Spring naar inhoud

- - - - -

Plasprobleem katten uit de buurt

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#1 Geplaatst 14 maart 2020 - 17:05

We hebben last van katten uit de omgeving die komen plassen op ons terras. (Houten planken)  Ze plassen alles onder en het stinkt verschrikkelijk.
Ik denk dat ik weet welke poes het is, hij is volgens mij niet gecastreerd :trance:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb het terras al geschuurd met zeep en azijn, kan ik nog meer doen?

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 maart 2020 - 19:18

Ja hebt wel van die sprays om katten weg te houden, maar dan houd je natuurlijk wel alle katten van je terras af.
Je hebt ook Urine Off spray die zou voorkomen dat je katten op die plaats plassen, maar ik heb er geen ervaring mee en geen idee of dat effectief goed werkt.

Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#3 Geplaatst 15 maart 2020 - 00:09

Dat is net het probleem, onze buurpoes komt elke dag op het terras slapen en schuilen als het slecht weer is. Hij is heel erg welkom, dus alle poezen wegjagen is geen optie
Ik ga eens kijken naar die urine off spray

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 maart 2020 - 10:24

Wettelijk gezien, moet die kater natuurlijk gecastreerd zijn, dus je zou ook de gemeente kunnen contacteren zodat de kater misschien via een organisatie en op kosten van de gemeente gecastreerd wordt. Hij heeft misschien geen thuis of mensen die er niet veel naar om kijken. Als zijn thuis achterhaald wordt, moeten die mensen hem dan op eigen kosten verplicht castreren.
Volgens mij zou het probleem wel overgaan, wanneer hij gecastreerd is. Ik denk dat dat de meest definitieve oplossing zou zijn.

Het hangt natuurlijk allemaal wat van het beleid in de gemeente af of hoe vlot dat gaat.

Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#5 Geplaatst 15 maart 2020 - 11:22

Syntara, op 15 maart 2020 - 10:24, zei:

Wettelijk gezien, moet die kater natuurlijk gecastreerd zijn, dus je zou ook de gemeente kunnen contacteren zodat de kater misschien via een organisatie en op kosten van de gemeente gecastreerd wordt. Hij heeft misschien geen thuis of mensen die er niet veel naar om kijken. Als zijn thuis achterhaald wordt, moeten die mensen hem dan op eigen kosten verplicht castreren.
Volgens mij zou het probleem wel overgaan, wanneer hij gecastreerd is. Ik denk dat dat de meest definitieve oplossing zou zijn.

Het hangt natuurlijk allemaal wat van het beleid in de gemeente af of hoe vlot dat gaat.

We weten van wie de poes is, hij heeft eigenlijk geen slechte thuis. De mensen zijn begaan met hun dieren.  Ik weet ook niet 100% zeker of hij niet gecastreerd is, maar omdat het zo stinkt heb ik mijn twijfels. De poes is heel schuw dus hem van dichtbij bekijken is niet mogelijk.

Ik ga het een keer vragen als we de eigenaars zien
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.078 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 15 maart 2020 - 13:54

Het is waarschijnlijk sproeien dat hij doet. Hij of andere katten die langs komen. Meestal sproeien ze minder (soms niet meer) wanneer ze gecastreerd zijn. Onze Miloh is op jonge leeftijd gecastreerd maar  -vooral in periodes dat er meer zwerfkatten in de buurt zijn - sproeit hij ook. Soms zelfs binnen. Gelukkig tot nu toe sproeit hij binnenshuis enkel in de kattenbak.
Eens navragen kan natuurlijk geen kwaad ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 15 maart 2020 - 13:55.

deKatviseur
deKatviseur
  • 11 berichten

#7 Geplaatst 29 april 2020 - 08:10

Inge91, op 14 maart 2020 - 17:05, zei:

We hebben last van katten uit de omgeving die komen plassen op ons terras. (Houten planken)  Ze plassen alles onder en het stinkt verschrikkelijk.
Ik denk dat ik weet welke poes het is, hij is volgens mij niet gecastreerd :trance:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb het terras al geschuurd met zeep en azijn, kan ik nog meer doen?

Alvast niet meer azijn poetsen.

Urine Off of UF2000 zijn doeltreffende producten. Een alternatief is zelf een middel maken met biotex.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 april 2020 - 08:35

Om de geur en enzymen van urine te verwijderen, neem je best iets biologisch.
Groene biotex bvb (niet de blauwe) ofwel producten van ecover, froggy,.... biologische producten bevatten iets wat de enzymen in urine afbreekt.

En inderdaad, mss toch es onderhoren of hij gecastreerd is.
Willen de eigenaars het niet, kan je mss via de gemeentediensten gaan?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2020 - 23:11

Wij hebben hier af en toe last van kattenpis op de kattendeur. Wij gebruiken UF2000. Heel effectief. Je kan het kopen in een spuitfles en direct zo gebruiken. Het neemt de geur van de urine direct weg. Zelfs de katten ruiken er niks meer van. Het product werd aanbevolen door de dierentemmer Martin Gaus. Biotex groen is ook effectief, maar dat gebruik ik meer in de was machine. Is ook heel goed om zweetgeur weg te nemen van sportkleding. Maar voor katten urine is voor mij UF2000 het beste produkt.
Geplaatste afbeelding

Hier nog een filmpje erover: https://www.youtube....h?v=-w372pbFXnc

Bewerkt door Elma, 01 mei 2020 - 23:17.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#10 Geplaatst 02 mei 2020 - 21:59

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal die biotex groen eens halen. De plaats waar hij plaste blijft na het poetsen met azijn onaangeraakt, maar nu heeft hij er niet beter op gevonden om op de zolder van het tuinhuis te gaan plassen. Deze week kwam ik in het tuinhuis om de grasmachine te nemen en heel het tuinhuis stonk. In de hoek lagen plas plekken, en ja hoor hij plast boven op de zolder en het loopt door de planken in het tuinhuis. Heel leuk :louche:

Evyke81, op 30 april 2020 - 08:35, zei:

Om de geur en enzymen van urine te verwijderen, neem je best iets biologisch.
Groene biotex bvb (niet de blauwe) ofwel producten van ecover, froggy,.... biologische producten bevatten iets wat de enzymen in urine afbreekt.

En inderdaad, mss toch es onderhoren of hij gecastreerd is.
Willen de eigenaars het niet, kan je mss via de gemeentediensten gaan?

Ik heb de azijnreiniger van froggy gebruikt, de stank was weg.
Ik zal de eigenaar eens aanspreken over de poezen want ben het serieus beu aan het worden. De poes heeft dan ook nog eens HCM ik mag er niet aan denken dat hij kleintjes zou maken

Bewerkt door Inge91, 02 mei 2020 - 22:01.

Geplaatste afbeelding