Spring naar inhoud

- - - - -

Skye vecht tegen fip.

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 16 februari 2020 - 00:30

Afgelopen paar dagen heb ik al wat gepost over de behandeling tegen fip. Aangezien hier onwijze dierenliefhebbers zijn die ook te maken hebben met katten met fip. Wil ik graag jullie op de hoogte houden over hoe het gaat met skye. De diagnose was waarschijnlijk droge fip. Helaas is dat pas defintief vast te stellen naar overlijden. Maar iets anders wisten ze ook niet. 2 weken geleden leek ze wel weer oke te gaan. At meer en kwam aan en wat speelser..helaas voor korte duur. De afgelopen week at ze nog wel redelijk, maar spelen ho maar. Ze is nog geen 2 jaar oud, dus spelen hoort ze te doen.

Ik ben 13 februari gestart met de behandeling voor skye. Mutian pillen. Binnen 24 uur ging ze ineens spelen..toeval of niet geen idee..vandaag wederom was skye erg druk. Trap op en af rennen, achter de andere katten aan. Springen en spelen met de hengel. Dit heeft ze al tijden niet zo actief gedaan. Ik zit nog maar op dag 3 van de behandeling..dus vind met moeilijk te geloven dat het zo goed gaat ineens. Maar het is zo. Ookhaar vacht lijkt al een stuk beter..ze wast zich meer. Ik wil mijn verhaal delen en andere katten en baasjes helpen. Tis echt onwijs duur, snap dat niet iedereen het kan betalen. Hopelijk is het snel legaal en bij dierenartsen te verkrijgen.

Iemand suggesties voor makkelijk pillen(capsules) naar binnen te krijgen. Heb de pil schieter..maar werkt tot nu toe nog niet goed..gaat snel richting de keel maar ze spuugt het direct uit. Dus met de hand lijkt nog soort beter te gaan..maja kans op bijten(heeft ze al gedaan).

Paar fotos en filmpjes vAn skye nu

20200215_115936.jpg 20200214_220148.jpg

https://click.email....ab0d4ffe2a81e53

https://click.email....d88f171461455a7

https://click.email....ea40cd8e3b8881b

Laat me even weten als de videos niet werken
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 16 februari 2020 - 07:40

Ze ziet er inderdaad actiever uit dan vorige filmpjes. Het lijkt inderdaad wel snel zo na 3 dagen, maar was bij die ene kat in die cattery er ook niet heel snel verandering te zien? Ik duim dat Skye volledig goed wordt terug!
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#3 Geplaatst 16 februari 2020 - 15:05

heel veel moed toegewenst
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2020 - 18:53

Bekijk berichtBlackScorpion, op 16 februari 2020 - 07:40, zei:

Ze ziet er inderdaad actiever uit dan vorige filmpjes. Het lijkt inderdaad wel snel zo na 3 dagen, maar was bij die ene kat in die cattery er ook niet heel snel verandering te zien? Ik duim dat Skye volledig goed wordt terug!

Ja klopt was bij die andere kat ook zo en als ik op de fb site kijk zien velen al snel het verschil. Mijn kat was nog niet echt onwijs ziek..of had nog niet de erge symptomen. Dat scheelt ook wel denk. Heb katten gezien op de site die half dood waren, niet meer konden lopen of steeds omvielen met lopen. Vreselijk..maar dan zie je daarna een filmpje na een behandeling en dan is er niets meer te zien een normale kat. Ongelofelijk. Dus hoop Dat dit middel snel bij dierenartsen terecht komt zodat meer mensen hun kat kunnen behandelen en het betaalbaarder wordt.

Bekijk berichtlathyrus, op 16 februari 2020 - 15:05, zei:

heel veel moed toegewenst

Dank je wel!! Ik heb er vertrouwen in! Skye voelt zich in iedergeval al een stuk beter en das het belangrijkste.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.225 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 februari 2020 - 12:03

Fijn dat er toch zoveel verbetering is en dat de medicatie haar goed lijkt te doen :)

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2020 - 19:56

Bekijk berichtSyntara, op 17 februari 2020 - 12:03, zei:

Fijn dat er toch zoveel verbetering is en dat de medicatie haar goed lijkt te doen :)

Zeker weten. Dank je wel voor de donatie.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.225 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2020 - 21:49

Bekijk berichtchanatas, op 17 februari 2020 - 19:56, zei:

Zeker weten. Dank je wel voor de donatie.
Dat is graag gedaan, hoor :)

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 februari 2020 - 22:23

Skye is op dag 7 nu...en wat doet ze het goed. Een jonge kat hoort toch als je je tenen beweegt onder het dekbed het te bespringen..volgens mij heeft ze dan alleen als kitten gedaan. Nou ze doet het weer..beetje jammer als het midden in de nacht is haha.

