Spring naar inhoud

- - - - -

Skye krijgt een echo---update positief nu.

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.476 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 13 januari 2020 - 19:40

Laatst postte ik al een bericht dat het niet zo lekker ging met skye. Dit is nu al een maand zo. Ze eet wel natvoer, maar brokjes weigerde ze steeds. Tig verschillende geprobeerd en dat at ze wel even maar naar paar dagen stopte ze er weer mee. Vandaag had ik een controle afspraak staan om te kijken hoe het ging. Ze eet wel weer redelijk brokjes en ook natvoer en drinkt goed. Spelen doet ze weinig, of ik moet er heel erg mn best voor doen...En vaak is het hooguit 5minuten (als dat al lukt). Verder slaapt of ligt ze alleen. Daar gewogen en ze was in bijna 2 weken tijd 200gr weer afgevallen. (In maand tijd nu 0.5kilo)Dus dat was niet goed.  De dierenarts voelde iets in haar buik en dacht aan een nier in eerste instantie.  Dus bloedgeprikt voor lever en nierwaardes te bepalen. Nierwaardes goed..lever iets verhoogd(wat precies weet ik niet meer) en ontstekingswaarde wat verhoogd. Dus ben nu doorgestuurd voor een echo, want er is toch iets niet goed. Hoop dat daar wat duidelijkheid uit komt. Want we zijn inmiddels een maand verder. En vind het toch wel zorgelijk.

Bewerkt door chanatas, 30 januari 2020 - 22:40.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 13 januari 2020 - 19:49

heel veel beterschap toegewenst voor skye
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2020 - 19:58

Veel succes, ik duim dat het niets ergs is!
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 januari 2020 - 08:04

Oei, dat is niet zo'n fijn nieuws :s
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 januari 2020 - 10:36

Hopelijk is het niks ernstigs, heel veel beterschap voor Skye
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

chanatas
chanatas
  • 5.476 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 januari 2020 - 21:08

20200110_083358.jpg

Van de week had Skye deze ontlasting..met slijm erbij dus. Later op de avond diarree weinig 2x vlak achter mekaar.

20200114_080828.jpg
Vanmorgen vond ik dit in de kattenbak. Ben niet 100 procent zeker dat het van Skye is...was er niet bij. Maar was niet onder gegraven en dat doet Skye meestal niet. Dus ja..

Screenshot_20200113-224919_Drive.jpg
Dit was de uitslag van het bloedonderzoek.

Net gebeld door de dierenarts en donderdag kan ze terecht voor een echo. Toch wel spannend, maar hoop dat het meer duidelijkheid geeft.
Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 444 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 januari 2020 - 03:54

Dat ziet er niet zo goed uit.
We gaan heel hard duimen dat het weer helemaal in orde mag komen !!!

chanatas
chanatas
  • 5.476 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 januari 2020 - 19:29

Bekijk berichtIda, op 15 januari 2020 - 03:54, zei:

Dat ziet er niet zo goed uit.
We gaan heel hard duimen dat het weer helemaal in orde mag komen !!!

Nee ik hoop ook zo dat het allemaal mee valt. Vanavond heeft ze haar brokjes weer uitgespuugd.  Tenminste vermoedelijk skye, aan de kleur te zien(ze heeft andere brokjes dan de andere katten) en aan de plek waar gespuugd is. Later at ze wel weer brokjes en dat zit er nu nog in. Maar  er is duidelijk iets aan de hand...Maar wat?? Dus hopelijk morgen meer duidelijkheid.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.476 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 16 januari 2020 - 18:37

Vandaag voor echo geweest en helaas ziet het er niet positief uit. Heel veel afwijkingen in of rondom organen te zien zoals mild, lympfeknopen, gal, nieren en lever. Ik weet niet eens precies meer wat ze allemaal zei. Maar rooskleurig zag het er niet uit. Ze had ook koorts en bij binnenkomst vond ze de kat er al slecht uit zien. Zeker toen ze hoorde dat ie nog geen 2 jaar is. Er is nu een uitgebreid bloedonderzoek gedaan en daar hoop ik hopelijk zaterdaf iets van, Maar waars maandag pas. Haar hele buik voelde pijnlijk, ze reageerde op alles. Dus heeft ze een morfine pleister gekregen. Diagnoses die zijn gevallen, fip, tumor, kanker..aids volgens mij ook. Ik hoop dat ze er helemaal naast zitten. Maar omdat zoveel organen niet oké zijn vrees ik wel dat dit een slechte afloop gaat hebben. Beste scenario was nog maligne lymfoom, want dat is met chemo nog te genezen. Al kost dat onwijs veel..Maja eerst maar even afwachten op de uitslag. Komt er nix eenduidigs uit worden er nog biopten genomen.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#10 Geplaatst 16 januari 2020 - 19:57

Oei... nee dat is niet goed  :cry: Hopelijk is het toch iets dat uiteindelijk wat meevalt. Ik duim mee!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.476 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 16 januari 2020 - 21:33

Ik hoop het ook zo. Ze heeft net wel flink gegeten. Maar had ruim 14 uur niet gegeten vanwege de echo. Natvoer eet ze sowieso wel goed, dus dat gaat ze nu extra krijgen. En vanavond mag ze lekker mee naar boven en bij me slapen.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.975 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 januari 2020 - 21:37

Oei, dat geeft inderdaad niet veel hoop. Ik duim dat er toch nog nieuws volgt dat ze er iets kunnen aan doen.

Ida
Ida
  • 444 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 17 januari 2020 - 03:15

:(

Zo'n  triestig nieuws !

:hug:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2020 - 08:17

Is ze nog niet standaard getest op aids en leucose?
Aids zou me straf lijken voor zo'n slechte resultaten.
Want dat is (op zich) niet echt een probleem.

De leverfunctie is echt niet goed nee :(

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Syntara
Syntara
  • 3.177 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 17 januari 2020 - 12:42

Sterkte! :hug: Geen fijn nieuws :(