zotte momentjes met Moon.
Nochtans krijgt ze ook alle aandacht ; we lassen regelmatig momenten in dat we spelen (met haar of met Miloh er ook bij). Ze is op elk moment bij ons wanneer we thuis zijn en kruipt nog steeds in onze badjassen om er haar "toeteketjoes" te doen, valt er soms bij in slaap.
Het is niet leuk om haar zo te zien en niet goed te weten hoe we er moeten mee omgaan.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 januari 2020 - 01:08.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#20 Geplaatst 09 januari 2020 - 07:26

Qua Luna is het inderdazd moeilijk in te schatten waarom ze nu zo doet. Ze kunnen het ook niet zeggen hè. Ofwel is dat haar manier van treuren en zal het met de tijd terug veranderen. Ofwel probeert ze nu of ze niet hoger staat nu zonder Moon. Dat ze zich laat gelden. Hoe is het tussen Miloh en Luna qua overeen komen / sort of rang?

Wel lief te zien dat Miloh aanvoelde dat Moon zich niet goed voelde. Dieren zijn daar soms zo empathisch in  :love3:
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 09 januari 2020 - 18:07

Bekijk berichtBlackScorpion, op 09 januari 2020 - 07:26, zei:

Hoe is het tussen Miloh en Luna qua overeen komen / sort of rang?

Qua rang staat ons Luna boven Miloh.
Als Miloh speelt met haar gaat hij ook minder snel over zijn grens (té wild worden) dan wanneer hij met Moon speelde.
Ze kunnen samen in de zetel zitten bij ons of op de radiator en het prima vinden. Toch zijn er momenten dat Luna hem begint aan te staren (en dan maakt het niet uit of we haar aandacht afleiden of niet want ze negeert ons) om nadien aan zijn pootje of aan zijn oor te snuffelen en er vervolgens in te bijten. Of ze legt haar poot of zijn hoofd.
Soms zal Miloh wel eens terug slaan met een poot maar eerder uit verdediging want uiteindelijk gaat hij dan toch weg voor haar.
Hier zaten ze samen op de radiator ; het oogt schattig maar een paar minuten nadien moest Miloh plaats ruimen voor haar :
82540241_1351980444972888_317058119333052416_n.jpg

Vandaag een moment dat ze er eerst lag en Miloh er nadien bij kwam maar ze zijn aanwezigheid wel tolereerde :
82654406_2481130508881441_1560330381339656192_n.jpg

Onze Miloh durft ons soms ook eens aanvallen tijdens het vleien, Uit het niets bijten zonder duidelijke reden. Het is al een paar keer gebeurd dat ons Luna dat opmerkt, voor hem gaat staan en dan met haar poot richting zijn hoofd slaat. Het is niet echt slaan want het gebeurt als in een vertraagde film. Toch is onze Miloh dan snel weg, ondanks zij zo'n kleine pruts is t.o.v. hem.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 januari 2020 - 18:10.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#22 Geplaatst 09 januari 2020 - 20:26

Aww zie ze pootjes vasthouden  :love4:

Hier is Sierra (Sphynx) groter dan Lily. Maar Sierra doet of Lily een gevaarlijke Dobberman is ofzo  :lachen: .

Wel grappig dat van haar pootje op zijn hoofd. Passieve agressie ofzo? Ofwel weet ze dat ze eer teer velleke ipv een beschermend vachtje heeft en neemt ze de 'veilige' manier van zich laten gelden ;)
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 09 januari 2020 - 23:56

Sierra is waarschijnlijk ook met minder katten in contact gekomen dan Lilly, vandaar misschien dat ze haar ziet als een gevaarlijke dobberman ;)

Ik denk niet dat het bij Luna komt door haar teer velleke want als Miloh eens terug slaat met zijn pootje gaat ze niet achteruit.
Hij slaat gelukkig ook niet hard terug, enkel de snelheid verschilt (bij Miloh is het geen "slow motion").
Het komt eerder door haar karakter geloof ik. Nooit geen enkel teken van agressie getoond sinds we ze hebben.
Wanneer we haar oortjes kuisen of haar pootjes met natte doekjes wringt ze soms eens wel om weg te geraken, maar nooit blaast/gromt/krabt/bijt ze. Wel met haar pootje eens in slow motion "slaan".
Er ontbreekt haar nog enkel de stem om erbij te zeggen : " Stop in the name of love " :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#24 Geplaatst 10 januari 2020 - 09:27