Pillen geven, naja het zijn capsules..dus ze mag er niet op kauwen, gaat soms nog wat moeizaam.  De pilschieter werkte echt niet..dus nu maar iets hardhandiger..ach met 45 sec is ze er vanaf.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.225 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 februari 2020 - 10:21

Super dat ze er zo goed op reageert! :d

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 07 maart 2020 - 20:01

Even een update over Skye. Ze doet het super met de pillen. Ze is flink aangekomen(ze is echt te zwaar..maar zorg voor later) wat betekende dat de dosis ook omhoog moest. Financieel een tegenvaller. Helaas ook een tegenslag met skye. Ze had een wondje in haar nek net onder waar bloedgeprikt was. Begon klein, naar de DA geweest. Honingzalf smeren en romper aan. Met een paar dagen was de wond ondanks het pakje erg groot geworden. Het pakje is zelf vond ze ook niks. Ze zonderde zich wat af en speelde ook niet meer. Maja het moest. Plek jeukte als een malle denk. Waardoor het pakje na een week ook aardig stuk was. Met 8 dagen uitgedaan. Door ik de zalf en het schoonmaken rook het ook niet meer fris. Gelukkig blijft ze er redelijk vanaf (ja eerst 2.5 uur zichzelf gewassen toen t pakje uit was haha). Het is nu mooi opgedroogd..oké het ziet er voor anderen denk nog erg lelijk uit. Vandaag begon ze weer te spelen.. met een sperzieboon 🙈 hopelijk nu weer de positieve kant op..zonder al deze ellende erbij. We zitten op dag 24..nog 60 dagen te gaan.

Het begon klein en was uiteindelijk met paar dagen zo groot. En door het pakje ging ze meer krabben dus nog klein wondje op haar kop erbij(die is weg nu) en naast haar oor.

Bijgevoegde thumbnails

• 20200225_202523.jpg
  • 20200304_192356.jpg
  • 20200305_202711.jpg
  • 20200223_125423.jpg
  • 20200302_172643.jpg

Bewerkt door chanatas, 07 maart 2020 - 19:58.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#11 Geplaatst 07 maart 2020 - 21:04

Super dat ze het goed doet (buiten die wonde)! Hopelijk dat die medicatie binnenkort meer bekent wordt!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 07 maart 2020 - 21:15

BlackScorpion, op 07 maart 2020 - 21:04, zei:

Super dat ze het goed doet (buiten die wonde)! Hopelijk dat die medicatie binnenkort meer bekent wordt!

Dat hoop ik ook en dat het via de dierenarts te verkrijgen is en betaalbaarder wordt. Want snap dat veel mensen dit echt niet kunnen betalen. En iedereen wilt het beste voor zn beestjes.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 09 maart 2020 - 16:42

Oei, das wel een serieuze plek :s
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 11 maart 2020 - 21:33

Bekijk berichtEvyke81, op 09 maart 2020 - 16:42, zei:

Oei, das wel een serieuze plek :s

Ja echt hè. Ziet er nu wel weer goed uit. Maar nu begint ze op haar kopje bij haar oren onwijs te krabben en ontstaan daar wonden en korsten. Is het toch voedselallergie?? Dat had ze, maar de laatste tijd ging dat prima weer en hoefde ze geen speciaal voer. Ik heb nu toch maar weer hypoallergeen voer besteld. Of is het toch de stress van de pillen enzo? Vind het lastig en zielig voor haar ook.
Over 1.5 /2 weken moet ik weer met haar bloedprikken dan zal ik het ook bespreken met de dierenarts als het nog aan de orde is. Uiteraard eerder als het erger wordt.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 12 maart 2020 - 20:03

De ellende met de wonden houd niet op...Inmiddels ziet er zo uit. Echt heel lelijk en pijnlijk.  Dus morgen zit ik weer bij de dierenarts. Ze is wel actief en eet als een malle..Dus dat is positief. Maar dit is gewoon zielig. Hopelijk krijg ik iets wat de jeuk wegneemt en het weer mooi kan genezen. Skye heeft wel echt veel pech. En ik ook. Financieel is het elke keer weer een klap. Maja hopelijk is over een half jaar alles weer goed.

Bijgevoegde thumbnails

• 20200312_184808.jpg
  • 20200312_184830.jpg
  • 20200312_184833.jpg

Geplaatste afbeelding