Spring naar inhoud

- - - - -

Red het katje Lee.

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 15 mei 2020 - 08:21

Beste dierenvriend,
Kennen jullie Lee? Het kleine katje dat vanuit Peru naar ons land reisde? Het kleine katje dat het FAVV (Federaal Voedselagentschap) dood wil?
Ik moet eerlijk zijn: wat er op dit moment gebeurt met katje Lee, dit heb ik in mijn 28 jaar als kopman van GAIA nog nooit meegemaakt. De houding van het FAVV getuigt van machtswellust en een onaflaatbare drang om Lee, een weerloos klein katje, te doden.
Morgen om 11 uur komt de zaak voor in de Nederlandstalige Rechtbank van Eerste Aanleg in Antwerpen. Het FAVV eist, let goed op mijn woorden, 5.000 euro per uur dat Selena Ali haar katje Lee niet afgeeft. En Selena weet maar al te goed dat als ze Lee afgeeft, Lee wordt doodgespoten. GAIA stapt dan ook mee in de rechtszaak ter ondersteuning van Selena Ali en Lee.
Wij kunnen Lee niet zomaar afgeven. Ik kan dat niet. Waarom euthanasie als quarantaine een optie is? Waarom moet Lee persé sterven van het FAVV?
Beste dierenvriend, ik roep u op om morgen aanwezig te zijn in de rechtbank. Om samen met mij en vele andere dierenvrienden te tonen dat wij dit niet pikken, om te tonen dat voor ons het leven van Lee wel iets waard is, om te tonen dat in onze maatschappij geen ruimte is voor het onnodig doden van een weerloos katje.
Vrijdag 15 mei om 10.40 uur spreken we af op de Bolivarplaats 20 in Antwerpen.
Ik zal er zijn. U ook? Breng zeker een mondmasker mee en hou de social distancingregels te allen tijde in acht. Ook met 1,5 m afstand kunnen we opkomen voor Lee! We hoeven niet te schelden of te roepen, onze aanwezigheid zal genoeg spreken. Misschien kunnen/mogen we niet allemaal binnen maar het zal een signaal zijn: wij pikken dit niet!

Met hoopvolle groeten,
Michel Vandenbosch
Voorzitter van GAIA

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 mei 2020 - 10:39

Het is duidelijk dat het FAVV gewoon een machtsspelletje aan het spelen is op het hoofd van een onschuldige kat en diens baasje, een meisje dat eigenlijk nog een kind is. Ik kan ze gewoon zien zitten in hun kantoortje, gierend van het lachen omdat ze een kind een trauma bezorgen voor de rest van haar leven. Hadden ze nu gewoon helemaal in het begin gezegd van OK, de kat moet 3 maanden in quarantaine en dan nog een bloedonderzoek en het daar bij laten, dan had deze zaak zelfs niet in het nieuws gekomen. Wat is het verschil tussen de kat 3 maanden in Peru laten zitten of hier 3 maanden in quarantaine? Niets toch? Maar nu zijn ze hun enorm onpopulair aan het maken.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.955 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 mei 2020 - 13:15

Zaak van Voedselagentschap tegen studente uitgesteld, katje Lee blijft voorlopig leven
https://www.nieuwsbl...200515_04960703

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 mei 2020 - 02:57

Mortaliteit van hondsdolheid in Peru is tussen de 0,0024 - 0,0038 doden per 100 000 inwoners. Dat is hetzelfde percentage als in Bulgarije en andere oost-europese landden. 95 % van alle gevallen in de wereld zijn in Azie en Afrika. 99 % van alle gevallen waren door een hond. Als er gevallen zijn van rabies in Latijns-Amerika, dan is het meestal door een beet van vleermuizen. Bron WHO, cijfers van 2017.

