Spring naar inhoud

- - - - -

sylvester zijn darmen hoera goed nieuws pag 1 en meteen slecht nieuws pag 1

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#1 Geplaatst 02 oktober 2009 - 21:46

na de dood van roy hebben de de katten wel laten testen op giardia het bleek het niet te zijn

nu blijkt wel dat sylvester door dat hij zwaar ondervoed was dat zijn darmen beschadigt zijn het kan zijn dat hij er overheen groeid maar dat is nog maar de vraag
hij krijgt nu elke dag 1 gram poeder door zijn eten om zijn darmen rustig te krijgen
zijn ontalsting is nog steeds niet goed
de ene keer is het dun maar geen diaree de andere keer is het net stopverf en plak het aan de bak

voor de rest eet drinkt en plast hij goed ook is hij lekker speels zoals je van een kitten mag verwachten

ik hoop echt dat hij er over heen groeid ik moet de poeder gebruiken tot hij een maand of 8 is daarna proberen om de dag te gaan geven tot 9 maanden daarna nog 3 keer in de week tot 10 maanden en daarna tot 12 maanden 1 a 2 keer in de week daarna stoppen

als dat niet goed gaat laten we denk ik een inwendig onderzoek doen kijken hoe erg zijn darmen door de ondervoeding beschadigt zijn
de kans bestaat als hij er niet overheen groeit dat hij elke dag jaar in jaar uit de poeder door zijn eten moet hebben

Bewerkt door jacqueline, 18 oktober 2009 - 00:00.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 02 oktober 2009 - 21:47

heb je al pro biotika geprobeerd? Dat helpt om de darmflora te herstellen. Misschien iets om te bespreken met je da?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#3 Geplaatst 02 oktober 2009 - 21:51

wat ik nu heb heet pro-soluble van protexin

er staat bij : supplement met probiotica ter ondersteuning van het herstel van een normale microflora in de darm

hij gebruikt dit nu bijna 6 weken en ik zie niet echt verbetering

daar naast gebruik ik viyo katten melk voor kittens is me aan geraden

Bewerkt door jacqueline, 02 oktober 2009 - 21:54.

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 oktober 2009 - 22:32

Giardia is niet de enige darmparasiet :wi
Misschien verstandig om ook te laten testen op Tritrichomonas, coccidia enzo?

Die pro-soluble is wel heel goed. Die gebruik ik hier ook altijd als katten last hebben van hun darmen of AB krijgen

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2009 - 07:55

het stopt daar precies ook niet bij jou hé, heel veel sterkte!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2009 - 10:15

He wat jammer dat je geen verbetering ziet met de probiotika. Misschien idd toch testen op de andere darmparasieten.

Sterkte

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 oktober 2009 - 10:28

Hopelijk betert het met het ouder worden :geluk:
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#8 Geplaatst 03 oktober 2009 - 12:00

hopelijk dat dit van korte duur zal zijn, dat hij het darmonderzoek niet moet meemaken en die poeder levenslang moet krijgen.
Heb je hem op alle wormen en parasieten laten testen.
Gardia is ook zoiets gevaarlijk om te testen, meestal zegt de test negatief en is het toch gardia.
Geplaatste afbeelding

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#9 Geplaatst 03 oktober 2009 - 13:21

amazingdolls zei:

hopelijk dat dit van korte duur zal zijn, dat hij het darmonderzoek niet moet meemaken en die poeder levenslang moet krijgen.
Heb je hem op alle wormen en parasieten laten testen.
Gardia is ook zoiets gevaarlijk om te testen, meestal zegt de test negatief en is het toch gardia.

we hebben alle katten die hier toen waren dat waren er 2 extra ontwormd een paar keer achter elkaar
geen wormen gevonden

wat ik vreemd vind hij heeft geen pijn valt niet af komt juist aan en hij eet en drinkt goed
hij is er niet ziek van
hij is niet sloom

de andere 2 katten hun ontlasting is zoals het moet wezen

wat ik wel merk is dat als ik bevoorbeeld boterhamworst op mijn brood heb word hij vel dan herken je hem niet meer terug

hij is dan ook groot gebracht met boterhamworst en rosbief

en met brokken maar dan voor een seniore kat en die brokkne moest hij niet
als hij dan mauwde kreeg hij vlees
en dart probeert hij hier ook te doen maar ik trap er niet in

Bewerkt door jacqueline, 03 oktober 2009 - 13:22.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#10 Geplaatst 03 oktober 2009 - 17:31

jacqueline zei:

we hebben alle katten die hier toen waren dat waren er 2 extra ontwormd een paar keer achter elkaar
geen wormen gevonden

wat ik vreemd vind hij heeft geen pijn valt niet af komt juist aan en hij eet en drinkt goed
hij is er niet ziek van
hij is niet sloom

de andere 2 katten hun ontlasting is zoals het moet wezen

wat ik wel merk is dat als ik bevoorbeeld boterhamworst op mijn brood heb word hij vel dan herken je hem niet meer terug

hij is dan ook groot gebracht met boterhamworst en rosbief

en met brokken maar dan voor een seniore kat en die brokkne moest hij niet
als hij dan mauwde kreeg hij vlees
en dart probeert hij hier ook te doen maar ik trap er niet in

varkensvlees is puur vergif voor de kat, en je zegt zelf dat hij bij die andere mensen vlees mee at, misschien moet je eens zoeken naar de voedingsgewoonten.
Ik probeer maar mee te denken, want ik weet hoe lastig het is als je lieverd diaree heeft.

Geplaatste afbeelding

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#11 Geplaatst 03 oktober 2009 - 18:41

amazingdolls zei:

varkensvlees is puur vergif voor de kat, en je zegt zelf dat hij bij die andere mensen vlees mee at, misschien moet je eens zoeken naar de voedingsgewoonten.
Ik probeer maar mee te denken, want ik weet hoe lastig het is als je lieverd diaree heeft.

bij mij krijgt hij maar 1 soort voer ga ik over op andere dan weet ik dat het raak is dan zit alles er onder
wat bedoel je met voedsel gewoonte

bij mij krijg hij geen mensen eten
maar door dat hij dat kreeg bij die andere mensen is de dierenarts heel bang dat zijn darmen zwaar beschadigt zijn

on bewust maak ik me toch wel zorgen om sylvester
ik heb te veel mee gemaakt met roy en jordy
af en toe als ik de kattenbakken verschoon en ik zie zijn ontlasting denk ik red hij het wel

ik weet het ik moet me niet te veel zorgen maken maar ik doe het toch
ik wil nu wel eens even gewoon kunnen genieten van mijn katten zonder dat er iets is met mijn katten

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 oktober 2009 - 18:57

Hier krijgen de poezen diarree van de viyo katten melk, misschien moet je daar ook mee stoppen en enkel water geven om te drinken. Veel beterschap voor Sylvester :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#13 Geplaatst 17 oktober 2009 - 23:55

eindelijk lijken we op de goede weg met sylvester vandaag voor het eerst sins hij hier is geen zachte ontlasting of  diaree

hij was gisteren flink aan de diaree

net de kattenbakken gedaan alleen maar harde drolletjes van alle 3 de katten

laten we hopen en duimen dat dit zo blijft

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 oktober 2009 - 23:58

Veel beterschap voor Sylvester :geluk:

Geplaatste afbeelding

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#15 Geplaatst 17 oktober 2009 - 23:59

net de kattenbak van beneden gedaan en wat zie ik tot mijn schrik dat het zoals het nu lijkt nooit sylvester is geweest maar fernando

help