Spring naar inhoud

- - - - -

Plasprobleem katten uit de buurt

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#1 Geplaatst 14 maart 2020 - 17:05

We hebben last van katten uit de omgeving die komen plassen op ons terras. (Houten planken)  Ze plassen alles onder en het stinkt verschrikkelijk.
Ik denk dat ik weet welke poes het is, hij is volgens mij niet gecastreerd :trance:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb het terras al geschuurd met zeep en azijn, kan ik nog meer doen?

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 maart 2020 - 19:18

Ja hebt wel van die sprays om katten weg te houden, maar dan houd je natuurlijk wel alle katten van je terras af.
Je hebt ook Urine Off spray die zou voorkomen dat je katten op die plaats plassen, maar ik heb er geen ervaring mee en geen idee of dat effectief goed werkt.

Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#3 Geplaatst 15 maart 2020 - 00:09

Dat is net het probleem, onze buurpoes komt elke dag op het terras slapen en schuilen als het slecht weer is. Hij is heel erg welkom, dus alle poezen wegjagen is geen optie
Ik ga eens kijken naar die urine off spray

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 maart 2020 - 10:24

Wettelijk gezien, moet die kater natuurlijk gecastreerd zijn, dus je zou ook de gemeente kunnen contacteren zodat de kater misschien via een organisatie en op kosten van de gemeente gecastreerd wordt. Hij heeft misschien geen thuis of mensen die er niet veel naar om kijken. Als zijn thuis achterhaald wordt, moeten die mensen hem dan op eigen kosten verplicht castreren.
Volgens mij zou het probleem wel overgaan, wanneer hij gecastreerd is. Ik denk dat dat de meest definitieve oplossing zou zijn.

Het hangt natuurlijk allemaal wat van het beleid in de gemeente af of hoe vlot dat gaat.

Inge91
Inge91
  • 12.539 berichten

#5 Geplaatst 15 maart 2020 - 11:22