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 mei 2020 - 04:18

Ik begrijp trouwens niet waarom dat de studente haar katje niet zelf in quarantaine kan plaatsen. Een kat die je verhuist, moet je toch sowieso binnenhouden. En je kan het makkelijk controleren met een gps tracker, noem het een enkelband en een camera in de katten kamer. Ze is dan de enige die een risico loopt. En daarmee zeg ik niet dat men het illegaal invoeren van dieren moet aanvaarden. Maar goed, ze is nog jong en naïef, ze is door de corona in een onvoorziene en uitzonderlijke situatie terecht gekomen. Dat zijn verzachtende omstandigheden waarbij er gezocht kan worden naar een menselijkere oplossing dan de doodstraf. Zeker gezien het feit dat men wel laks wenst om te gaan met de Oostblokkers die wel heel bewust de wet overtreden. Het heeft weinig zin om dit katje zo zwaar af te straffen terwijl er langs de andere kant van België honderden honden illegaal het land binnen worden gebracht, een groot deel zelfs met valse papieren. Maar daar heeft men enerzijds schrik van en anderzijds brengen die nog geld in het land. Laat men dus gewoon gebeuren. Het is natuurlijk gemakkelijker om deze studente als voorbeeld te stellen en af te slachten als een zware crimineel.

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2020 - 22:52

Ik hoorde gisteren dat het katje dan 4 maanden in een speciale quarantaine moet. Ook niet ideaal voor een kitten.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Umbaba
Umbaba
  • 335 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 19 mei 2020 - 09:03

4 maand is op zich lang maar niks in een leven van mischien 20 jaar dat nog maar pas begonnen is. Ik snap niet waarom ze niet thuis in quarantaine mag en dan baasje en huisgenoten preventief vaccineren?
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 mei 2020 - 10:21

Je gaat me toch niet zeggen dat dat meisje nog geen krab heeft gehad van dat katje?
Awel, dat ze haar testen, want dan is ze al lang voorbij de 48 uur in welke ze het vaccin had moeten krijgen.
Heeft het meisje rabiës, ok dan moet het katje geeuthaniseerd worden.
Heeft het meisje geen rabiës, dan is het katje vrij.
Geplaatste afbeelding

seawolf
seawolf
  • 112 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 20 mei 2020 - 08:19

ze had toch beter nagedacht over haar ondoordachte actie. heeft nu het doodvonnis getekend voor het katje.

https://www.hln.be/w...lheid~a914697f/

al heb ik een sterk vermoeden dat ze wat teveel geniet van de aandacht over haar persoon en niet voor het feit van haar katje.

azrael
azrael
  • 439 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 22 mei 2020 - 00:34

Of dat katje nu moet geëuthanaseerd worden of niet, daar spreek ik mij niet over uit. Ik ben zeker geen viroloog, ik heb niet genoeg verstand van zo'n dingen en de eventuele alternatieven.

Maar hoe dom/eigenwijs/aandachtsgeil moet je nu eigenlijk zijn om, na uitdrukkelijk verbod en goed wetende wat de gevaren zijn, zo'n diertje illegaal het land binnen te smokkelen in een tijd waarin iedereen al twee maand opgesloten zit in zijn kot omdat een of ander virus ons even een lesje nederigheid leert? Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij. Dat je graag een katje wil redden, dat begrijp ik. In de Belgische asielen zitten er nog een paar 10-duizenden te wachten. Ga uw gang, want heel wat van hen worden geëuthanaseerd omdat er te weinig plaats is voor de dagelijkse aanvoer van nieuwe stakkertjes.

Ik begrijp het echt niet. Van zodra er symptomen van hondsdolheid zijn, is de mortaliteit 100%. Ook al is de kans enorm klein, het gevaar is zodanig groot, dat je dat je zo'n risico toch niet wil nemen?

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 22 mei 2020 - 03:33

Moest ze goed op de hoogte geweest zijn van de gevaren, dan zou ze het wel niet gedaan hebben. Ik betwijfel het of het onderwerp hondsdolheid nog goed aan bod komt in school. Jong en naïf. Ze zal het geen twee keer doen.
Langs de andere kant zijn ze ook wel serieus aan het angstzaaien. Je moest eens weten hoeveel mensen al illegaal dieren over de grens hebben gebracht... Ik ken er behoorlijk veel.
Dit is nu heel toevallig aan het licht gekomen omdat ze in de gazet stond. Maar geloof me, ze is niet alleen hoor.

