Spring naar inhoud

- - - - -
Aangeboden

Aanhankelijke, liefkozende kater

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
shaliapin
shaliapin
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 03 mei 2020 - 23:51

Ik ben woonachtig te Gent. En had nooit het initiële idee om een kat, laat staan 3 katten, in huis te houden. Maar het is begonnen met het vinden op straat van een dove kattin. Die zou ik wel de volgende dag naar het asiel of de poezenboot brengen. Maar de angst zat erin dat ze die kat zouden moeten doen inslapen. Dat brak mijn hart. En dat wilde ik niet. Dus heb ik haar gehouden.

Enkele jaren later had de poetsvrouw van mijn ouders een klein kattinnetje gevonden. Maar gezien ze reeds voor diverse ander katten zorgde die achtergelaten waren, verbood haar man er nog één in huis te nemen. Dan hebben zij en mijn moeder op mijn gevoel gespeeld. Onder andere wanneer ik werken ga, de andere kat dan niet alleen is; dat het een lief, eenzaam diertje is; … .

Jarenlang hebben ze samengeleefd. Ook veel ruzie gemaakt. Maar ze waren nooit alleen en er was leven in de brouwerij. De dove kattin was een beetje psychotisch. Ze heeft niet graag andere huisdieren bij haar. Wanneer het kleintje naar de dierenarts gaat en terugkeert, dan blaast ze naar haar terug voor een week. Daarna gedoogt ze haar terug. Wanneer ik op reis ging, kwam er iedere dag iemand om hen eten te geven en een uurtje gezelschap te houden. Ze hebben een automatische kattenbak, Science Hill’s droge voeding, Almo Nature en Schesir natte voeding, verse roze garnalen, … Ik doe er alles voor wat nodig is. Zelfs al hebben ze het behangpapier op diverse plaatsen kapot gekrabd.

Dezelfde poetsvrouw wist wederom een achtergelaten poes in een buurt. Die door diverse mensen in de buurt werd onderhouden. Maar die in de tuin van een appartement op de gelijkvloers haar territorium had. En bij andere bewoners in het gebuurte binnen en buitenkwam.
Daar er een nieuwe huurder was voor het appartement op het gelijkvloers die niet wilde dat die kater ook maar één keer in de -zijn- tuin kwam en andere bewoners door verhuizen of door het ontbreken aan plaats er niet voor konden zorgen, zochten twee bewoners erg snel naar een nieuwe thuis voor deze kater. Ten einde hem te bewaren voor het asiel. En wederom kwam de poetsvrouw bij mij aankloppen met emotionele argumenten.

Ik heb hem dan in huis gehaald rond 1 januari dit jaar. Hij deed zijn gevoeg en plassen in huis in het begin. Maar uiteindelijk gebruikte hij de kattenbak voor zijn gevoeg. En doet dit nergens anders meer. Maar hij plast steeds op de plankenvloer van de trap op het eerste en tweede tussenverdiep. Een enkele keer in de badkamer en in de keuken. Zelfs als ik erop sta te kijken.

Maar momenteel begint deze te plassen in de living op het parket aan de rand van het tapijt. En voor mij stopt het hier. Ik heb 4 maanden alles gedaan om deze kater een thuis te geven. Maar deze blijft plassen. De geur is nu in huis. Ik dien met oxaalzuur de plekken op het eiken parket eruit te krijgen. Maar als hij verder doet maakt hij ook het groot tapijt onherroepelijk kapot naast alle plekken op het parket.

Daarom zoek ik een nieuwe thuis voor deze kater.

Hij is erg erg aanhankelijk. En komt naar je wanneer je er nog maar naar durft te kijken op je schoot zitten. En hij laat zich ook niet afschrikken als je effen beweegt. Hij komt steeds langs je benen flemen, aanschurken. Hij houdt ervan geaaid te worden onder de kin en aan kopje en oortjes. Hij is gecastreerd. Zijn nageltjes zijn geknipt en hij heeft een middel tegen wormen en ongedierte gehad. Hij is ook eg gezonden bevonden door een erg goede dierenarts te Gent vorige week. Deze beaamde dat hij een erg lief dier is.

