Spring naar inhoud

- - - - -

Achternagels knipper of trimmer?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 december 2019 - 20:09

Hoi,

Lily haar nagels aan de voorpootjes kan ik knippen. Niet zo heel gemakkelijk, maar het lukt. Maar de achternagels lukken totaaaaal niet. Ze is niet agressief ofzo, maar ze spartelt extreem hard tegen. Het lukt gewoon niet. Maar nu ze niet meer buiten loopt en ze natuurlijk niet met de achterpoten aan een krabpaal krabt, plus ze schuift in het crossen uit met haar achterpoten.

Wat to do? Als ik trimmers opzoek, doen die precies enkel de vacht. Sommige knippen ook de nagels, maar dan als extra bij de vachtverzorging. Maar soit, ik kan vragen of er zijn die enkel nagels knippen. Maar zou dat lukken? Zoals ik zeg, ze is niet agressief maar ze spartelt echt hard. Ik kan het zelf niet, zelfs met hulp. Kunnen trimmers dan wél de achternagels knippen? Of is het een verloren zaak? Bij onze DA knippen ze enkel de voorpootjes, niet de achterpootjes.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 december 2019 - 20:51

Hier worden ook alleen de voorpoten geknipt, de achterpootjes zijn niet nodig. Maar mijn katten gaan wel af en toe buiten voor hun toiletbezoek. Voor de rest zitten ze nu liever binnen. Gebruik wel een echte nagelknipper voor kattennagels, geen gewone nagelknipper voor mensen. Anders kunnen de nagels scheuren.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 28 december 2019 - 21:48

Heb ook een dierennagelknipper hoor. Bij Sierra kan ik de nagels zelfs nog beetje vijlen erna. Maar Lily, zo een erg spartelkieken lukt me echt niet achteraan. Het is gewoon dat je merkt dat de nagels te lang worden (denk ik toch), ze slipt echt bij het crossen.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 december 2019 - 17:05

Ons Sienna slipte vroeger ook op gladde vloeren, als ze haar bocht wilde pakken. Maar zijn daarom de nagels te lang? Anders moet je eens een foto van haar nagels posten, dan kunnen we vergelijken.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 december 2019 - 19:48

Ik zal eens proberen, zwarte nagels op zwarte vacht is een kunst om te trekken  :lachen: . Zeker omdat ze zooo graag heeft dat er aan haar pootjes gekomen wordt. Maar gisteren kwam haar achterpootje op mijn arm met het spelen en was direct een goeie kras. De nagels voelden lang aan. Ben ook maar bezorgd dat ze per ongeluk Sierra zou krabben (ivm haar aids en Sierra haar velleke)...
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 29 december 2019 - 21:37

Ik heb Butler zijn achterpoten eens gefotografeerd. Hier een detailfoto van 1 van zijn nagels aan de achterpoten. Hij zit heel veel buiten.

IMG_20191229_213211.jpg

IMG_20191229_213213.jpg

Groetjes van Elma

Syntara
Syntara
  • 3.225 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 januari 2020 - 17:10

Als je dat vraagt, doen ze dat ook wel bij de dierenarts normaal :)  Bij die van mij toch. Bij Nya heb ik een tijdje terug voor de eerste keer haar nageltjes laten knippen omdat die te lang werden (ik denk omdat ze ouder wordt en minder actief). Het waren bij haar ook vooral haar achterpootjes. Ze bleef er overal mee haken.