Féline
Féline
  • 1.876 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 mei 2020 - 09:53

Bekijk berichtIda, op 22 mei 2020 - 03:33, zei:

Moest ze goed op de hoogte geweest zijn van de gevaren, dan zou ze het wel niet gedaan hebben. Ik betwijfel het of het onderwerp hondsdolheid nog goed aan bod komt in school. Jong en naïf. Ze zal het geen twee keer doen.
Langs de andere kant zijn ze ook wel serieus aan het angstzaaien. Je moest eens weten hoeveel mensen al illegaal dieren over de grens hebben gebracht... Ik ken er behoorlijk veel.
Dit is nu heel toevallig aan het licht gekomen omdat ze in de gazet stond. Maar geloof me, ze is niet alleen hoor.

Op je 20ste ben je uiteraard jong maar zéér zeker niet naiëf, vooral niet als je kandidate bent voor de Miss België verkiezing van 2020. Aandacht, aandacht, aandacht.En daar is dit madammeke wonderwel in geslaagd.Ik hoop dat katje Lee mag blijven leven en dat Madam Selena Ali wordt gediskwalificeerd voor deze wedstijd.Die trees heeft iedereen goed bij de neus genomen.

Féline
Féline
  • 1.876 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 mei 2020 - 09:59

Bekijk berichtazrael, op 22 mei 2020 - 00:34, zei:

Of dat katje nu moet geëuthanaseerd worden of niet, daar spreek ik mij niet over uit. Ik ben zeker geen viroloog, ik heb niet genoeg verstand van zo'n dingen en de eventuele alternatieven.

Maar hoe dom/eigenwijs/aandachtsgeil moet je nu eigenlijk zijn om, na uitdrukkelijk verbod en goed wetende wat de gevaren zijn, zo'n diertje illegaal het land binnen te smokkelen in een tijd waarin iedereen al twee maand opgesloten zit in zijn kot omdat een of ander virus ons even een lesje nederigheid leert? Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij. Dat je graag een katje wil redden, dat begrijp ik. In de Belgische asielen zitten er nog een paar 10-duizenden te wachten. Ga uw gang, want heel wat van hen worden geëuthanaseerd omdat er te weinig plaats is voor de dagelijkse aanvoer van nieuwe stakkertjes.

Ik begrijp het echt niet. Van zodra er symptomen van hondsdolheid zijn, is de mortaliteit 100%. Ook al is de kans enorm klein, het gevaar is zodanig groot, dat je dat je zo'n risico toch niet wil nemen?

Ik heb gisteren een gesprek op TV gezien met Dirk Draulans in 'de afspraak' op Canvas. Zeer verhelderend en confronterend.Bedankt meneer Draulans.

azrael
azrael
  • 439 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 22 mei 2020 - 16:24

Bekijk berichtFéline, op 22 mei 2020 - 09:59, zei:

Ik heb gisteren een gesprek op TV gezien met Dirk Draulans in 'de afspraak' op Canvas. Zeer verhelderend en confronterend.Bedankt meneer Draulans.

Ik heb het ook gezien. En ook het interview met die trien op Gert Late Night. Uit de antwoorden die ze gaf, leek ze mij bijzonder goed gebrieft te zijn door haar advocaat. En het feit dat ze de kat echt binnen gesmokkeld heeft en er niet gewoon argeloos mee op het vliegtuig is gestapt, toont volgens mij aan dat ze niet gewoon naïef was, maar doelbewust, om welke reden dan ook, gehandeld heeft. Dat is tegenwoordig onze maatschappij. Absurd is het nieuwe normaal.

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#15 Geplaatst 22 mei 2020 - 18:03

Bekijk berichtazrael, op 22 mei 2020 - 00:34, zei:

+1