Ik zoek iemand met een tuintje of met een koertje. Die bereid is hem in huis te nemen en met veel liefde te bejegenen. Iemand die hem met veel liefde zal overladen.

Mvg,

Shaliapin

Bijgevoegde thumbnails

• thumbnail_IMG_20200412_225655.jpg
  • thumbnail_IMG_20200414_181553_1.jpg

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 04 mei 2020 - 07:47

Dag Shaliapin,

Enkele vragen:
a: is hij gechipt, want dat is wel verplicht voor je hem wegdoet
b: hoeveel kattenbakken heb je
c: hoeveel eet- en drinkplaatsen heb je?
d: is hij getest op blaasontsteking, struviet, of een andere aandoening?  En dan niet gewoon bekeken langs buiten, maar echt urine-onderzoek?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

shaliapin
shaliapin
  • 3 berichten

#3 Geplaatst 12 oktober 2020 - 22:17

Beste,

Ik heb hem laten onderzoeken. En na een behandeling met medicamenten van 21 dagen, tweemaal daags, en na enkele accidenten – waaronder mijn parket ☹-  is het opgelost. Ik heb ook een erg grote plastiek bak gekocht - 1,2 m x 0.6 m - die gebruikt wordt om kleding op te bergen. Ik heb in totaal nu 4 kattenbakken, 3 drinkplaatsen en 3 eetplaatsen. Hij was al gesteriliseerd als zwerfkat zijnde. Ik kon er echter niet van scheiden. Eénmaal ik besloten had om ervoor te zorgen, wilde ik dan ook de verantwoordelijkheid niet ontlopen. Ik heb hem gehouden. En hij hangt enorm aan mij, ligt voortdurend in de zetel bij mij.

Vandaag echter slecht nieuws gehad. Mijn moeder heeft nu 10 zwerfkatten - waaronder enkele jonge lieve katjes -. Daar een andere bewoonster in de buurt die voor een aantal zwerfkatten zorgde er niet meer woont, is het aantal zwerfkatten die mijn moeder diende te verzorgen opgelopen van 3 naar 10. Maar de situatie is niet meer houdbaar. Ikzelf heb een ruim huis maar jammer genoeg zonder tuin. Dus nu met 3 katten te hebben geadopteerd, is het moeilijk om er nog bij te nemen. Nu is men gekomen van het asiel van Gent om katten te vangen bij mijn moeder. Twee kleintjes met hun moeder zijn gevangen en nog één. En morgen komt het asiel ze ophalen. Mijn moeder zei dat ze voor 3 kan zorgen, de initiële drie. Maar dat meer niet houdbaar is en discussies veroorzaakt met mijn vader. De man die de katten vangt, zei wel dat ze in erg goede gezondheid zijn. Daar mijn moeder iedere week speciaal naar de beenhouwer en de vishandel haar boodschappen doet om resten en “afval” te krijgen. Wat ze verwerkt met brood en melk en daarna tot een pap mixt. En ook wat vleesresten meegeeft. Ik heb ook kattenvoeding bij Zooplus voor hen gekocht.

Maar nu gaan er dus een aantal  weg. Mijn grootste angst is echter dat ze – het asiel – ze moeten laten inslapen. Ik vervloek een beetje mezelf dat ik géén tuin heb. Ik zou er anders nog enkele bij geadopteerd hebben. Initieel was het asiel gekomen om ze te steriliseren. Maar mijn moeder zei dat ze niet voor alle tien kan zorgen. Ik hoop dat het hen goed zal gaan. Maar….

PS: Heb ondertussn volgende link gevonden op internet mbt het asiel in Gent:
https://www.hln.be/w...-gent~a9c36463/

Mijn hart breekt.

Emmanuel

Bewerkt door shaliapin, 12 oktober 2020 - 22:46.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 oktober 2020 - 07:30

Nja, het is een feit dat die 2 asielen uit Gent niet super staan aangeschreven.
Maar er zijn veel kleine, wel goede opvangen.
Kat zoekt thuis in Gent bvb.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden