Spring naar inhoud

- - - - -

Fip behandeling

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 februari 2020 - 21:40

Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met de fip behandeling? Er is een medicijn vanuit china/amerika gs-441524. Ik ben nu lid van een aantal fb sites en lees positieve ervaringen. Ook katten met de natte vorm. Mijn dierenarts behandeld een kat er mee die de natte vorm heeft en na 2 maanden gaat het heel goed met die kat. Het is niet legaal. Dus je moet het zelf regelen allemaal. Officieel mag de dierenarts het niet toedienen denk ik..op die site dienen mensen het zelf toe geloof ik. Als iemand meer info heeft hoor ik het graag. Ik kan redelijk engels..maar met al die termen kom ik er op de site nog lastig uit. Het is echt heel duur volgens mij..dus ook het kostenplaatje moet ik dan in kaart krijgen of het wel haalbaar is voor mij...maar is wel iets wat ik overweeg.

https://www.scienced...90213100442.htm
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2020 - 17:55

Een fokker hier in de buurt is een katje aan het behandelen ermee:

https://www.cattery-...fip-behandeling

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 10 februari 2020 - 18:01

Ik heb ook contact met iemand die zn kat ermee behandeld heeft. Was natte fip volgens mij...na 3 maanden injecties zijn ze nu 11 weken verder zonder injecties en de kat gaat heel goed.

Mag ik hier mijn doneeractie ergens plaatsen of is dat niet toegestaan?? Begrijpelijk dan hoor. Maar het kost zon 65 euro per dag om Mn kat te behandelen ×84 dagen...dus das een flink bedrag.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.974 berichten

#4 Geplaatst 10 februari 2020 - 18:41

Dat is best veel geld...:(

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 februari 2020 - 19:33

Bekijk berichtlilymaya, op 10 februari 2020 - 18:41, zei:

Dat is best veel geld...:(

Das heel veel geld..tis iets minder geworden omdat skye toch wat lichter is nu...maar serieus veel geld. Maja wat moet je he. Als het echt fip is gaat ze dood...dit is het enige redmiddel voor nu.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#6 Geplaatst 10 februari 2020 - 20:01

Wauw... ik vind het geweldig dat er een medicijn is tegen FIP ook al is het nog niet 100%. Hopelijk wordt het toch snel beter verkrijgbaar en wordt het goedkoper!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 februari 2020 - 22:39

Bekijk berichtBlackScorpion, op 10 februari 2020 - 20:01, zei:

Wauw... ik vind het geweldig dat er een medicijn is tegen FIP ook al is het nog niet 100%. Hopelijk wordt het toch snel beter verkrijgbaar en wordt het goedkoper!

Ja zeker toch dat er iets is..ondanks nog niet 100% zeker..maar wel grote kans op genezing. Hoe het in de toekomst zal zijn is afwachten..maar ziet er positief en veel belovend uit.

Omdat ik dus niet weet of ik mijn doneeractie mag plaatsen. Kijk even op mijn facebookpagina natascha novak. Daar staat skye haar verhaal en geef ik updates. Toevoegen mag altijd. Wie weet kan ik andere mensen helpen in dezelfde situatie.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 februari 2020 - 08:58

Is het dan zeker dat Skye FIP heeft? Ik dacht dat het nog niet zeker was? Want is het geen risico dat medicijn te geven als ze het niet zou hebben?

Ik heb alvast gedoneerd. Het is niet veel omdat ik al veel steun aan vanalles, maar elk beetje helpt?

Bewerkt door BlackScorpion, 11 februari 2020 - 08:54.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2020 - 17:32

Bekijk berichtBlackScorpion, op 11 februari 2020 - 08:58, zei:

Is het dan zeker dat Skye FIP heeft? Ik dacht dat het nog niet zeker was? Want is het geen risico dat medicijn te geven als ze het niet zou hebben?

Ik heb alvast gedoneerd. Het is niet veel omdat ik al veel steun aan vanalles, maar elk beetje helpt?

Nee zeker niet..omdat er helaas geen test voor is. Maar alles wijst wel naar fip. Als ze het niet heeft is het geen risico. Met de 1ste 10 behandelingen moet er al verbetering te zien zijn. Zo nu niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk geen fip...maja dan zit je nog met wat dan wel.

Bedankt voor je donatie. Alle beetjes helpen!!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 februari 2020 - 20:28

Ik heb net de eerste dosis voor 10 dagen besteld. Hopelijk is het donderdag binnen. Ik vind het ontzettend spannend. Ben zo bang dat het ook niet aanslaat..dat ik die pech weer heb. Maar niks doen is geen optie. Skye is echt geen kat van bijna 2 nu...ze hoort te spelen, achtet een hengel en de andere kat aan te rennen. Dat doet ze momenteel niet. Een touwtje voor haar pootjes dan steekt ze haar pootje wel uit en pakt hem met haar bekje..maar blijft gewoon liggen. Lopen doet ze alleen naar de kattenbak, etensbak of naar boven voor haar ene slaapplek voor de andere te ruilen.

Dankbaar voor alle donaties die ik al gehad heb.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 11 februari 2020 - 22:01

Skye heeft 15 januari een echo gehad en morfine pleister. Op haar buik groeit wel weer haar. Maar op de zijkant van haar lichaam niet..misschien paar haartjes. Dit is toch raar?? Bij mn andere katten ging het veel sneller. Naja dat was de buik dan. Het is nu al bijna een maand verder
20200211_215121.jpg
Geplaatste afbeelding