Spring naar inhoud

- - - - -

Skye krijgt een echo---update positief nu.

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#31 Geplaatst 20 januari 2020 - 16:00

Ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 20 januari 2020 - 20:37

Inge91, op 20 januari 2020 - 16:00, zei:

Ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen
Helaas is er nog niets bekend. Net gebeld en nog niet alles is binnen. Dus dat duurt nog 1 of 2 dagen...pfff
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.922 berichten

#33 Geplaatst 20 januari 2020 - 22:12

chanatas, op 20 januari 2020 - 20:37, zei:

Helaas is er nog niets bekend. Net gebeld en nog niet alles is binnen. Dus dat duurt nog 1 of 2 dagen...pfff
:(

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 20 januari 2020 - 22:17

lilymaya, op 20 januari 2020 - 22:12, zei:

:(

Ja helaas. Nog langer in onzekerheid. Goede nieuws is dat Skye nog steeds actief is. Slechte nieuws..wilde haar tempen, maar was niet te doen. Krijsen en mij willen bijten. Dus ben gestopt. Bij de dierenarts nix aan de hand, maar thuis is ie zo wild als wat..oké en das miss dan toch nog wel enigzins positief.

Bewerkt door chanatas, 20 januari 2020 - 22:17.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.922 berichten

#35 Geplaatst 20 januari 2020 - 23:39

chanatas, op 20 januari 2020 - 22:17, zei:

Dat ze actief is lijkt me idd wel positief .

Ja helaas. Nog langer in onzekerheid. Goede nieuws is dat Skye nog steeds actief is. Slechte nieuws..wilde haar tempen, maar was niet te doen. Krijsen en mij willen bijten. Dus ben gestopt. Bij de dierenarts nix aan de hand, maar thuis is ie zo wild als wat..oké en das miss dan toch nog wel enigzins positief.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#36 Geplaatst 21 januari 2020 - 10:17

Als ze echt koorts zou hebben, zou ze niet zo actief zijn.
Je kan het ook aan de oortjes voelen eventueel.

Is natuurlijk niet echt accuraat maar een duidelijke verhoging voel je daar wel

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 21 januari 2020 - 17:47

Evyke81, op 21 januari 2020 - 10:17, zei:

Als ze echt koorts zou hebben, zou ze niet zo actief zijn.
Je kan het ook aan de oortjes voelen eventueel.

Is natuurlijk niet echt accuraat maar een duidelijke verhoging voel je daar wel

Ja haar oortjes voelen normaal. Thermometer schoot wel omhoog..Maar zat er volgens mij niet eens echt in. En ja ze is echt wel actief. Tenminste als ik met een hengel zwaai...anders niet. Maar da's hetzelfde met mn andere katten

Ik dacht die speelsheid komt door morfine pleister.. Maar die is er nu 2.5 dag af en ze blijft wel speels. De andere medicatie is ook op...Dus die heeft ze ook even niet. Wacht eerst wel op de uitslag.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 21 januari 2020 - 21:10

Helaas nog steeds nix. Heb maar weer gebeld en ze zei ja tis al 5 dagen geleden zie ik...we verwachten het morgen. Ik hoop het echt zo. Want dat wachten is wel slopend. Blij dat Skye redelijk actief is, goed eet en niet al te zien oogt..alleen ben ik toch bang dat de uitslag een domper gaat zijn gezien de echo..terwijl als ik haar nu zie denk..hoe ziek kan ze nou zijn?? Als ze dit in de periode voor de echo enzo deed dan was ik denk niet eens heen geweest voor een echo. Maja nog een dagje wachten dus.
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#39 Geplaatst 22 januari 2020 - 08:25

chanatas, op 21 januari 2020 - 21:10, zei:

Helaas nog steeds nix. Heb maar weer gebeld en ze zei ja tis al 5 dagen geleden zie ik...we verwachten het morgen. Ik hoop het echt zo. Want dat wachten is wel slopend. Blij dat Skye redelijk actief is, goed eet en niet al te zien oogt..alleen ben ik toch bang dat de uitslag een domper gaat zijn gezien de echo..terwijl als ik haar nu zie denk..hoe ziek kan ze nou zijn?? Als ze dit in de periode voor de echo enzo deed dan was ik denk niet eens heen geweest voor een echo. Maja nog een dagje wachten dus.

Ik duim hier voor positief nieuws

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.051 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 22 januari 2020 - 10:30

Ik begrijp niet dat je zolang moet wachten op die uitslag. Ons Moon'tje werd ziek eind vorig jaar en op 26 december (2de kerstdag) werd er bloed getrokken. Diezelfde avond moest ze terug binnen naar de dierenarts en deze was niet blij dat ze diezelfde avond de uitslag nog niet gekregen had (anders hadden we haar -aangezien de heel slechte resultaten- een terugkeer naar de dierenarts kunnen besparen).
De resultaten waren er wel de dag nadien, in de voormiddag.
En dat vond onze dierenarts al lang...

Het is inderdaad ook vreemd dat de echo zo slecht was en jouw kat voor de rest oké lijkt. Misschien ver gezocht maar verkeerde interpretatie/diagnose van de dokter en is ze eigenlijk niet meer ziek.
Ik hoop het voor jou.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 januari 2020 - 10:31.

Ida
Ida
  • 447 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 22 januari 2020 - 11:25

Inderdaad, ik begrijp ook niet goed dat het zo lang moet duren. Ik cheque om de haverklap kattensite in de hoop dat er al nieuws is en kan mij wel inbeelden dat het vreselijk voor jou moet zijn om zo lang in spanning te moeten wachten. Zenuwslopend. Nog even volhouden en dan hopelijk goed nieuws ! We zijn nog steeds aan het duimen!

Syntara
Syntara
  • 3.227 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 22 januari 2020 - 12:56

HelpLuckyvinden, op 22 januari 2020 - 10:30, zei:

Ik begrijp niet dat je zolang moet wachten op die uitslag. Ons Moon'tje werd ziek eind vorig jaar en op 26 december (2de kerstdag) werd er bloed getrokken. Diezelfde avond moest ze terug binnen naar de dierenarts en deze was niet blij dat ze diezelfde avond de uitslag nog niet gekregen had (anders hadden we haar -aangezien de heel slechte resultaten- een terugkeer naar de dierenarts kunnen besparen).
De resultaten waren er wel de dag nadien, in de voormiddag.
En dat vond onze dierenarts al lang...

Het is inderdaad ook vreemd dat de echo zo slecht was en jouw kat voor de rest oké lijkt. Misschien ver gezocht maar verkeerde interpretatie/diagnose van de dokter en is ze eigenlijk niet meer ziek.
Ik hoop het voor jou.

Het hangt af van wat er allemaal gecontroleerd wordt ook. Sommige testen duren langer dan andere. Ik heb al gehad dat ik de resultaten de dag erna 's ochtends al had en ik heb ook al gehad dat ik meer dan een week moest wachten, afhankelijk van welke testen er moesten gebeuren met het bloed.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#43 Geplaatst 22 januari 2020 - 13:04

Hier ook, meestal hebben we het meeste van resultaten op 1 a 2 dagen. Maar sonmige dingen duren een week. Hopelijk komt er goed nieuws uit!
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.051 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 22 januari 2020 - 16:06

Bij de mens is dat soms ook zo dat er voor bepaalde uitslagen langer moet

Syntara, op 22 januari 2020 - 12:56, zei:

Het hangt af van wat er allemaal gecontroleerd wordt ook. Sommige testen duren langer dan andere. Ik heb al gehad dat ik de resultaten de dag erna 's ochtends al had en ik heb ook al gehad dat ik meer dan een week moest wachten, afhankelijk van welke testen er moesten gebeuren met het bloed.
Ja dat begrijp ik. Maar meestal worden de standaard uitslagen dan wel eerder medegedeeld en moet men op de andere uitslagen iets langer wachten.

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 22 januari 2020 - 18:16

Ja ik vind het ook lang duren hoor. Ze zeiden donderdag dat het 2 werkdagen duurde. Dus verwachtte het maandag. Aangezien donderdag avond er pas geprikt is en het naar een speciaal lab moet..dacht ik oké dan dinsdag uiterlijk. Een deel was inderdaad al binnen, maar misschien willen ze niet direct een conclusie eruit trekken voordat het andere binnen is. Maar testen op fiv/felv enzo die uitslagen zijn er vaak snel dan konden ze toch wel wat daarover zeggen leek me...maja nog even geduld tot vanavond. Want ze bellen dan pas...en anders bel ik wederom weer zelf.

Ja misschien hebben ze inderdaad de echo verkeerd geïnterpreteerd. Of deels..Want Ja zo ziek oogt ze echt niet meer. Eet best wel goed. Ook brokjes, ja minder dan normaal maar wel voldoende. Nog 2x natvoer per dag en nog wat vlees en/of snoepjes. Sochtends speel ik even met haar altijd en savonds ook weer. En net rende ze weer achter de andere kat aan, op een speelse manier. Oké het is niet heel lang dat ze speelt..korte momenten per x steeds. Maar ze speelt wel. Spugen doet ze niet meer. Diarree weet ik niet, vandaag niet kunnen zien.
Geplaatste afbeelding