:lachen:  het is wel herkenbaar, mss typisch Sphynx? Sierra heeft in heel haar 14 jaar 4 keer geblazen. 2 keer als ik per ongeluk haar pijn deed bij nageltjes knippen, 1 keer als ze in bad moest en 1 keer bij een ontwormingsspuitje omdat dat pikte. Maar dat was niet blazen naar iemand gericht, maar gewoon een schrik-reactie in de lucht. Het zijn toch speciale gevallekes die Sphynxen hè  :lachen:
Geplaatste afbeelding

#25 Geplaatst 10 januari 2020 - 15:23

Sorry, ik lees dit nu pas.
Oneindig veel sterkte, alle kracht en steun die jullie nodig hebben wens ik jullie toe.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.458 berichten

#26 Geplaatst 20 januari 2020 - 16:13

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 31 december 2019 - 01:18, zei:

Wanneer Luna bij ons kwam was ik bang dat Moon zich nog meer zou terugtrekken. Met Miloh klikte het van in het begin met Luna was dat afwachten natuurlijk.
Moon kon niet weten wanneer Luna er bij zou komen.
Toch gebeurde er de avond voordat wij Luna gingen halen iets vreemds.
Moon kwam in de zetel liggen tussen ons.
Dat was voordien nooit gebeurd, enkel opzij in de zetel een zekere afstand behoudend. Ze voelde zich pas op haar gemak als ze duidelijk het gevoel had dat ze op ieder moment weg kon.
Dus tussen ons was niet echt iets dat wij van haar verwacht hadden.
En het was niet enkel dat ze tussen ons kwam liggen maar beiden mochten we haar vleien, en ze genoot duidelijk. Moest echt aandacht krijgen en gestreeld worden.
Dat was een fantastisch moment dat zich daarna niet meer herhaald heeft. Alsof ze een voorgevoel had dat er iemand ging bijkomen nadien en ons duidelijk wou maken : " Nooit vergeten dat ik hier ook ben hé ".
Het duurde iets langer voor Moon om Luna in haar buurt toe te laten, bij Miloh ging dat iets vlotter.
Maar uiteindelijk heeft het ook geen maand geduurd.
Dit was dan ook de eerste mooie foto die we konden maken van Moon en Luna. Moon begon hier te aanvaarden dat Luna er bij gekomen was en begon de aandacht van Luna ook op te zoeken :Bijlage IMG_6665.JPG

Normaal gezien is het de sphynx die onder de dekens ligt, hier dacht ons Moon daar anders over :
Bijlage IMG_7989.JPG

Mooie foto's van moontje en luna :love:

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 22 januari 2020 - 10:44

Bedankt Inge.
Ik plaats later ook eens een foto van onze Miloh met Moon.

Het is nog geen maand geleden en het lijkt al een eeuwigheid.
Miloh huilt ook niet meer om aandacht. Is wel nog aanhankelijker geworden dan hij al was.
Luna gaat al een tijdje in de voormiddag op de luidspreker liggen en luid miauwen waar Moon'tje de laatste weken vaak 's avonds lag.
Het duurt nooit lang, valt enkel op omdat ze dit vroeger niet deed.
Als ik ga slapen en ik soms nog een goede nacht wens aan Moon is het ook in de richting van die luidspreker dat ik het doe. Luna weet dat niet hè, ik doe dat in stilte.

Moon'tje jouw verblijf bij ons was zo kort en tijdens die jaren dat je met ons deelde zat je dan ook vele uurtjes buiten (vaak te veel naar onze zin) of je kon uren boven liggen op bed. En toch voelt het nu nog regelmatig aan alsof je aanwezig bent in huis. We missen jou klein beertje 💓

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 januari 2020 - 10:45.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#28 Geplaatst 22 januari 2020 - 11:17

Mooi, ook dat je Moon nog een goede nacht wenst. Ik ben er van overtuigd dat dat nog gemerkt wordt door Moon  :hug:
Geplaatste afbeelding

Sandra
Sandra

#29 Geplaatst 25 januari 2020 - 10:43

Heel veel sterkte :hug:
huggy.jpg

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30 Geplaatst 29 januari 2020 - 10:09

Ik lees dit nu pas, waarvoor mijn excuses!
Ik wens jou enorm veel sterkte met dit verlies :hug:   We weten allemaal hoe dit voelt, jammer genoeg.
Dikke knuffel

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL